جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

این روز‌ها که گاهی جای پارک از نان شب نیز واجب‌تر می‌شود خودرو‌های مستهلک یا سنگینی که ماه‌ها و گاهی سال‌ها چندین جای پارک را اشغال کرده‌اند روی اعصاب راننده‌ها راه می‌رود.

قیافه این راننده‌ها مانند مریض بدحالی است که در بیمارستان تخت خالی نمی‌یابد و جنازه‌ بی‌صاحبی را هر روز روی یک تخت می‌بیند. به طور حتم برای جمع‌آوری چنین خودرو‌هایی باید قوانینی وضع شود که هر چه سریع‌تر از گوشه کوچه و خیابان جمع شوند.

تصویری که فرهاد مشعشعه برای ما ارسال کرده نیز به خوبی نشان می‌دهد که خودرو‌های سنگین و لوازم یدکی و جانبی آنها نیز دست‌کمی از یک خودروی رها شده‌ ندارد. حال آنکه این نوع خودرو‌ها و وسایل یدکی آنها، چندین جای پارک را اشغال می‌کنند. در پایان باید به این نکته نیز توجه کرد که تعداد خودرو‌های فرسود‌ه‌ای نیز که کف کوچه و خیابان‌های شهر جا خوش کرده‌اند روز به روز بیشتر می‌شود.

آب رفتن تاکسی‌ها

موضوع « آب رفتن تاکسی‌ها» زیر باران‌های بهاری و پاییزی را با همان تیتر پیشین دوباره چاپ می‌کنیم تا برای مسئولان یادآوری کنیم که تاکسی‌ها همچنان زیر باران آب می‌روند و به جای آنها در سطح خیابان‌های شهر، تاکسی‌های دربست می‌روید و تعداد تاکسی‌های دربست منقش به مسیر رفت و برگشت خطی معین، به قدری زیاد می‌شود که در ترافیک ناشی از آنها خودرو‌های دیگر قادر به جابه‌جایی مسافر‌ها نیستند.

به گفته شهروندان، کاش در کنار تصویب کرایه‌های جدید تاکسی‌ها و خودرو‌های مسافربر، قانون جدی‌تری هم برای برخورد با راننده‌های متخلف روز‌های بارانی که متاسفانه تعداد آنها کم نیست، تصویب می‌شد تا به این وسیله در روز‌های بارانی، شهروندان خیس کمتری مشاهده شوند.

مهد‌کودک خطرناک

آنها که بچه کوچک در خانه دارند به‌خوبی می‌دانند که پریز‌های برق باید همیشه درپوش‌های پلاستیکی مقاومی داشته باشند که کودک نتواند آنها را باز کند. زیرا بار‌ها مشاهده شده که کودکان با فرو کردن میخ و اشیای فلزی دیگر در پریز‌های برق دچار برق‌گرفتگی شده‌اند.

کودکان که در سنین الگوبرداری از کار‌های بزرگ‌تر‌ها قرار دارند با دیدن کار‌های بزرگ‌تر‌ها از آنها تقلید‌های کورکورانه‌ می‌کنند. متاسفانه گاهی در مهدکود‌ک‌ها این پیش‌بینی‌ها صورت نمی‌گیرد و مهد‌هایی مشاهده می‌شوندکه وسایل گرمایشی و سرمایشی آنها در دسترس کودکان است یا پریز‌های برق محل بازی و نگهداری کودکان فاقد درپوش‌ است.

از سوی دیگر هنگامی که کودکی دارای بیماری مسری وارد مهد می‌شود مربی وی به این نکته توجه نمی‌کند که از راه دادن وی به مهد باید جلوگیری شود. این موضوع در مورد کودکان بازیگوش نیز مصداق دارد. زیرا رفتار آنها باید بیش از کودکان دیگر کنترل شود و این موضوعی است که گاهی در مهد‌های یاد شده مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بلندگو در ساعات استراحت

معمولا مشکلاتی که در ستون در شهر‌ چه‌خبر درج می‌کنیم مورد توجه مسئولان و پیگیری‌های آنها قرار می‌گیرد اما معلوم نیست چرا موضوع مزاحمت‌های فروشند‌ه‌های وانتی دارای بلندگو همچنان پابرجاست.

آنها گاه و بیگاه با یک بلندگو در محله‌های شهر می‌چرخند و بیش از فروشندگی، سر و صدا می‌کنند. با اینکه قیمت‌های مناسب آنها باعث می‌شود تب گرانی کمی التیام یابد اما آنها دشمن شماره‌یک سالمندان و بیماران گریزان از آلودگی صوتی هستند.

در سال‌های اخیر نیز فروشنده‌های اینچنینی صدای نوار‌ها و سی‌دی‌های از پیش کپی  شده‌ای را در بلند‌‌گو پخش می‌کنند که بی‌وقفه دیوار صوتی محله را می‌شکند. به هر حال در شرایطی که برای خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر دیوار‌های بازدارنده آلودگی صوتی نصب می‌شود بهتر است برای ساماندهی این فروشنده‌ها نیز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

کد خبر 104673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز