سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

آتش ترافیک هم از آن‌ دسته آتش‌هایی است که به قول معروف‌تر و خشک را با هم می‌سوزاند و کاری به راننده متخلف و غیر‌ متخلف ندارد.

اما جرقه برخی ترافیک‌ها هنگام برخورد دو خودرو‌ با هم روی می‌دهد؛ دو خودرویی که یکی از راننده‌ها (یا حتی گاهی هر دوی آنها) به قول معروف دنبال شر می‌گردد و زبان خوش را متوجه نمی‌شود.

در این مواقع صحنه تصادف که خود به خود هم می‌تواند موجبات سنگینی ترافیک را فراهم آورد به صحنه دعوایی بدل می‌شود که اغلب راننده‌های دیگر را به تماشاگر تبدیل می‌کند؛  البته تماشاگری که به این راحتی‌ها قصد عبور از صحنه را  ندارد و دوست دارد تا پایان ماجرا همانجا بماند.

تمام اینها در حالی است که یکی از توصیه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی این است که در صورتی که تصادف منجر به جرح یا مرگ نشده است راننده‌ها باید به کنار خیابان بروند و جلوی تردد خودرو‌های دیگر را نگیرند.

شمارش اسکناس‌ها

این روز‌ها در بانک‌ها نیز مانند خیابان‌های شهر جای سوزن‌ انداختن نیست و بسیاری از شهروندان پشت صف‌های عریض و طویل بانکی ایستاده‌اند. اما جدای از تمام توصیه‌های بانکی مبنی بر تمرکز روی انجام اینترنتی و عابربانکی کار‌های این حوزه به جای هجوم به بانک‌ها، برخی توصیه‌های دیگر نیز می‌تواند به این موارد اضافه شود.

برای نمونه با اینکه دستگاه پول‌شمار از جمله خدمات مفید بانک‌هاست اما این روز‌ها اعتماد صددرصدی به آن، کار دست برخی مراجعان داده است. برای نمونه ترفند‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود حتی پس از چندبار شمارش اسکناس‌ها نیز فرد پول کمتری از آنچه باید، دریافت کرده باشد.

برای نمونه چنانچه بین اسکناس‌های دو یا 5 هزار تومانی، چند اسکناس هزار‌تومانی وجود داشته باشد دستگاه از تشخیص آن باز می‌ماند و آنگاه است که مشتری با چند هراز تومان ضرر از شعبه خارج می‌شود. از سوی دیگر گاهی نیز اسکناس‌های تاخورده در بسته‌های اسکناس وجود دارند که در این مورد نیز باید مطابق توصیه‌های کارمندان بانک، بسته اسکناس را از هر دو طرف شمرد.

فرش‌های تا خورده

این روز‌ها مشاهده وانت‌هایی که پشت آنها پر از فرش‌های شسته شده است به یک منظره رایج در همه مناطق شهر تبدیل شده است. بر خلاف گذشته که اغلب شست‌وشوی فرش در منزل و حیاط خانه‌ها انجام می‌شد،

در چند سال اخیر مردم بیشتر ترجیح می‌دهند از تخصص قالی‌شویی‌ها به این منظور استفاده کنند و فرش‌های خود را به دست این شرکت‌ها بسپارند تا تمیز و شسته شوند. هرچند این شرکت‌ها تعهد می‌کنند فرش‌ها را سالم پس دهند اما در برخی موارد به دلیل شتاب زیاد، مشکلاتی برای فرش‌ها ایجاد می‌شود که از جمله آنها می‌توان به تا خوردن فرش‌ها بر اثر فشار زیاد اشاره کرد.

در برخی موارد فرش‌ها تا شده و تعداد زیادی از آنها روی هم قرار می‌گیرند و از آنجایی که تا حدودی نم در آنها باقی مانده فشارزیاد، این خطوط تا زده شده را روی فرش‌ها ماندگار می‌کند که به‌سختی امکان از بین رفتن آنها وجود دارد. خوب است در این مورد دقت بیشتری اعمال شود.

نقشه‌های ایستگاهی

نقشه راهنما یکی از خدماتی است که به گردشگران ارائه می‌شود تاهنگام ورود به منطقه یا شهری جدید بتوانند راه را پیدا کنند. این در حالی است که در همین تهران گاهی شهروندان به نقشه نیاز پیدا می‌کنند تا به مقصد مورد نظر برسند و نقشه‌ها چندان در دسترس نیستند.

این در حالی است که اخیرا اقدامی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس انجام شده که بسیار مثبت است و در این زمینه به شهروندان کمک می‌کند. در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس نقشه‌های بزرگی روی دیواره‌های ایستگاه نقش بسته‌اند که مسیر را به شهروندان و مسافران نشان می‌دهند.

از سوی دیگر مسیر حرکت اتوبوس هم روی نقشه نمایش داده شده و به این ترتیب مسافر می‌تواند بدون نیاز به پرس و جو های متداول و با تکیه بر اطلاعات نقشه، راه خود را پیدا کند.

کد خبر 103131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز