شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گاهی اوقات داستان چوپان دروغگو در همین کوچه‌پس‌کوچه‌های خودمان به نوع دیگری به وقوع می‌پیوندد

برای نمونه از بس که برخی شهروندان، راننده‌ها را به پنچری در صورت پارک جلوی در‌های پارکینگ تهدید کرده‌اند، دیگر کسی گوشش به هشدار‌های جدی نیز بدهکار نیست.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید هر روز راننده‌های بسیاری در کنار تابلوی توقف ممنوع کنار ایستگاه‌های گاز پارک می‌کنند و ساعت‌ها در کمال خونسردی به کار‌هایشان می‌رسند.

معنی این تابلو‌ها به نوعی گوشزد کردن خطر انفجار و غیره است و شاید ترجمه آن به این صورت باشد که « پارک مساوی است با انفجار». به نظر می‌رسد اغلب افراد از اینکه تا به حال پس از این تخلف‌ها حادثه‌ای برای آنها روی نداده است، پس نتیجه می‌گیرند که این حادثه هیچگاه رخ نخواهد داد. حال آنکه اگر نصیحت‌های بزرگ‌تر‌ها را به یاد آوریم متوجه می‌شویم که حادثه یکبار اتفاق می‌افتد. 

سرقت‌ شیر‌ها

در اینکه برخی شیر‌ها آدم می‌خورند و برخی آدم‌ها نیز شیر‌ می‌خورند شکی نیست اما اینکه برخی آدم‌ها شیر‌ها را می‌دزدند به‌واقع تعجب‌برانگیز است. سند اینکه چنین دزد‌هایی نیز وجود دارند محافظ‌های آهنی است که برخی دارندگان رستوران‌های بین‌راهی مجبور شده‌اند روی شیر‌های دستشویی تعبیه کنند.

البته از آنجا که همیشه از ماست که بر ماست، بهتر است هرگاه پس از استفاده از سرویس بهداشتی با جای خالی شیر‌های دستشویی روبه‌رو شدیم آن زمانی را به یاد آوریم که سرقتی را به چشم دیده‌ایم و پیش خود گفته‌ایم شتر دیدی ندیدی. حال آنکه اگر گزارش‌های مردمی از سرقت‌های اینچنینی به ماموران برای دستگیری آنها کمک می‌کرد تعداد چنین سرقت‌هایی کاهش می‌یافت.

بدقولی خیاط

هرچند امروزه خرید لباس‌های آماده و دوخته شده از فروشگاه‌ها رواج دارد اما عده‌ای هم ترجیح می‌دهند دوخت لباس با طرح و رنگ دلخواهشان را به دست خیاط بسپارند.

هرچند معمولا اغلب خیاط‌ها در زمان مقرر لباس را به مشتری تحویل می‌دهند اما متاسفانه برخی از خیاط‌ها هم هستند که به بدقولی شهرت دارند و مشتری باید یک هفته تا 10 روز میان زمان مقرر برای دریافت لباس و تاریخ واقعی که لباس را دریافت می‌کند فرجه قائل شود.

این در حالی است که این بدقولی برای برخی از مشتریان که عجله زیادی دارند دردسرساز می‌شود. برای مثال برخی از مشتریان مسافر یک کشور خارجی هستند یا اینکه باید در مراسم خاصی شرکت کنند و در صورتی که تحویل لباس به موقع انجام نشود با مشکل جدی مواجه می‌شوند. خوب است که خیاط‌ها در این مورد دقت بیشتری انجام داده و زمانی را به مشتری اعلام کنند که در آن قطعا قادر خواهند بود لباس را به مشتری تحویل دهند.

 صرفه‌جویی در مصرف برق

برق یکی از انرژی‌هایی است که با توجه به استفاده گسترده از آن باید در مصرفش صرفه‌جویی شود تا دچار قطعی و کمبود این نعمت نشویم. این در حالی است که برخی از بی‌ملاحظگی‌ها موجب اسراف برق می‌شود.

برای مثال با وجود اینکه استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف در کشور بسیار شایع شده و در این مورد تبلیغات وسیعی انجام می‌شود، برخی از میوه‌فروشی‌ها همچنان از لامپ‌های پرمصرف با توان زیاد برای جلا بخشیدن به میوه‌ها و جذب خریداران استفاده می‌کنند.

این در حالی است که معمولا این لامپ‌ها در هنگام اوج مصرف روشن می‌شود و با توجه به اینکه تعداد آنها در میوه‌فروشی‌ها زیاد است، مصرف برق را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. بهتر است این لامپ‌ها با لامپ‌های کم‌مصرف جایگزین شوند تا در مصرف برق توسط این میوه‌فروشی‌ها هم صرفه‌جویی شود.

کد خبر 100107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز