چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

در اغلب فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید سبد‌های خرید به وسایل حمل کودکان مجهز هستند.

به این وسیله از احتمال گم‌شدن کودکان و صدمه دیدن آنها زیر دست و پا جلوگیری می‌شود. هر روز می‌توان کودکان شاد و سرحالی را داخل این سبد‌ها دید که فروشگاه با این سبد‌ها برایشان حکم شهر‌بازی را دارد. حال آنکه در نبود این وسیله مفید صدای گریه آنها، دیگران و به ویژه والدین آنها را آزار می‌دهد.

این اواخر نیز برخی فروشگا‌ه‌های دارای مدیریت پیشرو سبد‌هایی را به مراجعان عرضه می‌کنند که دارای جای خواب خردسالان است.  البته در مقابل، برخی فروشگاه‌ها نیز به کلی فاقد سبد‌های یاد شده هستند.

در چنین فضایی کودکانی که عادت کرده‌‌اند در فروشگاه‌های بزرگ داخل سبد به این سو و آن سو بروند شروع به بهانه‌گیری و اذیت کردن والدین می‌کنند. به هر حال به نظر اغلب شهروندان از آنجا که این وسیله به یکی از ملزومات فروشگاه‌های بزرگ تبدیل شده
بد نیست مدیران این مجموعه‌ها به این نیاز توجه بیشتری کنند.‌

تلفن‌همراه، خاموش

با اینکه جلوی در‌های ورودی اغلب کلاس‌ها، سالن‌های سینما و دیگر مکان‌ها هشدار‌هایی در مورد لزوم خاموش کردن گوشی تلفن‌همراه درج شده است اما باز هم بسیاری از شهروندان به این هشدار‌ها توجهی نمی‌کنند.

حاصل کار این می‌شود که برای نمونه دانش‌آموزان و هنرآموزان آموزشگاه‌های آزاد به جای صدای معلم و استاد، باید انواع و اقسام زنگ‌های گوشی‌های موبایل را گوش دهند. گاهی نیز صحبت‌های تلفنی این افراد با مخاطب آن سوی خط، تمرکز همه را به هم می‌زند.

البته در اینجا باید به سهل‌انگاری و بی‌‌توجهی معلم‌ها و استادان به حقوق حاضران در کلاس نیز اشاره کرد، زیرا به طور حتم مسئول تذکر و حتی اخراج فرد خاطی با وی است و دیگران نمی‌توانند برای کلاس وی تعیین تکلیف کنند.

جداسازی بیماران

هرچند در بیشتر بیمارستان‌ها اتاق‌های خصوصی وجود دارد اما بسیاری از بیماران به دلیل هزینه زیاد این اتاق‌ها یا پر بودن ظرفیت آنها نمی‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند. به همین دلیل اغلب بیماران در اتاق‌های عمومی که 2 یا 4 بیمار در آنها هستند، بستری می شوند.

این در حالی است که گاهی بیمارانی که در یک اتاق حضور دارند در وضعیت‌های متفاوتی قرار دارند و این امر آسایش آنها را از بین می برد. برای مثال بیمار ریوی که به شدت سرفه می‌کند در کنار بیماری بستری می‌شود که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته و به استراحت و آرامش نیاز دارد.

خوب است در مورد بستری کردن بیماران در یک اتاق دقت بیشتری انجام شود تا رفاه حال آنها تامین شود. برای نمونه بیمارانی که به تازگی از اتاق عمل خارج شده‌اند در یک اتاق بستری شوند.

از سوی دیگر در اغلب این اتاق‌ها تلویزیو‌ن‌هایی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد که ضابطه خاصی برای میزان صدای آن وجود ندارد ؛ بنابراین کافی است بیماران با یک فرد بی‌ملاحظه هم اتاق شوند تا به علت نبود آرامش کافی، مشمول طولانی شدن زمان درمان شوند. 

پیش به سوی خانه تکانی

با توجه به اینکه حدود یک ماه تا پایان سال باقی مانده است از هم اکنون فعالیت در خانه‌ها برای خانه تکانی آغاز شده است. این در حالی است که در برخی موارد این خانه تکانی‌ها موجب ایجاد دردسر در آپارتمان‌ها می‌شود.

برای مثال برخی از ساکنان آپارتمان اقدام به شستن فرش و پتو در داخل حمام می‌کنند و برای مدتی طولانی موجب کاهش فشار آب و سرد شدن آب می‌شوند. همچنین پرز‌های پتو و فرش هم در برخی موارد در لوله‌ها رسوب‌کرده و موجب گرفتگی لوله‌های ساختمان می شود. بهتر است در این مورد دقت بیشتری انجام شود تا در روزهای پایانی سال نیاز به بنایی و بازکردن لوله ها در آپارتمان‌ها نباشد

کد خبر 101781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز