دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

به عنوان هدیه نوروزی بسیاری از ما برای عزیزانمان طلا می‌خریم.

در این میان خرید طلا برای کودکان نیز رایج است. این در حالی است که این روز‌ها خبر سرقت طلا از کودکان گاهی بسیار تاسف‌بار است. برخی سارقان این طعمه‌های راحت را انتخاب‌می‌کنند و گاهی سرقت طلا همراه با پایان غم‌انگیزی می‌شود و گاهی به همین دلیل طاقت خواندن شرح ماجرا در صفحه حوادث را نداریم.

بنابراین به نظر می‌رسد دوستی خاله‌خرسه را باید کنار بگذاریم و به طور کلی دور خرید طلا برای کودکان را خط بکشیم. حتی بدلیجاتی که شبیه ‌  طلا هستند می‌توانند سارقان را به سمت کودکان جذب کنند.

خوشبختانه این روز‌ها بدلیجات زیبا و گوناگونی وجود دارند که در عین زیبایی به هیچ وجه گران به نظر نمی‌رسند و هیچ سارقی با انگیزه بردن آن‌ها به سمت کودک نمی‌آید. از سوی دیگر، هنگام خرید‌های نوروزی طولانی‌مدت برخی عادت دارند به وسیله گیم‌های دستی، عروسک یا هر اسباب‌بازی دیگری کودک را مجبور به ماندن در خودرو کنند.

این عمل نیز در کنار بی‌توجهی به حقوق کودک باعث جلب توجه سارقان می‌شود. به یاد داشته باشید که اغلب کسانی که قربانی حادثه می‌شوند پیش از آن تصور می‌کرده‌اند حادثه فقط برای دیگران پیش می‌آید.

طبیعت بدون زباله

طرف تازه از فرنگ برگشته و اندر احوال طبیعت و خیابان‌های تمیز آنجا دو ساعتی به اصطلاح روی مخ دوست، آشنا، همکار و همسایه کار می‌کند. اما خدا نکند با وی همسفر شوید. در رستوران که‌ سیگار را با سیگار قبلی روشن‌می‌کند، آن هم زیر تابلوی « سیگار کشیدن ممنوع» پنجره را باز می‌کند و ته‌سیگار را در سبزه‌های بیرون می‌‌اندازد. در جنگل هم با تعبیر نخ‌نمای « این زباله‌ها طبیعی هستند و زود تجزیه می‌شوند» باز مانده‌های غذا و حتی پلاستیک‌های حاوی ظرف نوشابه و غیره را همانجا رها می‌کند.

در کنار ساحل هم  بعد از صرف صبحانه شیشه مربا را همانجا رها می‌کند تا در چند روز آینده خرده‌ شیشه‌ها در پای کسانی که می‌خواهند روی شن‌های داغ قدم‌بزنند فرو برود. خلاصه این داستان که مستندات آن در گردشگاه‌های دیدنی و پرطراوت دیروز و بدبو و بدمنظره امروز یافت می‌شود همچنان ادامه دارد.

خطوط نامرئی

برخی شهروندان در تماس با ستون در شهر چه خبر اعلام کردند که خطوط ممتد و مقطع خیابان محله آنها چند وقتی است که حسابی نامرئی شده و چیزی از آن باقی نمانده است. به هر حال در خیابان‌هایی که این خطوط در آنها وجود دارد برخی راننده‌ها در  میان خطوط نمی‌رانند چه رسد به محدوده‌هایی که فاقد این علامت راهنمایی و رانندگی هستند.

این در حالی است که راندن در میان خطوط یا توقف نکردن کنار خط ممتد سمت راست خیابان تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهر دارد. در شرایطی که کارگران زحمتکش در حال رنگ‌‌کردن جدول‌های خیابان‌ها هستند چنانچه فکری هم به حال خطوط وسط خیابان‌ها شود رضایت راننده‌های قانونگرا بیشتر می‌شود.

مزاحمت جدید

این روز‌ها نوع جدیدی از مزاحمت آن هم از نوع تبلیغاتی گریبانگیر شهروندان شده است که در نوع خود بی‌مانند است. برچسب‌های تبلیغاتی کم بود صاحبان شرکت‌های گوناگون افرادی را برای تبلیغ کالا به در ‌خانه‌ها می‌فرستند و آنها هم تا چیزی نفروشند دست از سر صاحبخانه و زنگ دم‌ در بر نمی‌دارند.

با اینکه در تمام دنیا این نوع تبلیغ صورت می‌گیرد اما مبلغان داخلی یاد‌شده تفاوت‌های چشمگیری با انواع خارجی خود دارند. برای نمونه همان‌طور که پیش از این نیز یاد شد آنها بدون توجه به خواسته‌های صاحبخانه مبنی بر بی‌نیازی نسبت به کالای آنها به انواع و اقسام بهانه‌ها دوباره زنگ منزل را ‌می‌زنند و به شکلی علنی مزاحمت ایجاد می‌کنند. البته افرادی نیز وجود دارند که فقط با یکبار تبلیغ کالا رضایت می‌دهند. در پایان باید خطر راه دادن افراد ناشناس به داخل خانه را نیزبه شهروندان یادآور شد.

کد خبر 103539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز