چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

با اینکه آشپزخانه اوپن پدیده آنچنان جدیدی نیست اما بخاری‌ اوپن دیگر از آن دست چیز‌هایی است که باید برای دیدن آن جلوی شاخ درآوردن خود را بگیریم.

برای دیدن این بخاری‌های باز که آتش از هر طرف آن زبانه می‌کشد کافی است دیروقت از کنار محل تجمع برخی راننده‌های خطی عبور کنید. حلبی‌های آبکش شده‌ای که تعدادی از آنها نامش را بخاری اوپن گذاشته‌اند برای در‌امان ماندن از سرمای زمستان به این شکل درآمده است.

اما نکته قابل تامل اینجاست که این وسیله گرمازا را گاهی کنار دیوار، درختان و حتی در‌های منزل شهروندان می‌گذارند. حال آنکه آتش علاوه بر خطراتی که می‌تواند برای افراد در پی داشته باشد چهره نازیبایی نیز به شهر می‌دهد.

در مورد درختان نیز جای هیچ توضیحی باقی نمی‌ماند زیرا سال‌ها طول کشیده تا آنها به این قد و قامت رسیده‌اند و حیف است یکی از با ارزش‌ترین اموال عمومی را از بین ببریم.

هر گردی گردو نیست

اگر تا چند وقت دیگر در کنار صندلی‌های پارک‌ها، تختخواب‌های 3 طبقه هم نصب کنند جای تعجبی نیست . زیرا تعدادی از شهروندان خواب‌آلود غافل از اینکه هر گردی گردو نیست هر جا را که گیر بیاورند همانجا به خواب می‌روند.

از صندلی پارک گرفته تا موتورسیکلت و میز‌کار برای آنها تفاوتی نمی‌کند حال آنکه برای اکثر شهروندان بسیار تفاوت دارد زیرا روی صندلی پارک می‌خواهند بنشینند، از محل توقف موتور برای رفت و آمد استفاده ‌کنند  و بالاخره در محل کار دوست ندارند خواب‌آلوده و کسل باشند.

به نظر می‌رسد برخی از ما همچنان برای این حقوق نانوشته همنوعان خود ارزشی قائل نیستیم. البته این نوع خوابیدن‌ها برای خود فرد نیز مخاطرات بسیاری دارد. بنابراین بهتر است برای خواب بعد از ظهر مکان‌های مناسب‌تری پیدا کنیم تا به قول معروف نه سیخ بسوزد و نه کباب.

تجمع در سی‌سی‌یو

بدون تردید سی سی یو و آی سی یو از حساس‌ترین بخش‌های بیمارستان هستند که در آن بیماران بدحال تحت مراقبت قرار می‌گیرند و شرایط محیطی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل برقراری تمهیداتی در بیمارستان که به حفظ آرامش و سکوت در این بخش‌ها کمک کند اهمیت زیادی دارد. با وجود این در برخی از بیمارستان‌ها در مورد حفظ آرامش این بخش‌ها اقدامات جدی صورت نمی‌گیرد.

برای نمونه در برخی بیمارستان‌ها در ساعت ملاقات تعداد بسیار زیادی از ملاقات‌کنندگان وارد فضای نه چندان بزرگ سی‌سی‌یو می‌شوند و آرامش بیماران را از بین می‌برند. بهتر است کارکنان بیمارستان در صورتی که مشاهده کردند محیط سی‌سی‌یو بیش از حد شلوغ شده از ورود تعداد بیشتری از ملاقات کنندگان ممانعت به عمل آورند یا اینکه محدودیت‌هایی برای تعداد ملاقات‌کنندگان هر بیمار در نظر گرفته شود تا در ساعت ملاقات آرامش بیماران مختل نشود.

کمبود امکانات ورزشی

هر چند همه جا صحبت از فواید ورزش برای همه رده‌های سنی از جمله نوجوانان و جوانان است اما در برخی موارد اقدامی در این راستا صورت نمی‌گیرد.

برای نمونه زمین و سالن‌ ورزشی برای استفاده دانش‌آموزان  و دانشجویان در ساعات ورزش یک اولویت است اما در عمل کمترین توجه به آن صورت می‌گیرد و به این ترتیب دانش‌آموزان و دانشجویان هم به دلیل کمبود امکانات انگیزه کافی برای انجام تمرین‌های ورزشی را از دست می‌دهند.

این در حالی است که با تامین امکانات ورزشی می‌توان توجه دانش‌آموزان و دانشجویان را به ورزش جلب کرده و سلامتی آنها را تضمین کرد. گفتنی است معضل کمبود امکانات ورزشی در برخی از مدرسه‌ها به اندازه‌ای جدی است که گاهی ساعت ورزش به دروسی مانند ریاضی و فیزیک اختصاص می‌یابد و زمان ورزش دانش‌آموزان از بین می‌رود.

کد خبر 100432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز