یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

گویا برخی راننده‌های مسافربر و حتی راننده‌های آژانس‌های مسافرتی طی رقابتی سنگین با سنگ‌پای قزوین قصد دارند با پافشاری روی برخی رفتار‌های ناهنجار و غیرقانونی، روی این سنگ‌سخت را کم کنند

برای نمونه با‌اینکه روشن‌کردن ضبط و رادیو منوط به اجازه مسافر است اما این راننده‌های انگشت‌شمار نه‌تنها ضبط را روشن می‌کنند بلکه گاهی نیز در برابر درخواست مسافر(خاموش‌کردن که سهل است) مبنی بر کم‌کردن صدای آن نیز حسابی از کوره در می‌روند.

اقدامات متقابل آنها نیز در نوع خود بی‌مانند است. برای نمونه گاهی صدای ضبط را زیاد می‌کنند،گاهی نیز با تعبیر تکراری «اگر ناراضی هستید پیاده‌شوید» عذر مسافر را می‌خواهند. به هر حال به نظر می‌رسد حقوق مسافران درون‌شهری باید مورد بازبینی قرار گیرد. ناگفته نماند که از رفتار مناسب دیگر راننده‌های محترم قدردانی می‌کنیم.

پز طبیعت‌دوستی

بسیاری از افراد وقتی در یک جمع هستند از سفرهای خود به نقاط مختلف کشور و لذت‌بردن از منظره‌های زیبای طبیعت حرف می‌زنند. بسیاری اکنون  خود را یکی از حامیان محیط‌زیست و طبیعت می‌دانند اما در واقعیت مشاهده می‌شود برخی افرادی که به مناطق دیدنی کشور سفر می‌کنند به جای لذت‌بردن از طبیعت اقدام به تخریب آن می‌کنند.

برای نمونه کافی است سری به دشت‌لاله‌های واژگون منطقه آستانه دهاقان بزنید تا به عمق این مسئله پی‌ببرید. در این منطقه با نصب کلی تابلو و بنر به بازدیدکنندگان برای حفظ طبیعت هشدار داده شده اما بازهم برخی از افراد دسته‌دسته گل‌ها را کنده و با خودشان به شهر و دیارشان می‌برند یا این گل‌های زیبا را زیر پاهایشان له می‌کنند. 

اگر کسانی که خود را طبیعت‌دوست می‌دانند در مقابل  افرادی که طبیعت را تخریب می‌کنند واکنش نشان دهند، دیگر کمتر شاهد چنین مسائلی هستیم. لاله واژگون یکی از این گونه‌های منحصر به فرد است که دشت آن در دهاقان نسبت به 3 سال پیش 70‌درصد بیشتر تخریب شده است.

رعایت مقررات پیش از برخورد

برخی تخلفات رانندگی وجود دارند که می‌توان آنها را عامل اصلی بسیاری از تصادف‌ها دانست. برای نمونه حتما شما هم با رانندگانی مواجه شده‌اید که همیشه در نزدیک‌ترین فاصله ممکن طولی یا به اصطلاح سپر به سپر با خودروهای دیگر رانندگی می‌کنند.

در صورتی که راننده یک خودرو به ویژه در بزرگراه‌ها مجبور به ترمز ناگهانی شود این رانندگان معمولا نمی‌توانند در فرصت مناسب خودروی خود را متوقف کنند و آنگاه باید منتظر یک حادثه ناگوار بود. علاوه بر این، رانندگی‌نکردن بین خطوط و صحبت با تلفن‌همراه هم از آن خلاف‌های تصادف‌ساز به حساب می‌آید. پلیس راهنمایی و رانندگی قرار است از شنبه آینده برخورد با این تخلفات عمده رانندگی را تشدید کند.

137 فعال

اگر چاله‌ای به هر دلیلی در کوچه محله‌تان حفر شده است و تا کنون خبری از ماموران  شهرداری برای رفع  آن نشده، قبول کنید که گاهی بیشتر تقصیر،  به گردن اهالی خود محله است. اگر زودتر به 137 زنگ می‌زدند شهرداری زودتر اقدام و چاله را درست می‌کرد و دیگر پای خودتان در آن نمی‌افتاد یا موتورسواری در آن چپ نمی‌شد.

این روز‌ها سامانه 137 بعد از چند سال خدمت‌رسانی  به وضعیت مناسبی برای جوابگویی به شهروندان یک کلانشهر و رفع مشکلات آنها که مربوط به حوزه شهرداری می‌شود، رسیده است.

رسیدگی به مشکل در کمتر از 24 ساعت، تماس با شهروندی که تقاضای حل مشکل داشته برای اطلاع از رفع یا عدم رفع مشکل وی، راهنمای مشاوره در حوزه‌های مختلف مدیریت شهر، برخورد مناسب پاسخگو با تماس گیرنده، انتظار کوتاه در صف‌انتظار تماس‌گیرندگان و ... از خدمات مناسبی است که سامانه 137 برای مردم انجام می‌دهد.

کد خبر 107042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز