سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

معلوم نیست چرا برخی سارقان به‌جای سرقت چرخ‌های خودرو‌های سواری، وارد مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول‌1 نمی‌شوند.

آنها می‌توانند سریع‌تر از تکنسین‌هایی که به انواع و اقسام وسایل مجهز هستند چرخ‌های خودرو‌های این مسابقات را باز کرده یا تعویض کنند. برای نمونه به شهادت صاحب خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید، سارقان 4چرخ خودروی وی را ظرف چند دقیقه‌ای که وی وارد منزل شده تا چمدانش را بردارد،

باز کرده و پا به‌فرار گذاشته‌اند. البته بهتر است در کنار نصیحت سارقان برای تغییر شغل، این نکته را نیز یادآوری کنیم که صاحب این خودرو از قفل رینگ استفاده نکرده و یکی از دلایلی که سرقت در کوتاه‌ترین زمان ممکن روی داده همین مورد بوده است. به‌هر حال استفاده از چنین قفل‌هایی باعث می‌شود سرعت کار سارقان کاهش یابد.

همسایه‌های مورچه‌ای

بعضی از ساکنان مجتمع‌های‌مسکونی در جمع‌کردن خرت و‌پرت‌هایشان روی مورچه‌ها را سفید کرده‌اند. آنها تصور می‌کنند معنی «هر چیز که خوار آید روزی به‌کار آید» این است که هر وسیله‌ بی‌ریختی را که دیگر کارایی خاصی در خانه ندارد باید در گوشه و کنار مجتمع جا داد. راهروی انبار‌ها، گوشه پارکینگ، خرپشته،

پشت‌بام و حتی زیرراه‌پله‌‌ها نیز صحنه هنرنمایی آنهاست. به نظر می‌رسد هر قدر در ستون فرهنگ‌آپارتمان‌نشینی هم اندر مذمت این گروه قلم‌فرسایی کنیم باز هم از همسایه‌آزاری‌های این گروه کاسته نمی‌شود. به هرحال در چنین شرایطی وظیفه مدیر ساختمان است که تخلف‌های این افراد را به آنها گوشزد کند.

کوچه‌ اختصاصی

در مطالب روز‌های پیش عنوان کردیم که بعضی ازبساز‌بفروش‌ها با تجاوز از حریم قانونی خود در پیاده‌رو با ریختن مصالح ساختمانی، رهگذران را دچار دردسر ‌کرده و آنها را وادار به عبور از داخل خیابان می‌کنند.

با وجود این به‌نظر می‌رسد بعضی از شاغلان این صنف علاوه بر رهگذران، رانندگان خودروها را هم دچار دردسر کرده‌اند. با وجود چنین افرادی اگر تا انتهای خیابانی رفتید و متوجه شدید که کل خیابان توسط مصالح ساختمانی آنها بسته شده است، تعجب نکنید. 

برای نمونه خودروی بعضی از اهالی محله‌ها چندین روز به‌خاطر وجود تیرآهن، سیمان، آجر و ... در پارکینگ خانه‌نشین شده و صاحب آن نمی‌تواند آن‌را بیرون بیاورد. بروز چنین تخلفاتی در حالی صورت می‌گیرد که میزان محدوده مجازی که بسازبفروش‌ها می‌توانند اشغال کنند برای آنها از پیش مشخص شده است. به‌طور حتم در چنین مواقعی تماس با سامانه 137 و پیگیری این تماس بهترین گزینه پیش روی اهالی محل است.

خودرو‌های حساس

روانشناسان افرادی را که نسبت به اطراف خود حساسیت بیش از حد دارند به خودرو‌هایی تشبیه می‌کنند که حساسیت دزدگیر آنها به‌حدی بالا تنظیم شده است که به‌محض وزیدن یک نسیم ملایم، آژیر آنها به‌صدا در می‌آید اما کسی نیست که به‌جای افراد حساس، همین خودرو‌های حساس را مورد انتقاد قرار دهد زیرا اغلب افراد حساس، به‌اصطلاح خودخوری می‌کنند اما خودرو‌های حساس، اعصاب و آرامش دیگران را می‌خورند.

حال در نظر بگیرید یکی از این خودرو‌های حساس را زیر پنجره شما پارک کنند و چندین روز هم به‌سراغ آن نیایند. به‌طور حتم حال و روز اهالی محل از حال قهرمان‌های تراژیک‌ترین رمان‌های معروف هم تراژیک‌تر می‌شود. بنابراین بهتر است در کنار حساسیت خود کمی هم به درمان حساسیت‌های خودروهایمان بپردازیم.

کد خبر 109781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز