دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

پیش از اینها رسم بر این بود که به رهگذران توصیه می‌کردند برای عبور از عرض خیابان از خط عابر پیاده یاپل‌های عابرپیاده‌ استفاده کنند

اما به نظر می‌رسد در برخی مناطق شهر برای عبور از پیاده‌رو و رسیدن به خط عابر پیاده نیز باید از پل استفاده کرد. زیرا همان‌طور که در تصویری که ربابه غفاری برای ما ارسال کرده، مشاهده می‌کنید عبور از این خط عابرپیاده بدون پل یاد شده کمی سخت به نظر می‌رسد.

به هر حال برای اینکه خطوط عابرپیاده نیز ختم به خیر شوند نه ختم به بن‌بست، باید آرایشگران فضای سبز شهری درکنار زیبایی خاصی که به گل‌ها و گیاهان می‌دهند کمی هم به این موضوع توجه ‌کنند.

بنابراین چنانچه گیاهان  این بخش از بلوار به قدری کوتاه می‌شدند که رهگذران به راحتی از آن عبور کنند معضل فعلی نیز از میان می‌رفت. البته در برخی قسمت‌های شهر به جای گل‌ها و گیاهان، نرده‌های آهنی و گاهی نیز جدول‌های بلند جلوی رفت و آمد شهروندان را می‌گیرد.

توضیح تاوان نوسان برق

چندی پیش در همین ستون مطلبی با عنوان « تاوان نوسان برق» درج شد که موضوع آن به مشکلاتی باز می‌گشت که مشترکان هنگام نوسان برق با آن مواجه می‌شوند؛ مشکلاتی همچون سوختن وسایل برقی و غیره.

در همین راستا روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اقدام به  ارسال پاسخی کرده است که عین آن در زیر می‌آید.با توجه به بررسی به عمل آمده توسط همکاران این شرکت، مشترکان زیان دیده بر اثر نوسان برق شناسایی نشدند. لذا از مشترکان زیان دیده درخواست می‌شود به منظور رسیدگی دقیق به مشکلات خود با شماره تلفن 88616613 (دفتر روابط عمومی) تماس حاصل نمایند.

دقت در ارائه اطلاعات

این روز‌ها بسیاری از امور از جمله امور بانکی و خرید و فروش کالا‌ها به وسیله اینترنت انجام می‌شود. به همین منظور باید کارت‌های اعتباری به رمز ویژه‌ای موسوم به رمز دوم مجهز باشند تادر هنگام ارتباط اینترنتی با مراکز از این رمز استفاده شود.

این در حالی است که باید در هنگام مراجعه به پایگاه‌های اینترنتی که اطلاعات کارت اعتباری کاربر را دریافت می‌کنند، دقت ویژه‌ای به خرج داد. هرچند در مورد پایگاه اینترنتی معتبر بانک‌ها این نگرانی وجود ندارد،

اما برخی از افراد سودجو هستند که اقدام به راه‌اندازی پایگاه اینترنتی قلابی می‌کنند و به ظاهر با فروش ارزان‌قیمت اجناس، اطلاعات حساب کاربران را دریافت کرده و از آنها سوء‌استفاده می‌کنند.

این در حالی است که تا به حال اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد این معضل صورت نگرفته است. توصیه می‌شود در این مورد به خصوص وارد کردن رمز کارت اعتباری در پایگاه‌های اینترنتی دقت شود تا زمینه سودجویی برای برخی افراد فراهم نشود.

پرواز‌های بازنشده

با توجه به زمان باقیمانده تا عید نوروز، بازار فروش بلیت‌های نوروزی هم داغ است. به جز بلیت قطار و اتوبوس که به وسیله رسانه‌ها زمان فروش نوروزی آنها اعلام می‌شود، این اطلاع رسانی در مورد پرواز هواپیما‌ها انجام نمی‌شود یا با دقت کافی همراه نیست.

به‌ویژه در مورد پرواز‌های خارجی و سفر به کشور‌های دیگر، این مشکل وجود دارد که مسافران را با دردسر مواجه می‌کند. برای نمونه حتی اگر مسافران آینده‌نگر باشند و از هفته‌ها پیش از تاریخ سفر با دفاتر آژانس هواپیمایی تماس بگیرند در بسیاری از موارد به آنها گفته می‌شود که هنوز پرواز‌ها باز نشده و چند روز دیگر، تماس بگیرند.

اما هنگامی که مسافر در این زمان با آژانس تماس می‌گیرد، کارمندان آژانس از به پایان رسیدن بلیت‌ها و پر شدن جا در هواپیما خبر می‌دهند. بهتر است در این مورد اطلاع‌رسانی بیشتر و دقیق‌تری انجام شود تا مسافران با مشکل مواجه نشوندو به نوع کار آژانس‌ها همچنان اعتماد داشته باشند.

کد خبر 100780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز