چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

دنیا دیده‌ها و افراد با تجربه همیشه می‌گفتند هر کاری سختی‌های خودش را دارد و کار آسان وجود ندارد

اما این اواخر برخی افراد درآمد‌های تصادفی را کسب می‌کنند که میزان آن کم هم نیست.

با اینکه به طور حتم شما در وهله‌ نخست به یاد دلالان و رانت‌خواران و غیره می‌افتید اما منظور نگارنده این ستون هیچ‌یک از آنها نیست. صنف مورد اشاره، تعداد بسیار اندکی از موتورسوارانی هستند که از صبح خروس‌خوان به امید یک تصادف پر و پیمان با خودرو‌ها از خانه بیرون می‌آیند.

با این تفاوت که این نوع تصادف‌ نه تنها هیچ آسیبی برای آنها در بر ندارد بلکه چند صد هزارتومانی را هم راهی جیب آنها می‌کند. شاید همین الان شما هم خاطر‌ه تصادف با موتورسواری را که برایتان گران تمام شده، به خاطر آورده باشید.

جدای از حوادث غیرقابل اجتناب، منظور از نگاشتن این متن، موتورسوارانی هستند که با قرار گرفتن سرپیچ‌ها در کمین رسیدن یک خودروی مناسب هستند و آگاهانه یک تصادف را صحنه‌سازی می‌کنند.

آنها بعد از کلی آه و ناله در ازای انصراف از شکایت و غیره مبالغی را از راننده‌‌ها درخواست کرده و اغلب راننده‌ها نیز آن را پرداخت می‌کنند. به هر حال به نظر می‌رسد با وجود تخلف‌های بی‌شمار برخی موتورسواران و به وجود آمدن صنف غیرقانونی یاد شده بهتر است برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده شود.

لطفاً مرا بشویید

هر قدر اتوبوس‌های جدید بلیتی تمیز و دارای امکانات دلچسب هستند، این اتوبوس‌های خصوصی از خجالت آنها درآمده و به زیرخاکی‌های عهد عتیق شباهت دارند. تصویری که یکی از شهروندان برای ما ارسال کرده شیشه پشت راننده یکی از این اتوبوس‌های خصوصی را نشان می‌دهد که بدون شرح عکس، امکان ندارد کسی بتواند محل آن‌را تشخیص دهد. با اینکه برخی مسافران عباراتی مانند « لطفا مرا بشویید» و غیره را روی گرد و غبار موجود روی اتوبوس و داخل آن می‌نویسند، اما باز هم راننده‌ها توجهی نمی‌کنند.

گدا و شب جمعه

بهار امسال به جای شکوفه‌های بهاری،‌ تعداد متکدی‌ها زیاد شد و سر هر چهار‌راه و  کوچه‌ای می‌شود آنها را دید. از کمیت و تعداد آنها که بگذریم کیفیت کارشان هم به لحاظ مردم‌آزاری بالارفته است.

به قول معروف طرف یک عمر گدایی کرده و هنوز شب جمعه را نمی‌شناسد، به همین دلیل وقت و بی‌وقت با بلندگویی که این اواخر در صنف محترم توزیع شده دوره می‌گردد و روی اعصاب مردم قدم می‌زند. اگر هم در کوچه و خیابان نباشید،

تفاوت زیادی نمی‌کند زیرا وی زنگ تک‌تک خانه‌ها را می‌زند و یک قصه تکراری را برای هزارمین بار تعریف می‌کند.  به نظر می‌رسد تنها راه چاره برچیده شدن این نوع کسب و کار این است که شهروندان فقط به کسانی که از استحقاق آنها مطمئن هستند، کمک کنند؛ زیرا هر کمکی به متکدیان دیگر باعث رشد این پدیده اجتماعی می شود.

پارتی شبانه گربه‌ها

اگر صبح هنگام عبور از جلوی منزل با کیسه‌ زباله‌های پاره و بدبوی کنار در‌های ورودی روبه‌رو شدید، شک نکنید که گربه‌های محله شب پیش مانند کارتون‌های تام و جری یک پارتی شبانه دست و پا کرده‌اند.

البته مقدمات این پارتی را کسی جز همسایه‌‌ای که عادت دارد زباله‌ها را زودتر از موعد مقرر جلوی در بگذارد، فراهم نمی‌کند. وی معمولا با بهانه‌هایی مانند «در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته» و «یک نیم ساعتی زودتر و دیرتر اتفاقی نمی‌افته» در صدد توجیه این کار برمی‌آید. اما چنانچه به وی تذکر جدی ندهید ممکن است تمام طول سال با این صحنه روبه‌رو شوید و گربه‌های محله نیز دچار اضافه‌وزن ‌شوند.

کد خبر 105162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز