جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

در نبود اطلاعات کافی در مورد مکان‌های گردشگری داخلی، به محض فرارسیدن یک تعطیلی چند روزه جاده‌های منتهی به شمال کشور مملو از خودرو‌هایی می‌شود که باربندشان پر از وسایل سفر است

حال آنکه اغلب آنها گاهی نیمی یا حتی یک روز کامل را در جاده می‌گذرانند که زمان طولانی بازگشت در ترافیک را هم باید به آن اضافه کرد. این در حالی است که مسئولان گردشگری می‌توانند با ارائه بروشور‌های گویا تمام جاذبه‌های گردشگری شهر‌های دیگر کشور را به مسافران نوروزی و دیگر اوقات سال معرفی کنند. البته این حرکت در مقیاس کوچک در سال‌های پیش صورت گرفت.

با وجود این اطلاعات اندک، نبود نقشه‌های گویای مسیر، گنجانده نشدن تمامی جاذبه‌ها  در نقشه و بالاخره تعداد اندک این نقشه‌ها از کاستی‌هایی بود که مسافران نوروزی امسال امید رفع آنها را دارند.

میو ه به اندازه نیاز

سریال تکراری خرید نوروزی میوه و خراب شدن حجم زیادی از آنها در خلال روز‌های عید هر سال تکرار می‌شود و با وجود این، کمتر کسی از آن عبرت می‌گیرد حال آنکه به راحتی می‌‌توان هر چند روز یکبار با تمام شدن میوه‌ها دوباره برای خرید آنها اقدام کرد.

به این وسیله جلوی فاسد شدن میوه‌ها و هدر رفتن آنها گرفته می‌شود؛ به ویژه اینکه در سال‌های اخیر میزان دید و بازدید‌ها نیز به شکل غیرقابل انکاری کاهش پیدا کرده است.

مسافرت‌های نوروزی و به عقب انداختن دید و بازدید‌ها در روز‌های بعدی و البته گرانی از جمله دلایلی است که دید و بازدید‌های نوروزی را کمرنگ‌تر از سال‌های پیش کرده است. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که صرفه‌جویی و خرید به اندازه به میوه‌ها محدود نمی‌شود و برای خرید آجیل  هم می‌توان از این ترفند‌های خرید استفاده کرد؛علاوه بر اینکه قیمت‌های آجیل گاهی به قول معروف هوش از سر خریدار می‌برد.

تبلیغات آموزنده

با وجود گسترش استفاده از سامانه خدمات الکترونیک در سیستم بانکی، هنوز هم بسیاری از مشتریان از جمله سالمندان در استفاده از این خدمات دچار مشکل هستند. برای مثال در حالی که بانک‌ها از پذیرش قبوض آب و برق خودداری می‌کنند برخی از مشتریان نمی‌دانند که به چه نحو باید از طریق سامانه الکترونیکی قبض‌ها را پرداخت کنند و بروشور‌ها هم چندان کمک کننده نیستند.

اما اخیرا برخی از بانک‌ها اقدام به پخش تیزرهای تلویزیونی کرده‌اند که در آنها به طور عملی نحوه پرداخت قبوض از طریق عابربانک‌ها آموزش داده می‌شود. این اقدام موجب می‌شود اشخاصی مانند افراد مسن که با تکنولوژی کمتر سر و کار دارند با روش پرداخت به طور عملی آشنا شوند و بدون کمک گرفتن از دیگران قادر باشند قبوض را پرداخت کنند. به این ترتیب گامی دیگر در جهت کاهش ازدحام مشتری در شعبه‌های بانک برداشته خواهد شد.

گلفروشی خیابانی

در آستانه فصل بهار بسیاری از خانواده‌ها برای گلکاری در حیاط خانه‌ها اقدام می‌کنند. به این منظور خیلی‌ها گل‌هایی مانند بنفشه را از بازار گل یا مراکز عرضه گل در سطح شهر خریداری می‌کنند و خودشان برای کاشتن گل‌ها دست به کار می‌شوند.

این در حالی است که این روز‌ها برخی از افراد با قرار دادن جعبه‌های گل بنفشه روی چرخ دستی و پرسه‌زدن در کوچه و خیابان‌ها خدمات فروش و کاشت گل را ارائه می‌کنند. در مورد استفاده از خدمات این افراد با توجه به اینکه به شرکت یا مکان خاصی تعلق ندارند باید محتاط بود.

از آنجایی که آنها وارد فضای داخلی ساختمان می‌شوند بهتر است بر کار آنها نظارت وجود داشته باشد تا از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری شود. و اما یک توصیه دیگر در مورد آنها اینکه حتما قبل از آغاز به کار در مورد اجرت آنها به توافق برسید در غیر این‌صورت در پایان کار دچار مشکل خواهید شد.

کد خبر 102782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز