شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

این روزها با رشد پدیده آپارتمان‌نشینی در شهرهای مختلف هر چند فاصله فیزیکی همسایه‌ها از یکدیگر خیلی کمتر از گذشته شده است اما دیگر کمتر کسی از حال همسایه‌اش خبر دارد.

 گاهی اوقات دیده می‌شود که ساکن پیر یک مجتمع مسکونی در خانه‌اش جان می‌دهد اما تا هفته‌ها هیچکدام از همسایه‌ها حتی متوجه این موضوع نمی‌شوند. علاوه بر این در برخی مجتمع‌‌های مسکونی برخی همسایه‌ها بر سر مسائل کوچکی مانند جای پارک یا شارژ ماهانه سال‌ها با هم اختلاف دارند و حاضر نیستند حتی چشمشان در چشم یکدیگر بیفتد.

این در حالی است که در روزگار پرمشغله امروز بسیاری از افراد همسایه‌های خود را حتی بیشتر از افراد فامیل می‌بینند. زندگی در صلح و صفای همسایه‌ها و همکاری آنها باعث می‌شود که سکونت در مجتمع‌های مسکونی به امری لذت‌بخش تبدیل شود.
 
کرایه برای 2‌نفر

گویا از وقتی برخی خطوط هواپیمایی، مسافران چاق را مجبور کردند برای خود 2‌بلیت بخرند، راننده‌های مسافربر پایتخت نیز این روند را کپی‌برداری کرده و از مسافران چاق 2‌کرایه می‌گیرند.

البته چنین رویه‌ای برای مسافران بسیار چاق امری عادی است و کسی هم این حرکت راننده‌ها را زیر سئوال نمی‌برد اما مشکل اینجاست که دریافت کرایه دوبرابر به دهان برخی شاغالان این صنف مزه کرده و برای چند کیلو اضافه‌وزن هم کوتاه نمی‌آیند.

از سوی دیگر گاهی مسافران سالمند و بیماری که از چاقی رنج می‌برند نیز با وجود نداشتن توانایی مالی مجبور می‌شوند دربست بگیرند. به هر حال عقل حکم می‌کند از آنجا که مشکل چاقی ممکن است به علت بروز برخی بیماری‌ها گریبانگیر خود و خانواده ما نیز شود از رفتار منفعت‌گرایانه با چاق‌ها دوری کنیم و همیشه گوش به زنگ نوای وجدان خود باشیم.

احتیاط‌های دیجیتال

شاید شما هم هر ازگاهی خبرهایی درباره پخش‌شدن فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی خانواده‌ها را بشنوید. در اینکه خلافکاران مسبب این مسئله باید به اشد مجازات برسند شکی نیست اما بی‌احتیاطی برخی خانواده‌ها را هم در چنین مواردی نمی‌توان انکار کرد. در دنیای دیجیتال امروز اگر قصد دارید رایانه یا لپ‌تاپ‌ خود را تعمیر کنید باید حواستان باشد که آن‌را دست هر کسی ندهید.

هارد‌دیسک رایانه شما بدون شک حاوی فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی شماست و به‌همین دلیل باید رایانه خود را فقط به مراکز معتبر و قابل اطمینان ببرید. باید بدانید که اطلاعات موجود روی هارد‌دیسک رایانه شما حتی در صورت پاک‌شدن تا مدت‌ها به وسیله نرم‌افزارهای خاصی قابل بازیابی هستند و صرف پاک‌کردن اطلاعات نمی‌تواند شما را از سرقت نشدن آن مطمئن کند.

این مسئله درباره گوشی تلفن همراه و دوربین‌های دیجیتال هم صدق می‌کند. برای تعمیر این وسایل هم به غیر از مراجعه به مراکز معتبر بهتر است کارت حافظه آنها را خارج کنید.

انداختن آب دهان ممنوع!

در فرهنگ ما انداختن آب‌دهان همیشه یک کار ناشایست بوده  اما مشخص نیست که چرا  هنوز زشت‌بودن این مسئله برای بعضی‌ها مشخص نشده است. هنوز هم مشاهده می‌شود که برخی رهگذران پیاده و رانندگان در خیابان‌ها با تف‌کردن حال بسیاری از مردم را به‌هم می‌زنند.

علاوه بر اینکه این کار چهره شهر را نازیبا  می‌کند و باعث انتشار انواع بیماری‌ها نیز می‌شود. این در حالی است که در کشورهای مختلف به شدت با این عمل مقابله می‌شود. در کشورهای مختلف انداختن آب‌دهان در خیابان با برخورد ماموران اداره بهداشت و پلیس همراه می‌شود و فرد متخلف باید جریمه سنگینی پرداخت کند. برابر ماده 206 آیین نامه راهنمایی و رانندگی کشور خودمان هم انداختن آب‌دهان از داخل خودرو جرم است و می‌تواند با جریمه 150هزار ریالی مواجه شود.

کد خبر 106947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز