چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گویا هرچه نگارنده‌های ستون در شهر‌چه خبر و دوستداران جانبازان و کم‌توان‌های جسمی از نبود رمپ‌های (شیب‌) ویژه این قشر از جامعه در ساختمان‌های گوناگون شکایت می‌کنند

باز هم برخی افراد کم‌حواس و بی‌دقت به این موضوع توجه لازم را نشان نمی‌دهند.

در اداره‌‌ها و سازمان‌های گوناگونی این امکان وجود ندارد و بسیاری از جانبازان و کم‌توان‌های جسمی باید از دیگران برای تردد کمک بگیرند؛ حال آنکه برخی رمپ‌هایی هم که ساخته شده‌اند از اصطکاک مناسبی برای تردد برخوردار نیستند.

حتی برخی مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید به در بسته ختم می‌شوند. جالب اینجاست که در نبود فرهنگ استفاده از این امکانات تعدادی از شهروندان غیر‌جانباز و کم‌توان جسمی نیز از این محل برای رفت و آمد استفاده کرده و در عمل مسیر صاحبان آن‌را مسدود می‌کنند.  به هرحال به نظر می‌رسد در این مورد باید نظارت بیشتری وجود داشته باشد.

منوی غیرفرهنگی در چهار‌راه

این روز‌ها برای خرید کردن نیازی به بازار رفتن نیست؛ کافی است سر چهار‌راه پشت چراغ‌قرمز‌هایی که به هیچ‌وجه عجله‌ای برای سبز شدن ندارند، چند لحظه‌ای صبر کنید. فروشنده‌های دوره‌‌گرد به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد هرچه بخواهید را برایتان خواهند آورد.

این اواخر هم که منوی فروشنده‌های انواع سی‌دی، از منوی غذای رستوران‌‌های سطح شهر پر و پیمان‌تر است و به‌قدری خواننده‌ و آهنگساز را در آن گنجانده‌اند که باور اینکه همه آنها را داشته باشند، کمی مشکل است. اما نکته قابل اشاره این است که سهم این نوع فروشندگی سرچهار‌راه‌ها در سنگین شدن بار ترافیک بالاست و باید برای ساماندهی آن تمهیداتی اندیشیده شود.

اسپری به‌دستان

اگر تا به‌حال دیوار بیرونی خانه‌تان از دست کسانی که با اسپری روی هرجایی تبلیغات خود را می‌نویسند در امان مانده حسابی شانس آورده‌اید. بسیاری از شرکت‌های خدماتی و تولیدی، تبلیغات خود را با‌وجود در دسترس بودن سازمان‌های ارائه آگهی، به‌وسیله دیوارهای ساختمان‌ها به آگاهی شهروندان می‌رسانند.

حال خودتان در نظر بگیرید که خدمات  این شرکت‌ها که حاضر نیستند برای تبلیغ کار خود کمی هزینه کنند، چه از آب در می‌آید. برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از نقاش‌های ساختمانی شماره تماس خود را روی دیوار خانه یکی از شهروندان با اسپری نوشته است.

به هرحال اینطور که پیداست ایشان هیچ بویی از نقاشی و رنگ و قلم‌مو  و زیبایی  نبرده‌ است زیرا علاوه بر خراب‌کردن رنگ دیوار ساختمان‌ها توسط اسپری، به زیبایی شهر هم لطمه وارد کرده‌ است. به‌هر حال شاید بهتر باشد مالکان ساختمان‌هایی که دیوار خانه‌شان اینگونه مخدوش می‌شود با پیگیری‌های لازم هزینه رنگ دیوار ساختمان‌شان را به  عهده همین نقاش‌های اسپری به‌دست بگذارند.   

صافکاری در پیاده‌رو

کافی‌است از کنار بعضی از تعمیرگاه‌های خودرو عبور کنید. در اطراف محل کار آنها آنقدر چربی و لکه‌های سیاه روغن وجود دارد که برای عبور از آنجا باید حسابی مراقب لباس و کفش خود باشید تا کثیف نشود.

بعضی از صافکاری‌ها هم که سنگ تمام گذاشته‌اند. آنها علاوه بر رساندن کثیفی‌ها و مواد زائد به پیاده‌رو و خیابان اطراف مغازه‌شان با صدای دائمی که از چکش‌کاری بدنه کج و معوج خودروها تولید می‌کنند، آسایش را از اهالی  و کسبه‌ محله‌ها گرفته‌اند.  بروز چنین مشکلاتی از طرف صافکاری‌های فاقد مغازه و به اصطلاح کنار خیابانی، به مراتب بیشتر است.

کد خبر 109859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز