جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

در حالی که یک خرید سنگین‌وزن کرده‌ای و برای رفتن به آن سوی خیابان مجبوری از پله‌های برقی استفاده کنی هیچ‌چیز بدتر از این نیست که ببینی پله‌های پایین‌رونده روشن است و در عوض، پله‌های بالارونده خاموش است.

گویا این اواخر با اینکه اغلب شهروندان از خدمات پله‌های برقی رضایت دارند اما گاهی پیش می‌آید که پله‌های بالارونده خراب یا خاموش می‌شوند. طی تماس‌هایی که با ستون در شهر چه خبر نیز گرفته شده است مسافران گفتند برخی پله‌های برقی بالارونده مترو نیز گاهی خاموش هستند.

در مقابل باید به برخی حرکات مسافران نیز اشاره کرد که برای نمونه روی پله‌های برقی می‌دوند یا روی آنها زباله می‌ریزند که تمام این‌ موارد می‌تواند موجبات خرابی پله‌ها را فراهم کند. برخی نیز معلوم نیست چرا حین استفاده از پله‌های برقی عادت دارند با نوار‌های لاستیکی که حکم جای دست را نیز دارند کلنجار بروند که گاهی گوشه‌های آنها را خراب‌ می‌کنند.

به هر حال برای حفظ و نگهداری بیشتر این وسیله مفید باید به فکر سالمندانی بود که حتی برای بالا رفتن از2 یا 3‌پله نیز مشکل دارند چه رسد به پله‌های پرتعداد پل عابر پیاده یا پله‌های مترو.

بدآموزی

مادری را تصور کنید که برای جلوگیری از بدآموزی، اجازه دیدن فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را هم به کودکان خود نمی‌دهد مبادا با کشیدن سیگار و گفتن کلمات نازیبا آشنا شوند. اما وی ناگهان در پارک سر کوچه با تصویری که مهدی محلاتیان برای ما فرستاده روبه‌رو می‌شود.

به طور حتم علاوه بر مادر یاد‌شده، باقی والدین نیز دوست ندارند کودکان آنها با دیدن صحنه‌هایی از این دست، شاهد سر‌خوردن و سقوط ارزش‌هایی همچون دوری کردن از مواد مخدر‌ باشند. حال آنکه برخی بوستان‌های شهر هر روز شاهد چنین وقایعی است.

به هر حال اعتیاد چه بیماری، چه جرم باید از چنین محیط‌های حساسی دور باشد. از سوی دیگر گاهی نیز بوستان‌های شهر پاتوق افرادی می‌شود که با سر و صدا و حرکات ناشایست مخل آسایش خانواده‌ها می‌شوند. به نظر شهروندان بهتر است چهره بوستان‌های شهر از این افراد پاک شود.

تابلو‌های دلسوز

امسال نیز آزمون کارشناسی‌ارشد جدای از دیگر مشکلات متداول، بدون تابلوی راهنما برگزار شد؛ به این معنی که سیل رانندگان سرگردان اطراف محل برگزاری آزمون یاد شده هر یک به سمتی می‌رفتند،بنابراین ترافیک سرسام‌آوری در اطراف این محدوده‌ها دیده می‌شد.

البته والدینی که سال پیش فرزندانشان به دلیل سرگردانی یاد‌شده به موقع سر آزمون حاضر نشده بودند، امسال به شکل دلسوزانه‌ای نقش تابلو را برای متقاضیان بازی کردند.

همانطور که در تصویر  مشاهده می‌کنید افراد یاد شده چندین ساعت به راهنمایی متقاضیان پرداختند. از سوی دیگر همزمانی نمایشگاه بین‌المللی با هجوم متقاضیان به دانشگاه شهید بهشتی نیز رکورد ترافیک روز تعطیل را در این منطقه شکست.

ترازوی عدالت در میادین میوه

سنجیده شدن با ملاک‌ها و سلایق دیگران پیوسته محل اختلاف بحث‌های حقوقی و فلسفی در مورد عدالت بوده است. اما گویا میادین میوه و تره‌بار برای این مشکل راه حل جالبی پیدا کرده‌اند به این صورت که از این پس میزان سنجش وزن میوه‌ها تنها در دستان صاحبان غرفه نیست.

طی اقدامی مشتری‌محور ترازویی در اختیار مشتریان قرار گرفته است تا آنها نیز بتوانند وزن میوه‌ها را بسنجند و هر‌گونه شک و ابهام برای آنها از بین برود. از سوی دیگر مشکل زیاده‌فروشی که طی آن برخی بیش از میزان درخواست خریدار برایش میوه در کیسه می‌ریختند نیز حل شده است؛

زیرا خریدار می‌‌تواند پیش از خرید به وسیله ترازوی شاخص از میزان میوه‌‌ای که در کیسه ریخته شده آگاه شود. به هر حال بد نیست سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها نیز از چنین اقدامات مبتکرانه‌ای برای رفاه و احترام به مشتری سود ببرند.

کد خبر 101850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز