جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

برخی تصور می‌کنند سطل‌های زباله برای هر نوع زباله‌ای اعم از کوچک، بزرگ، خیس و خشک مناسب است

و همین تصور  اشتباه باعث می‌شود منظره‌هایی همچون آنچه که میلاد غفرانی تصویرش را برای ما ارسال کرده پیش آید.

حال‌آنکه گذاشتن زباله‌های بزرگ در سطل‌های زباله باعث می‌شود اطراف این محدوده مملو از زباله‌‌ شود. از سوی دیگر برخی نیز نخاله‌های ساختمانی را داخل سطل‌های زباله می‌ریزند که این ‌در نوع خود حرکت ‌ناشایستی است.

اما ماجرا به این ختم نمی‌شود، به طوری که این روز‌ها هر راننده‌ای یک سطل زباله کنار خیابان ببیند ابتدا بررسی می‌کند که جای سطل آنجاست یا کسی برای رزرو جای پارک آن‌را آنجا گذاشته است.

به هر‌حال در نبود جای پارک کافی خلاقیت برخی به شکوفایی رسیده و برای رزرو جای پارک خود، همکاران، دوستان، همسایه‌ و بالاخره رئیس،  از سطل زباله مکانیزه استفاده می‌کنند.

بوق زدن ممنوع

در حالی که صدای ترقه و نارنجک‌ آسایش برخی شهروندان را سلب کرده، صدای بوق‌های ممتد برخی راننده‌ها نیز مزید بر علت شده است، در برخی نقاط شهر که برای نمونه مراجعان فروشنده‌های آن راسته بیش از حد معمول است توقف دوبل خودرو‌ها باعث می‌شود راننده‌های دیگر برای نشان دادن اعتراض، بوق بزنند.

ساکنان چنین محدوده‌هایی از شهر، شب و روز از صدای بوق این راننده‌ها به حدی شاکی‌ می‌شوند که گاهی مانند آنچه در تصویری که کیوان اقبالیان برای ما ارسال کرده مجبور می‌شوند کنار منزل تابلو نصب ‌کنند.

با وجود این تجربه ثابت کرده است که جایی که تابلو‌های راهنمایی و رانندگی مبنی بر ممنوعیت بوق‌زدن کاربرد ندارند چنین تابلو‌هایی نیز نمی‌توانند موجبات رعایت حقوق دیگران را فراهم کنند. به هر حال در کنار برخورد قانونی و پیگیر با تخلف پارک دوبل و بوق‌زدن در محدوده‌های غیرقانونی، فرهنگ رانندگی نیز باید به اندازه‌ای ترویج شودکه دیگر شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

کیفیت قند

هرچند این روز ها بسیاری به دنبال لاغر شدن هستند و از خوردن قند وشکر امتناع می‌کنند اما هنوز هم قند و شکر مشتریان خود را دارند و کالاهای پرفروشی محسوب می‌شوند. این در‌حالی است که در برخی موارد کیفیت قند‌ها به اندازه‌ای پایین است که به سرعت در دهان حل می‌شوند و برای نوشیدن یک فنجان چای باید چند قند خورد. اما برخی از انواع قند هم وجود دارند که سفت‌تر هستند و تقریبا تا پایان فنجان چای در دهان باقی می‌مانند.

به این ترتیب‌ در مصرف قند هم صرفه‌جویی می‌شود، ‌البته در هنگام خرید هم می‌توان از فروشنده در مورد سفت‌بودن قند اطلاعاتی گرفت. از سوی دیگر برخی از قند‌ها هم به صورت کله و باز عرضه می‌شوند که در این صورت امکان آگاهی از کیفیت آنها وجود دارد. البته باید قند‌های باز را با رعایت نکات بهداشتی خریداری کرد.

کمبود کارت اعتباری تلفن همراه

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده اند که در برخی موارد پیدا کردن کارت اعتباری تلفن همراه به یک مشکل جدی تبدیل می‌شود. امروزه علاوه بر تلفن‌های همراه دائمی، تلفن‌‌های همراه اعتباری هم در بازار وجود دارند که هزینه مکالمه با آنها از روی کارت اعتباری محاسبه می‌شود.

معمولا سوپرمارکت‌ها و دکه‌های فروش روزنامه این کارت‌ها را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. اما مواردی وجود دارد که این کارت‌ها کمیاب می‌شوند و مصرف‌کنندگان را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.

گفتنی است این نوع تلفن‌های همراه در صورتی که اعتبار کافی نداشته باشند امکان برقراری ارتباط با آنها وجود ندارد و برای کاربر در صورتی که نیاز به برقراری ارتباط فوری داشته باشد مشکل ایجاد می‌کند.

البته در مراکز خدمات تلفن همراه کارت‌های اعتباری تلفن های همراه موجود است و کاربران می‌توانند در صورتی که کارت ها را در مکان‌های دیگر پیدا نکردند به این مراکز مراجعه کنند.

کد خبر 103280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز