شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

اگر یک موجود فضایی در نخستین بازدید خود از زمین، در خیابان‌های پایتخت قدم بزند بعد از ویراژ‌های موتورسواران در پیاده‌رو عجیب‌ترین چیزی که توجه وی را جلب می‌کند، دشمنی راننده‌ها با سرعت‌گیر‌های پلاستیکی است.

وی با خود می‌گوید راننده‌های این شهر نه تنها با سرعت از روی این موجود زرد و نارنجی رد می‌شوند بلکه گاهی نیز آن را تکه‌تکه می‌کنند و دور می‌اندازند. البته از نگاه ما که از زوایای پنهان ماجرا آگاهیم قضیه نوع دیگری جلوه می‌کند.

ماجرا از این قرار است که تعداد معدودی از راننده‌های مسافربر برای اینکه در مسیر هر روز خود بتوانند به راحتی و با سرعت بیشتری  در کوچه و خیابان‌ها عبور و مرور کنند به اندازه 2 چرخ خودرو بخشی از سرعت‌گیر‌های پلاستیکی را جدا می‌کنند.

به این دلیل است که شکل و شمایل تعدادی از این سرعت‌گیر‌ها مانند دندان‌های شیری کودکان، یکی در میان می‌شود. به هر حال، چنانچه به سلامتی خود و ساکنان محله علاقه‌مند هستید به محض مشاهده چنین تخلفاتی، پلیس را در جریان بگذارید.  

رکورد بلندترین بند‌ رخت

اگر کارشناسان گینس به برخی محله‌های شهر سر بزنند به طور حتم رکورد بلندترین بند‌‌رخت جهان را به نام شهروندانی ثبت می‌کنند که کفش و لباس‌های خود را روی سیم برق پهن می‌کنند.

به هر حال با اینکه کسب رکورد گینس می‌تواند بسیار جذاب باشد اما باید به کودکان و نوجوانانی که اقدام به این نوع شیطنت‌ها می‌کنند یادآور شد که اگر درست در مرحله آخر بازی، پیش از اینکه بازی را درحافظه دستگاه ذخیره کرده باشید ناگهان برق‌ها قطع شد هیچکس غیر از خودتان مقصر نیست، زیرا کفش‌ها و لباس‌هایی که روی سیم‌های برق سنگ‌قلاب کرده‌اید در اثر بارش باران موجب اتصال سیم‌ها شده و برق محله قطع شده است.

بنزین گالنی ممنوع

با وجود اینکه در بسیاری از پمپ‌بنزین‌ها این اعلامیه نصب شده که دریافت بنزین با گالن ممنوع است اما هنوز هم در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت شاهد ارائه بنزین گالنی هستیم.

این در حالی است که پمپ بنزین‌ها به دلیل تراکم خودرو همواره شلوغ هستند و در کنار خودرو‌ها بنزین زدن موتورسیکلت‌ها هم بر ازدحام در پمپ‌بنزین‌ها می‌افزاید. در این بین افرادی هم که با گالن برای دریافت بنزین مراجعه می‌کنند، موجب می‌شوند که شلوغی و بی‌نظمی در این مکان بیشتر شود.

خوب است که کارگران پمپ‌بنزین با این مشکل مقابله کنند و از حضور افرادی که قصد دارند بنزین را به صورت گالنی دریافت کنند در پمپ بنزین خودداری کنند. به این ترتیب یکی از عوامل بی‌نظمی در پمپ‌بنزین‌ها از بین می‌رود و از سوی دیگر زمان انتظار درصف هم کمتر خواهد شد.

توجه به اصول مهندسی

امروزه بسیاری از ساختمان‌ها تحت نظر مهندسان و مطابق اصول مهندسی ساخته می‌شوند و به این ترتیب زندگی در آنها برای ساکنان آسایش و آرامش به همراه می‌آورد. اما متاسفانه هنوز هم ساختمان‌هایی ساخته می‌شوند که در آنها کمترین توجهی به این اصول نشده است و به همین دلیل مشکلات زیادی برای ساکنان ایجاد می‌شود.

برای مثال استاندارد نبودن شیب پله‌ها و اندازه آنها یکی از نکاتی است که به خصوص سالمندان را دچار دردسر می‌کند. یکی دیگر از این موارد نازک بودن و عایق صدا نبودن درهای ساختمان است که موجب می‌شود حریم خصوصی ساکنان از بین برود. از سوی دیگر بسیاری ازساختمان‌های یاد شده فاقد پله‌های اضطراری هستند.

انتظار می‌رود در مورد همه ساختمان‌ها نظارت بیشتری بر رعایت استاندارد‌های مهندسی اعمال شود. به این ترتیب بخش‌های مختلف ساختمان به گونه‌ای ساخته می‌شود که رفاه حال و آرامش ساکنان را تامین کند.

کد خبر 101105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز