یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

برخی از این همسایه‌ها محترم مجتمع‌های مسکونی یک دعوای خانوادگی را تا به گوش همه همسایه‌ها نرسانند خیالشان راحت نمی‌شود

البته آنها برای با خبر کردن همسایه‌ها به سراغ افراد کنجکاو هر یک از خانه‌ها نمی‌روند بلکه صدای بگو مگو‌های آنها به قدری بلند  هست که از دیوار‌های نازک مجتمع عبور و دیگران را از چند و  چون آن با خبر کند.

این نوع مشاوره و مشاجره پشت ‌در‌های باز به قدری گوشخراش است که برخی ساکنان مجبور می‌شوند روی تابلوی وسط راهروی مجتمع، به این همسایه‌‌آزار‌ها تذکر دهند. به هر حال برخی افراد که توانایی کنار آمدن با همسر خود را ندارند باید به مشاوره و مشاجره پشت در‌های بسته بسنده کنند تا دیگران را از صدای نتراشیده و نخراشیده خود بی‌نصیب بگذارند.

از سوی دیگر جالب اینجاست کسانی که مصداق ضرب المثل «‌‌همسایه‌ها یاری کنید تا من شوهر‌داری کنم» هستند، به این بگو مگو‌ها در خانه نیز بسنده نکرده و بسیاری از همکاران، همسفران، همراهان، همسالان و بالاخره همکلاسان آنها نیز از تیررس بحث‌های آنها با همسر محترم در امان نمی‌مانند. بنابراین سعی کنیم دعواهای خانوادگی‌ را برای خود و دکتر مشاور نگه‌داریم و از انتشار آن خودداری کنیم.

پارو کردن تنور

قصد غیبت پشت سر صنف زحمتکش نانوا را نداریم. اما از آنجا که تا به حال رفتار شاغلان هر یک از اصناف، زیر تیغ جراحی این ستون قرار گرفته است به حکم وظیفه باید یادآوری کنیم که به نظر می‌رسد تعداد انگشت‌شماری از نانواها وقتی دیده‌اند هر کسی در شهر‌های بزرگ پول پارو می‌کند، تصور کرده‌اند که با پاروی نانوایی نیز می‌توان این کار را کرد.

آنها به بهانه‌‌های گوناگونی که برای هر یک از ما آشناست سعی می‌کنند سود بیشتری از فروش نان به دست بیاورند. گاهی نیز مصداق ضرب‌المثل « نون بده، فرمون بده» می‌شوند؛ بدین معنی که اگر کسی باب میل آنها صحبت نکند و از کیفیت و قیمت سلیقه‌ای نان انتقاد کند به وی به جای نان، فرمان عقب‌گرد می‌دهند.

سبقت بدون شانه خاکی

برخی راننده‌ها درست زمانی که با نوربالا و بوق ممتد کامیون داخل تونل روبه‌رو می‌شوند، متوجه می‌شوند که چرا سبقت در تونل ممنوع است. این نوع راننده‌ها پیش از لحظه تصادف به این نکته پی‌ می‌برند که در تونل شانه خاکی برای کنار کشیدن از جاده وجود ندارد و بنابراین باید با آغوش باز به استقبال یک خودرو و تصادفی اجباری بروند.

این در حالی است که برخی دیگر نیز بر خلاف هشدار‌های درج‌شده در تابلوهای بیرون از تونل، با چراغ‌های خاموش وارد تونل می‌شوند. حال آنکه گاهی اوقات تونل فاقد روشنایی است و چراغ‌های خاموش خودرو منجر به تصادف‌های مرگبار در تونل می‌شود.

به هر حال راننده‌ها باید به این نکته توجه کنند که تابلو‌های راهنمایی و رانندگی با پژوهش‌های بین‌المللی مربوط به جاده‌ها تنظیم می‌شوند. بنابراین توجه به تمام هشدار‌های این تابلو‌ها حتی در شرایطی که به هیچ‌وجه احساس خطر وجود ندارد، می‌تواند جلوی حوادث و تصادف‌های ناگهانی را بگیرد.

تجاوز به حریم عمومی

در هنگام اجرای پروژه‌های ساختمانی فضایی به عنوان حریم برای این پروژه درنظر گرفته می‌شود که دور آن حصار چوبی کشیده می‌شود تا خطری رهگذران را تهدید نکند. این در حالی است که در برخی موارد مدیران پروژه‌های ساختمانی به این حریم قناعت نکرده و علاوه بر آن جلوی حصار‌های چوبی را با انواع مانع‌ها به پارکینگ اختصاصی تبدیل می‌کنند.

به این ترتیب در کوچه‌های کم‌عرض و پر تردد مشکلات زیادی برای تردد ایجاد می‌شود. بهتر است در این مورد نظارت بیشتری وجود داشته باشد و با تجاوزکنندگان به حریم عمومی برخورد قاطع صورت گیرد تا شهروندان دچار مشکل تردد نشوند.

کد خبر 98666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز