شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

از همین روز‌ها می‌توان پیش‌لرز‌ه‌های خانه‌تکانی را در برخی محله‌های شهر احساس کرد

کدبانو‌های خانه‌دار هر سال از یک ماه قبل از نوروز شروع به خانه‌تکانی می‌کنند و همین موضوع باعث رونق کار شرکت‌های خدماتی و نظافتی شده است. به طوری که تبلیغات آنها به قول معروف از در و دیوار بالا می‌رود. اما برای اینکه جر و بحث یا انبوه کار‌های انجام نشده را تجربه نکنید بهتر است پیش از تماس با شرکت‌های یاد شده از صحت و سقم کار آنها آگاهی پیدا کنید.

برای نمونه در حال حاضر بسیاری از آنها بدون پروانه کار مشغول به کار هستند. بنابراین چنانچه از آنها شکایتی داشته باشید اتحادیه مربوط هیچ ترتیب اثری به شکایت شما نخواهد داد. از سوی دیگر کارگرانی که شرکت‌های ثبت نشده و بدون نام و نشان به خانه‌های شما می‌فرستند هیچ ضمانتی برای انجام کار درست و غیره و ندارند.

تاکسیمتر با اعصاب راحت

بالاخره بعد از مدت‌های دلتنگی برای تاکسیمتر‌ها چشم شهروندان به این دستگاه‌‌ در تاکسی‌‌های سبز روشن شد. در همان روز‌های نخست کار این سیستم، شهروندان شاهد ارائه خدماتی بودند که سال‌ها از آن محروم بودند.

برای نمونه راننده‌های مودب این تاکسی‌ها در همان بدو ورود دستگاه را روشن کرده و در پایان مسیر نیز به مسافر پرینتی می‌دهند که تمام اطلاعات مورد نیاز از مسافت سفر، هزینه و حتی کد راننده و خودرو را به وی می‌دهد.

جدای از کرایه مصوب و بدون جر و بحثی که در این تاکسی‌ها رد و بدل می‌شود تمام مسافران می‌توانند در صورت جا ماندن وسایل خود به راحتی راننده مورد نظر را پیدا کنند.

همچنین سیستم بی‌سیمی این تاکسی‌ها باعث می‌شود در هر نقطه از شهر که باشید با یک تماس کوتاه،‌ مرکز یکی از خودرو‌های نزدیک به شما را برای ارائه سرویس به نزد شما بفرستند. بنابراین چنانچه از این تاکسی‌های سبز استفاده نکرده‌اید از این پس برای امتحان که شده این کار را انجام دهید.

کیفیت چای کیسه‌ای

باوجود اینکه کارشناسان مصرف زیاد چای‌های کیسه‌ای را چندان خوب نمی‌دانند اما در بسیاری از موارد از جمله به دلیل کمبود وقت چاره‌ای جز مصرف این چای‌ها نیست. این در حالی است که متاسفانه برخی از انوع این چای‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و محتویات داخل آن در فنجان رسوب کرده و مقداری از ناخالصی‌ها هم ته‌نشین می‌شود.

هرچند این مشکل در مورد همه چای‌های کیسه‌ای وجود ندارد اما برخی از آنها به مشکل بی کیفیت بودن دچار هستند. علاوه بر این طعم چای‌های کیسه‌ای بی‌کیفیت هم به هیچ عنوان مطلوب نیست و متاسفانه خریداران تا زمان خریداری و مصرف آن متوجه کیفیت بد چای نمی‌شوند.

در برخی موارد هم از رنگ‌ برای افزایش رنگ طبیعی چای استفاده می‌شود که معضل دیگری است. خوب است تولید‌کنندگان در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند تا رضایت خاطر مشتریان هم تامین شود.

خرابی دستگاه نوبت‌دهی

هرچند هنوز اسفند ماه فرا نرسیده است اما از هم حالا شاهد ازدحام مشتریان در شعبه‌های بانک هستیم. مشتریان برای انجام امور بانکی در ساعت کاری بانک‌ها به خصوص اول صبح به شعب مراجعه می‌کنند  وتعداد زیاد مشتریان و امور بانکی که به دنبال انجام آن هستند موجب می‌شود که بانک‌ها بیش از حد شلوغ باشند.

در این بین خرابی دستگاه‌های نوبت‌دهی مزید بر علت می‌شود تا شلوغی بانک بیشتر نمایان شود. متاسفانه در برخی از شعب دستگاه‌های نوبت‌دهی از کار افتاده‌اند و مشتریان مانند گذشته روبه‌روی گیشه‌ها صف می‌بندند و همین بی‌نظمی شلوغی بانک را تشدید می‌کند.

خوب است روسای شعبه‌ها با توجه به اینکه هر روز بر شلوغی بانک‌ها افزوده می‌شود، در جهت تعمیر دستگاه‌ها اقدام کنند تا بر شدت تراکم شعبه‌ها در روزهای پایانی سال  و میزان نارضایتی مراجعه‌کنندگان افزوده نشود.

کد خبر 101524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز