شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

پیوسته شهروندان برای انتقاد از برخی کاستی‌های موجود در مترو، به قدری لطف و قدردانی چاشنی آن می‌کنند که قلم نگارنده‌های این ستون برای درج و انعکاس آن ناتوان می‌شود

برای نمونه، فرشید هماوند ضمن ارسال این تصویر آورده است که «‌از آنجا که گسترش خدمات مترو روز‌به‌روز در جهت رفاه حال مسافران است، مسافران مترو انتظار ندارند با چنین صحنه‌هایی روبه‌رو شوند،

حال آنکه به لحاظ نظافت، خدمات، برنامه‌های ابتکاری در راستای رفاه مسافران و غیره مدیریت مترو می‌تواند نمونه خوبی برای سایر مدیران باشد.»

همشهری: به هر حال به نظر می‌رسد در کنار محترم بودن نظر این شهروند، مسافران نیز می‌توانند نقش موثری در اطلاع‌رسانی بموقع به مسئولان مترو داشته باشند. برای نمونه چنانچه به محض مفقود شدن یا برداشته شدن این در‌ها توسط تعمیرکار‌ها، مردم موضوع را به اطلاع مسئولان همان ایستگاه می‌رساندند مشکل به سرعت یا همان ساعت رفع می‌شد.

کانتینر بدون توضیح

در سال‌های اخیر چنانچه شهروندان به دلیل فعالیت‌های کارگران و خودرو‌ها در برخی مناطق با سنگینی ترافیک و آلودگی صوتی مواجه شوند دیدن یک تابلوی عذرخواهی، بخش عمده‌ای از دلخوری‌های آنها را رفع می‌کند.

این در حالی است که این حرکت مثبت و حتی توضیح علل فعالیت‌های این محدوده در  بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها هنوز جا‌نیفتاده است. برای نمونه، کیوان بشاش با ارسال این تصویر برای ما نوشته است که کانتینری‌ که در تصویر مشاهده می‌کنید بدون هیچ توضیح کتبی و منطقی‌ یکباره در خیابان محله آنها به قول معروف سبز شده و همچنان کسی پاسخگوی علت قرارگرفتن آن در این محدوده نیست.

این در حالی است که هیچ تابلوی هشدار‌دهنده‌ای نیز برای دور کردن راننده‌ها از خطر برخورد با آن در خیابان نصب نشده است.‌مشاهده شیب این خیابان در تصویر، به خوبی گویای شدت خطر تصادف به ویژه در ساعات تاریک شب هست.

خانه‌تکانی تابلو‌ها

بهار که می‌آید همه چیز نو و تمیز می‌شود و تجهیزات شهری هم از این قاعده مستثنی نیستند. این روز‌ها هنگام عبور از کوچه‌ها  وخیابان‌ها شاهد آن هستیم که ماموران خدمات شهری و راهداری در حال تمیز کردن تابلو‌های راهنمایی و رانندگی هستند و این اقدام بسیار کمک کننده است؛

زیرا در طول سال بر اثر بارش برف و باران و گرد و خاک تابلو‌ها به شدت کثیف می‌شوند و در برخی موارد شهروندان قادر به استفاده از اطلاعات آنها به دلیل کثیفی زیاد نیستند‌ اما زمانی که تابلو‌ها تمیز می‌شوند دوباره اطلاعات آنها قابل درک است. البته این اقدام همکاری رانندگان را نیز می‌طلبد زیرا ماموران خدمات شهری و راهداری در حاشیه خیابان‌ها و بزرگراه‌ها مشغول به کار هستند و رانندگان باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند تا جان ماموران ‌ به خطر نیفتد و آنها بتوانند با خیال راحت و در آرامش، کار خود را انجام دهند.

انتقاد پمپ‌بنزینی

تعدادی از شهروندان درتماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر در خصوص برخی از پمپ‌بنزین‌ها انتقاد‌هایی را مطرح کرده‌اند. به گفته آنها در برخی از پمپ‌بنزین‌ها مقدار زیادی هوا وارد باک خودرو می‌شود و این امر موجب می‌شود که تعداد کیلومتر‌هایی که خودرو می‌تواند با یک باک خودرو حرکت کند، کاهش یابد‌ اما در صورتی که باک خودرو در پمپ بنزین دیگری پر شودمیزان مسافتی که خودرو می‌تواند با یک باک بنزین حرکت کند افزایش می‌یابد.

تعداد زیادی از شهروندان اعلام کرده‌اند که این مشکل در مورد چند پمپ‌بنزین خاص در سطح شهر وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود هم شهروندان این انتقادات را با مراکز مربوط در میان بگذارند و هم بازرسان و ماموران دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 102869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز