سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

با وجود تابلو‌های گردن کلفتی مانند توقف مطلقا ممنوع و غیره معلوم نیست چرا به‌اصطلاح، کلاه تابلوی بوق زدن ممنوع پشم ندارد.

حال آنکه بوق زدن ممتد برخی راننده‌ها در محدوده این تابلو،‌ راه رفتن که چه عرض کنیم، دویدن روی اعصاب دیگران است. البته این دیگران در برخی موارد بیمارانی هستند که به هزار و یک دلیل و از روی ناچاری روی تخت بیمارستان خوابیده‌‌اند.

مخارج سرسام‌آور بیمارستان،‌ نبود امکانات رفاهی، تشخیص‌های نه چندان تخصصی، سونامی ملاقات کننده‌های وقت و بی‌وقت و بالاخره هزاران مصیبت دیگر باعث می‌شود که این بیماران، اعصاب درست و حسابی نداشته باشند.

بنابراین بوق زدن زیر گوش آنها آنچنان منطقی به نظر نمی‌رسد. البته نکته قابل توجه اینجاست که تابلوی بوق زدن ممنوع مشمول هیچ نوع جریمه‌ای نمی‌شود و شاید به همین دلیل است که رانند‌ه‌ها در مجاورت آن برای هر کاری از صدا زدن همسر در حال خرید گرفته تا سوار کردن مسافر از این وسیله گوشخراش استفاده می‌کنند.  

مه غلیظ داخل تله‌کابین

در برخی روز‌های سرد سال در ارتفاعات توچال مه غلیظی وجود دارد. اما به نظر می‌رسد این روز‌ها مه غلیظ یاد شده درکابین‌های تله‌کابین توچال دائمی شده است؛ به این معنی که طلق‌های پنجره‌های تعدادی از ‌کابین‌ها به‌قدری کدر و مات است که هوای صاف بیرون را هم مه‌آلود نشان می‌دهد.

به گفته شهروندان به هر حال از آنجا که این روز‌ها مسئولان سعی می‌کنند امکانات مناسبی در اختیار دوستداران کوهنوردی و طبیعت قرار دهند بهتر است در مورد پنجره‌های کابین‌های یادشده نیز اقدامی صورت گیرد تا این دسته از شهروندان بتوانند منظره زیبای کوه و شهر را بهتر ببینند. از سوی دیگر، باید خطاب به معدودی از شهروندان نیز گفت که تله‌کابین و دیگر فضا‌های داخل کوه جای یادگاری و به اصطلاح پیغام و پسغام نوشتن نیست. 

کمپوت پر هسته

با وجود اینکه مصرف میوه‌های تازه بسیار بهتر از نوع کمپوت شده است اما در برخی موارد مانند بیماری‌ها چاره‌‌ای جز استفاده از این کمپوت‌ها وجود ندارد. این در حالی است که متاسفانه برخی از کمپوت‌ها از کیفیت  مناسبی برخوردار نیست.

برای مثال برخی از کمپوت‌ها مانند کمپوت گیلاس پر از هسته است و در برخی موارد هم از بد‌ترین نوع میوه که دچار کرم‌خوردگی شده برای تهیه کمپوت استفاده می‌کنند. البته در بسیاری موارد کمپوت‌های میوه کیفیت خوبی دارند وظاهر میوه‌ها هم بسیار سالم است اما از آنجایی که داخل کمپوت‌ها قابل مشاهده نیست تا خریدار آنها را انتخاب کند،

بهتر است تولید‌ کنندگان توجه بیشتری به کیفیت محصولات‌شان داشته باشند. به این وسیله مشتریان آنها به‌خصوص بیماران از مصرف این محصولات رضایت بیشتری خواهند داشت.

 بطری‌های در بسته

در چند سال اخیر استفاده از آب معدنی که در بطری‌های 5/0 لیتری و 5/1 لیتری در بازار وجود دارد در بین مردم شایع شده است. بسیاری از مصرف‌کنندگان این نوع آب بر این باورند که سلامت و بهداشت آب معدنی در مقایسه با آب شرب شهری بیشتر است.

البته گروهی از  کارشناسان هم استفاده مداوم از آب‌معدنی را برای سلامتی مضر می‌دانند. به هر ترتیب یکی ازمشکلات مربوط به برخی از انواع آب معدنی باز نشدن در بطری است. در برخی موارد بطری‌ها بر اثر فشار فرم خود را از دست می‌دهند یا اینکه در بطری به گونه‌ای پرس شده که به سختی باز می‌شود.

از آنجایی که خود بطری‌ها هم از جنس پلاستیک شفاف هستند و استحکام زیادی ندارند بر اثر فشار برای باز کردن در بطری دچار تغییر شکل می‌شوند. خوب است در مورد امکان باز شدن آسان در بطری‌ها که البته در مورد نوشابه‌ها هم صادق است، دقت بیشتری توسط تولید‌کنندگان اعمال شود.

کد خبر 101697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز