یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

اسباب‌بازی‌های برخی بوستان‌ها هر بیننده‌ای را به یاد حرکات آکروباتیک و خطرناک بدلکاران سینمایی می‌اندازد.

البته این اسباب‌بازی‌ها بیشتر در بوستان‌های شهرستان‌های دوردستی به چشم می‌خورد که نظارت بر آنها کمتر است. این در حالی است که چنین اسباب‌بازی‌هایی در دورترین نقاط کشور نیز باید به شکلی طراحی، ساخته و نصب شود که هیچ نوع خطری برای کودکان ‌نداشته باشد؛

حال آنکه اسباب‌بازی‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید به‌قدری ارتفاع دارد که بالا‌رفتن از آن مساوی با احتمال خطر سقوط است. در اینجا باید این نکته را نیز در نظر داشت که علاوه بر استاندارد ‌نبودن برخی اسباب‌بازی‌ها استفاده بزرگسالان نیز می‌تواند موجب به خطر افتادن سلامت کودکان شود. برای نمونه تاب‌سواری برخی بزرگسالان اتصالات این وسیله را سست کرده و به‌مرور زمان می‌تواند موجب جدا‌شدن اتصالات و سقوط کودکان شود.

عیدی اجباری

در چند روز اخیر برخی شهروندان با ارسال کپی نامه‌هایی که مسئولان مدرسه‌ فرزندشان به آنها تحویل داده‌اند به دفتر روزنامه ثابت کردند که عیدی معلمان نیز به فهرست بلند‌بالای قبض‌های کمک به مدرسه‌های دولتی اضافه شده است.

این در حالی است که برخی معلم‌ها اظهار می‌کنند نه تنها روحشان از چنین عیدی‌هایی بی خبر است، بلکه به هیچ عنوان از چنین حرکتی رضایت ندارند. از سوی دیگر مطابق معمول مسئولانی که چنین برگه‌هایی را در اختیار والدین دانش‌آموزان قرار می‌دهند مستقیم یا غیر مستقیم، بسیاری از امتیازهایی را که حق مسلم دانش‌آموز است‌ منوط به پرداخت این عیدی‌ها می‌کنند.

به‌هر‌حال از آنجا که عیدی و دیگر هزینه‌های کمک به مدرسه، جزو مقولات اختیاری است این موضوع نباید به شکل اجباری و به هر بهانه‌ای صورت گیرد؛  به ویژه‌اینکه این نوع اخیر به مذاق برخی معلمان گرامی خوش نیامده و آنها نیز از این مسئله دل خوشی ندارند.

حداکثر استفاده از عابر‌بانک

این روز‌ها شعبه‌های بانک به اندازه‌ای شلوغ است که به محض پیدا‌کردن یک عابربانک خلوت برای انجام همه عملیات بانکی عقب‌‌مانده وسوسه می‌شویم. این در حالی است که باید در هنگام استفاده از این دستگاه‌ها به فکر حقوق سایر مشتریان هم بود.

متاسفانه برخی افراد زمانی که نوبت استفاده از عابربانک به آنها می‌رسد زمان را برای خودشان نامحدود فرض می‌کنند و هرچه عملیات بانکی دارند( از دریافت پول‌ گرفته تا پرداخت قبوض آب و برق) را انجام می‌دهند.

حتی برخی وجود افراد دیگر در صف را نادیده می‌گیرند و به اعتراض آنها توجهی نشان نمی‌دهند. خوب است‌ در این مورد توجه بیشتری به حقوق سایر شهروندان معطوف شود و در صورتی که حجم عملیات بانکی زیاد است پس از انجام دادن یک عملیات، فرصت به سایر افرادی که در صف معطل هستند داده شود و پس از فرا رسیدن نوبت بعدی سایر عملیات انجام شود.

تبلیغ از نوع پرتابی

روزهای پایانی سال که می‌آید همه‌چیز سرعت زیادی می‌گیرد و حتی آگهی‌های تبلیغاتی هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای مثال برخی از موسسه‌ها و مراکز برای تبلیغ خدمات خود از تراکت‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند و افرادی را مامور می‌کنند تا این تراکت‌ها را به دست شهروندان برسانند.

شیوه‌های این کار هم متفاوت است. برای مثال برخی تراکت‌ها را پشت شیشه خودرو‌ها و روی برف‌پاک‌کن می‌گذارند و برخی هم در پیاده‌رو می‌ایستند و تراکت‌ها را به‌زور به‌دست عابرانی می‌دهند که با سرعت هرچه بیشتر در حرکت هستند.

برخی نیز مامور می‌شوند تا در خیابان‌ها و سر تقاطع‌ها تراکت‌ها را داخل خودرو ها بیندازند. این اقدام تا حدودی خطرناک است زیرا در برخی موارد سرنشینان به هیچ وجه متوجه پرتاب تراکت به داخل خودرو نیستند و احتمال برخورد  مهمانان ناخوانده کاغذی با چشم و اعضای صورت آنها وجود دارد. 

کد خبر 102948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز