سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

24 فروردین طی مطلبی در همین ستون به تاخیر‌های شرکت گاز در گازکشی مناطقی در شهر خمین پرداختیم که منجر به تشکیل چاله‌های عمیق در کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر شده بود.

اما امروز درست در ضلع شمالی میدان ونک یک چاله‌ نه چندان سطحی وجود داشت که ظاهر آن نشان می‌داد بر اثر نشت لوله آب به‌وجود آمده است.

با وجود اینکه نسل چاله‌های اینچنینی چند سالی است در پایتخت رو به انقراض است اما گاهی نیز رویداد‌های خاص و نادر باعث می‌شود چنین چاله‌هایی در مناطق پرتردد شهر به وجود آید؛ به طور حتم چاره رفع آن نیز تماس‌های مردمی با شماره137 است تا کارگران و ماموران ویژه این کار بالای سر آن حاضر شوند.

به هر حال طبیعی است که نظارت این ماموران تمام سطح پایتخت را نمی‌تواند پوشش دهد و برای آگاهی از بروز این مشکلات نیازمند اطلاع‌رسانی‌های مردمی هستند.

در‌های آسان‌باز شو

اگر شرکت‌های مدعی تولید محصولات دارای در‌های آسان‌بازشو، تکنیک‌های تولید خود را از شرکت‌های مشهور دارای این تکنولوژی می‌گرفتند دیگر مجبور نبودیم ظرف سس‌های یکبار مصرف را با قیچی، روغن نباتی را با انبردست،‌ بیسکویت را با کارد و بالاخره شیشه خیارشور را آب جوش و غیره باز کنیم.

تولید کننده محصولی که متاسفانه مجوز پخش تصویر کامل آن‌را نداریم صاحب یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های در‌های آسان‌بازشو است؛ به‌طوری که مصرف‌کننده آن لازم نیست درپوش این ظرف را بپیچاند؛ زیرا همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در‌  پلاستیکی آن به قدری نازک و صرفه‌جویانه (سودجویانه) طراحی شده است که هنگام پیچاندن به راحتی جدا می‌شود.

از شوخی گذشته باید به این نکته اذعان کرد که بسته‌بندی محصولات غذایی، شوینده و غیره به هیچ‌وجه با انتظارات مشتری و حتی استاندارد‌های اولیه مطابقت ندارد.

خطر سقوط مصالح

هر چند این روزها پیدا کردن جای پارک از پیدا کردن سوزن در انبار کاه سخت‌تر شده است اما پارک کردن در هر جای ممکن هم احتمال ضرر و زیان شما را بالا می‌برد. در حالی که در روزهای بهاری هوا هر لحظه ممکن است توفانی و بارانی شود پارک‌کردن در زیر ساختمان‌های در حال ساخت ممکن است باعث آسیب دیدن شدید خودروی شما شود.

هر چند ساختمانهای در حال ساخت موظف هستند تدابیر پیشگیری‌کننده برای ریزش مصالح را در نظر بگیرند اما در هوای توفانی هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. خودرو که فدای سرتان، خودتان ممکن است موقع سوار و پیاده شدن از خودرو بلایی سرتان بیاید و مجبور باشید چند روزی را با سر باند پیچی شده سر کار حاضر شوید! یکی از مزیت‌های وسایل حمل و نقل عمومی این است که دیگر از استرس پیدا کردن جای پارک و نگرانی برای خودرویتان خلاص می‌شوید!

پیشروی به داخل خیابان

علاوه بر پارک دوبل و هزار مشکل دیگر که رفت و آمد حتی در داخل کوچه‌ها را در نقاط شلوغ شهر سخت می‌کند پیشروی مصالح ساختمانی به خیابان‌های شهر هم هنوز یک معضل است. دیدن منظره تپه‌ای بلند از شن یا ماسه در وسط کوچه و خیابان  و در جلوی ساختمان‌های در حال ساخت‌وساز دیگر دارد تبدیل به یک منظره عادی برای شهروندان می‌شود.

این تپه‌ها در مواقعی مقدار زیادی از محل عبور و مرور را اشغال می‌کنند و رهگذران یا خودروها برای رفت‌و‌آمد باید دست به حرکات آکروباتیک بزنند. دیده شده است مسئولان ساخت برخی از ساختمان‌ها در برخی مواقع حتی برای فعالیت خود مانند ماموران راهنمایی و رانندگی با کمال خونسردی خودروها را متوقف کرده یا حتی برای مدتی با گذاشتن مانع کوچه را می‌بندند و باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شوند.

کد خبر 105053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز