شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

اگر تصور کرده‌اید که فقط اتوبوس‌های تندرو شرکت واحد مسافران را از در‌های سمت چپ پیاده می‌کنند در اشتباهید

زیرا این روز‌ها برخی راننده‌های مسافربر نیز برای اینکه زودتر از دست مسافر خلاص شوند و کرایه‌ را بگیرند از سمت چپ خودرو و گاهی خیابان، مسافر را پیاده می‌کنند. به دنبال این تخلف، مسافرانی که زیاد از حق و حقوق خود آگاه نیستند به حرف راننده‌ گوش می‌کنند و خطر تصادف را به جان می‌خرند.

البته به فهرست هزینه‌های مسافران برای پیاده شدن از سمت چپ خودرو، باید شنیدن بوق‌های ممتد و حرف‌های نه چندان سزاوار راننده‌های عبوری را نیز  اضافه کرد. جالب اینجاست که مسافرانی که از این کار خودداری می‌کنند با اعتراض راننده و حتی گاهی اوقات مسافران مواجه می‌شوند.

مسافرانی که نمی‌خواهند برای فرد دیگر زحمت پیاده شدن را متحمل شوند، یک کار خلاف و خطرناک را به همسفر خود پیشنهاد می‌کنند. به هر حال به نظر می‌رسد در کنار لزوم برخورد پلیس تنها عاملی که می‌تواند این تخلف را از بین ببرد به طور حتم خودداری مسافران از پیاده شدن از سمت چپ خودرو‌‌های مسافربر است.

شهر در دست موتور‌ها

اگر نام پیاده‌روهای شهر را به «خط ویژه موتورسیکلت‌ها» تغییر می‌دادند دست‌کم این قدر به اعصاب شهروندان فشار نمی‌آمد و خیال‌شان آسوده می‌شد که کسی روی حقوق آنها پا نگذاشته است. زیرا در شرایط کنونی فقط پل‌های عابرپیاده دارای پله‌های برقی، از گزند موتورسواران متخلف دور مانده‌اند.

از  این  رو نام این پل‌ها را از فهرست محل‌های تخلف‌ آنها خارج کردیم چرا که روی پل‌های عابر پیاده فاقد پله‌ برقی نیز می‌توان آنها را در حال تولید آلودگی صوتی و آلودگی هوا مشاهده کرد. به هر حال به نظر می رسد رسیدگی به تخلف‌های موتورسواران راهکار‌های بهتری را طلب می‌کند.

 بارندگی و خانه‌تکانی

هرچند امسال شاهد زمستان پربارش و سردی نبودیم اما اخیرا بر تعداد بارش‌ها افزوده شده است  و این در حالی است که در بیشتر خانه‌ها بساط خانه‌تکانی به راه است. برای مثال برخی از خانواده‌ها اقدام به شست‌و‌شوی فرش می‌کنند و برخی هم شیشه پنجره‌ها را تمیز می‌کنند.

اما بارش باران و برف موجب می‌شود که فرش‌ها خشک نشوند و از سوی دیگر شیشه‌ها هم دوباره کثیف شوند. به همین منظور توصیه می‌شود اقدامات خانه‌تکانی را هماهنگ با پیش‌بینی‌های اداره هواشناسی انجام دهید تا دچار دوباره کاری نشوید. همچنین بهتر است تمیز کردن شیشه‌ها را هم به روز‌های آخر موکول کنید.

البته در مقابل باید کارهای بانکی را هر چه سریع‌تر انجام دهید زیرا این طور که از شواهد و قرائن بر می‌آید بانک‌ها نیز در حال خانه‌تکانی هستند به طوری که تا چند هفته دیگر تمام گاو صندوق‌ها را پاک‌سازی می‌کنند و پس از آن، ریالی هم در بساط آنها یافت نمی‌شود چه رسد به مبالغ چندصد هزار تومانی که شما از آنها طلب می‌کنید.

میوه‌های بسته‌نشین

یکی از مشکلاتی که در موقع خرید میوه از فروشنده‌ها وجود دارد، مطلوب نبودن کیفیت میوه‌ها به خصوص در زمان خرید میوه به صورت درهم است. البته در صورتی که میوه‌ها با قیمت بیشتر خریداری شوند امکان سوا کردن آنها به دلخواه مشتری وجود دارد.

در این بین برخی از میوه فروشی‌ها و حتی سوپرمارکت‌ها اقدام به فروش میوه‌ها به صورت بسته‌بندی می کنند. هرچند ظاهر این بسته‌ها بسیار جلب توجه می‌کند و میوه‌ها با کیفیت به نظر می‌رسند اما در برخی موارد قسمت زیر این بسته‌‌بندی‌ها که در معرض دید مشتری قرار ندارد مملو از میوه‌های خراب و بی‌کیفیت است.

با توجه به اینکه هزینه زیادی بابت میوه‌های بسته‌بندی دریافت می‌شود بهتر است دست‌کم کیفیت همه میوه‌ها در این بسته‌ها یکسان باشد. برای کشف تخلف فروشنده‌ها نیز بهتر است بازرسان ردیف‌های زیرین میوه‌های بسته‌بندی شده را بررسی کنند.

کد خبر 101942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز