جمعه ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

این اواخر از بس برخی تعمیرکاران به جای تعمیر خودرو، فقط قطعات آن‌را تعویض کرده‌اند به «تعویض‌کار» مشهور شده‌اند

آنها بدون معاینه فنی دقیق خودرو برای آن قطعاتی را تجویز می‌کنند و به این وسیله هم از کار خود کم کرده و هم سود خرید قطعه را نیز به اجرت خود اضافه می‌کنند. اما به نظر می‌رسد در این مورد فقط نام مکانیک‌ها بد در رفته است. حال آنکه برخی دکتر‌ها نیز تقریبا به همین شکل کار می‌کنند.

بدین معنی که آنها بدون معاینه بیمار فقط به شرح حال وی از درد و غیره گوش می‌دهند و سپس چند دارو را برای وی تجویز می‌کنند و به قول معروف می‌گویند « نفر بعد». این در حالی است که بدن انسان با خودرو قابل مقایسه نیست و برای سلامت آن، معاینه دقیقی لازم است.

بسیاری از شرح حال بیماران به هیچ وجه گویای واقعیت بیماری آنها نیست و بنابراین پزشکان در برابر وجدان کاری و قسم‌نامه‌ای که خوانده‌اند باید به معاینه دقیق بیمار بپردازند. البته خود بیماران نیز مشتری پزشکانی می‌شوند که با معاینه و سؤال‌های دقیق برای بازگشت سلامتی آنها تلاش می‌کنند.

چگالی بالای مینی‌بوس‌ها

می‌گویند خاک برخی ستاره‌ها و سیاره‌ها به قدری فشرده و سنگین است که ممکن است وزن یک فنجان از آنها به چند صد کیلو نیز برسد. چگالی یا همان فشردگی این خاک‌ها باعث این وزن حیرت‌آور می‌شود.

اما این روز‌ها برخی راننده‌های مینی‌بوس‌های خطی شهر نیز به قدری چگالی خودرو را بالا می‌برند که به قول معروف اتاق به لاستیک‌ها می‌چسبد. این گروه از راننده‌ها همیشه در پاسخ به مسافران منتظر و شاکی می‌گویند «‌تا پر نشه راه نمی‌افتم». حال آنکه مسافران گاهی بین 15 تا 45 دقیقه در خودرو منتظر حرکت می‌مانند. البته فشردگی بالای مسافران نیز دردسر‌هایی دارد که شرح آن در این مجمل نمی‌گنجد.

تاریخ تولید اشتباه

با افزایش اطلاعات عمومی در مورد اهمیت سالم بودن مواد غذایی، توجه به تاریخ تولید و انقضای این محصولات اهمیت زیادی پیدا کرده است. امروزه اغلب خریداران پیش از خرید جنس به تاریخ تولید آن توجه می‌کنند تا از سالم بودن ماده غذایی اطمینان یابند.

این در حالی است که برخی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از تولیدکنندگان تاریخ تولید را به‌طور اشتباه روی بسته‌بندی چاپ می‌کنند. به بیان بهتر در برخی موارد تاریخ تولید روی بسته چاپ شده است که مربوط به چند روز پس از خرید این محصول در فروشگاه می‌شود.

البته فقط در برخی موارد این مشکل وجود دارد اما به هر ترتیب انتظار می‌رود تولید‌کنندگان نسبت به درج تاریخ تولید صحیح توجه بیشتری داشته باشند تا اطمینان مشتریان سلب نشود.

یک اقدام جالب

بدون تردید احترام به حقوق مشتریان و تلاش برای جلب اطمینان و رضایت آنها یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار بر موفقیت کسبه است. این در حالی است که برخی افراد با دست زدن به اقداماتی جالب این هدف را محقق می‌کنند.

برای نمونه همیشه قیمت بالای غذا در برخی رستوران‌ها برای مشتریان سؤال است و آنها با درنظر گرفتن قیمت مواد اولیه دریافت چند برابر این هزینه به عنوان پول غذا را ناعادلانه می‌دانند.

این در حالی است که در برخی رستوران‌ها مدیریت رستوران تابلویی را در مقابل چشم مشتری نصب کرده که به‌طور روزانه مواد اولیه خریداری شده همراه با قیمت آنها روی این تابلو نصب می‌شود.

هرچند این اقدام موجب کاهش قیمت غذا نمی‌شود اما نوعی احترام و توجه به حقوق مشتریان و نمونه‌ای از تلاش برای جلب اطمینان آنها محسوب می‌شود. اقداماتی از این دست در سایر رستوران‌ها هم می‌تواند به جلب رضایت بیشتر مشتریان کمک کند.

کد خبر 98496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز