شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

چند روز پیش بارش برف در پایتخت یک‌بار دیگر رابطه معکوس میزان دمای هوا و میزان کرایه‌های خودرو‌ها را ثابت کرد

به این معنی که هر وقت دما رو به کاهش می‌گذارد یا بارش برف آغاز می‌شود، یخ کرایه‌ها آب می‌شود و شروع به گران‌تر شدن می‌کنند. در حالی که اغلب شهروندان در هوای سرد منتظر رسیدن یک خودروی خالی هستند برخی راننده‌ها طمع کرده و کرایه‌های گران‌تری را طلب می‌کنند.

با اینکه هوای سرد باعث کوتاه آمدن مسافران می‌شود اما تمام شواهد و قراین گویای تاثیر ناکافی نظارت‌ها بر این صنف است، زیرا برخی راننده‌ها که تعدادشان کم هم نیست کرایه‌های دریافتی را با شرایط موجود شامل ساعت‌های پرترددپیک رفت و آمد، شرایط جوی، ترافیک و بسیاری عوامل دیگر می‌سنجند. ناگفته نماند که بحث تاکسیمتر نیز فقط در برخی خودرو‌ها رعایت می‌شود و داخل باقی آنها هیچ خبری از این وسیله نیست.

شامپوی ضد شوره برای شهر

  این روز‌ها که کارگران زحمتکش مشغول پاکسازی چهره شهر از زباله‌ها و برگ‌های زرد هستند، بد نیست به پاکیزگی برخی زوایای دیگر شهر نیز پرداخته شود. برای نمونه سقف برخی پل‌ها و دیگر نقاط شهر نشان می‌دهد پوست شهر نیز مانند پوست سر برخی افراد گاهی نیاز به شامپوی ضد شوره‌ دارد.

نمک و مواد خشک شده‌ای که ناشی از جاری شدن آب باران و غیره است روی این  بخش از شهر جا خوش کرده‌اند و جلوه نازیبایی به شهر می‌دهند. از سوی دیگر، جا دارد تا از زیبا‌سازی دیوار‌های بلند کنار برخی بزرگراه‌های شهر نیز تقدیر و تشکر شود.

پوشش زیبای روی این دیوار‌ها جلوه خوبی به این بزرگراه‌ها داده است. باغچه‌های عمودی به علاوه ساخت پیاده‌روها در کنار خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر از دیگر اقدامات قابل تقدیر مسئولان است.

جهت‌یابی تابلو‌ها

تابلو‌های راهنمایی و رانندگی از جمله علائمی هستند که به رانندگی صحیح و قانونمند رانندگان کمک می‌کنند. رانندگان با مشاهده این تابلو‌ها، ورود ممنوع یا یکطرفه بودن کوچه ها و خیابان‌ها را تشخیص می‌دهند اما گاهی این تابلو‌ها در جهت درستی نصب نشده‌اند و راننده ممکن است بر سر یک تقاطع در مورد اینکه کدام خیابان یکطرفه یا ورود ممنوع است دچار تردید ‌شود.

برای نمونه گاهی جهت تابلو سر یک تقاطع به گونه‌ای است که نمی‌توان تشخیص داد مربوط به کدام یک از کوچه‌هایی می‌شود که تابلو سر آنها نصب شده است. بهتر است در زمان نصب تابلو به جهت صحیح آن مطابق با کوچه توجه شود تا رانندگان در تشخیص دچار مشکل نشوند. البته گاهی هم قرار گرفتن 2 تابلو کنارهم رانندگان را به اشتباه می‌اندازد که در این مورد هم باید دقت بیشتری به خرج داد.

هتل‌ها و پایگاه اینترنتی

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت این روز ها بسیاری از اطلاع‌رسانی‌ها از این طریق انجام می‌شود و کاربران هم از همین طریق به اطلاعات مورد نظر دست می‌یابند. برای مثال بسیاری از گردشگران از همین راه برای رزرو هتل و بلیت هواپیما اقدام می‌کنند.

اما متاسفانه برخی از هتل‌های مشهور کشورمان با وجود اینکه در بین گردشگران به خصوص گردشگران خارجی شناخته شده‌ هستند به پایگاه اینترنتی برای رزرو اتاق مجهز نیستند و به همین دلیل یکی از راه‌های جذب گردشگر را از دست می‌دهند.

بنابراین، توصیه می‌شود مدیریت هتل‌ها در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند و با راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی به گردشگران به منظور دریافت اطلاعات مربوط به هتل و رزرو اتاق کمک کنند.

این اقدام به هدف نهایی که جذب گردشگران بیشتر است هم کمک می‌کند. از سوی دیگر برخی پایگاها‌ی اینترنتی نیز به لحاظ گرافیکی به قدری سنگین طراحی می‌شوند که با این اینترنت‌های لاک‌پشتی به هیچ‌وجه دانلود آنها امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 100601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز