جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

بعد از مدت‌ها برای دیدن فیلم به سینما رفته‌اید و محو تماشا شده‌اید که ناگهان زنگ ناهنجار تلفن همراه پشت سری‌تان همه‌چیز را خراب می‌کند

هر چند بسیاری هنگام ورود به سالن سینما برای احترام به حقوق دیگران تلفن همراه خود را در حالت بی‌صدا قرار می‌دهند اما برخی هنوز هم به این موضوع عادت نکرده‌اند. بعضی از این افراد حتی به اذیت‌شدن افراد حاضر در سالن سینما با زنگ عجیب و غریب‌شان هم راضی نمی‌شوند و سرجایشان یک مکالمه تلفنی طولانی هم  انجام می‌دهند.

نکته جالب این است که این افراد تصور می‌کنند که خم‌شدن آنها هنگام این مکالمه باعث کم‌شدن صدای آنها می‌شود و حواس‌شان نیست که کسی که در ردیف جلویی نشسته باید تمام جزئیات مکالمه آنها را از سیر تا پیاز به جای دیدن فیلم تحمل کند. به این مسئله صدای باز کردن بسته‌های چیپس و پفک به وسیله اطرافیان دیگر را هم اضافه کنید.

بزرگراه هم جزء شهر است!

نگاه هوشمندانه شهروندان به رهگذرانی که با وجود نزدیکی سطل‌های زباله، زباله‌های خود را در سطح خیابان می‌ریختند باعث شده که دیگر این مسئله کمتردر سطح شهر دیده شود. با وجود‌این، مشکل بزرگ‌تری که تعدادی از خوانندگان در تماس با روزنامه به آن اشاره کرده‌اند ریختن زباله در بزرگراه‌هاست.

برخی راننده‌ها در بزرگراه‌ها، خود را در امان از نگاه شهروندان دیگرتصور کرده و زباله‌های خود را در هنگام رانندگی به بیرون پرت می‌کنند. به‌گفته خوانندگان در حالی که حاشیه بسیاری از بزرگراه‌ها با گل‌کاری و ایجاد فضای سبز زیبایی خاصی پیدا کرده است، این کار چهره شهر را زشت می‌کند. علاوه بر این در مواردی دیده شده است که بیرون انداختن زباله‌هایی مانند کارتن در هنگام رانندگی باعث واکنش ناگهانی راننده‌های دیگر وتصادف در بزرگراه‌ها شده است.

دستگاه خودپرداز تعطیل است

به طور حتم  با خرابی خودپردازها بارها مواجه شده و شما هم که به‌دلیل پس‌انداز و جلوگیری از ولخرجی و امنیت مجبورید کمتر پول نقد با خود حمل ‌کنید، کلی کلافه شده‌اید.

هنوز هم پس از سال‌ها از راه‌اندازی شبکه شتاب و دستگاه‌های کارتخوان عضو این شبکه بارها و بارها  در روزهای آخر هفته و تعطیل که دسترسی به بانک و پول کمتر است جملاتی مثل «سیستم قادر به اجرای درخواست شما نمی‌باشد»،«پاسخی از مرکز دریافت نشد»، «تراکنش با موفقیت انجام نشد» و ... از این دستگاه‌ها کارهای مردم را نیمه‌کاره می‌گذارد.

سامانه‌های الکترونیکی بانک‌ها با وجود تبلیغات گسترده‌ای که برای آنها صورت می‌گیرد گاهی نه‌تنها قادر به پاسخگویی مناسب نیستند بلکه گهگاه تا چند روز پول مشتری را سرگردان نگه می‌دارند.  

نگهداری از وسایل ورزشی

این روز‌ها کمتر فضای‌سبز محله‌ای دیده می‌شود که اهالی آن از  دستگاه‌های ورزشی  بی‌بهره باشند، اما گویا عده‌ای مجبورند از راه‌های دیگری و با استفاده نابجا از این وسایل خود را برای کار وتلاش، نیرومند کنند. برای نمونه بسیاری از افراد با استفاده نابجا از این وسایل آنها را تا مرز خرابی و بلااستفاده شدن پیش می‌برند.

با‌اینکه طرز استفاده از این وسایل روی آنها به خوبی قابل مشاهده است اما حرکات غیراصولی و نادرست با این اموال عمومی همچنان ادامه دارد. حال آنکه چنین حرکاتی علاوه بر معیوب کردن وسایل ورزشی،‌ سلامت کاربر را نیز به‌طور جدی به خطر می‌اندازد. بنابراین برای سلامت خود و وسایل ورزشی حرکات نمایش‌داده شده روی آنها را با دقت مطالعه کنید.

کد خبر 106842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز