سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

چندی پیش طی مطلبی در همین ستون با عنوان « چراغ‌های خاموش» به مشکل نبود چراغ‌ و روشنایی خیابان‌های شهر پرداختیم و برای نمونه نوشتیم که در بزرگراه‌هایی همچون بزرگراه امام علی مدت‌هاست که خاموشی حکمفرماست

در همین رابطه روابط عمومی شرکت توانیر جوابیه‌ای ارسال کرده است که متن کامل آن در پی می‌آید:حسب بازدید‌های به عمل آمده از روشنایی بزرگراه امام علی، مشکل روشنایی که در بخشی از این بزرگراه به وجود آمده بود رفع گردیده و روشنایی این بزرگراه در حد استاندارد برقرار می‌باشد.

همشهری: از آنجا که شرکت توانیر تا به حال نشان داده نسبت به رفع مشکلات به سرعت اقدام می‌کند، شهروندان می‌توانند به محض مشاهده مشکلات مرتبط با این شرکت، روابط‌عمومی آن را در جریان قرار دهند تا هرچه زودتر مشکل رفع شود زیرا به علت وسعت کلانشهرهایی مانند تهران سرکشی روزانه به تمام مناطق شهر سخت و گاهی ناممکن است حال آنکه چنانچه خود شهروندان به مشکلات موجود در محله خود حساس باشند با یادآوری آن به مسئولان می‌توانند نقش بازرسان محلی را برای آنها بازی کنند. در نتیجه کاستی‌ها در زمان کوتاه‌تری رفع خواهد شد.

جوی به جای سطل زباله

با وجود اینکه اغلب مردم از ریختن زباله در جوی آب خودداری می کنند اما برخی افراد با این اقدام نابجا موجب سد شدن راه‌عبور آب از جوی می‌شوند. برای مثال برخی از میوه‌فروشی‌ها ضایعات میوه را در جوی آب رها می‌کنند  و این مشکل در مورد برخی از سوپرمارکت‌ها یا قصابی‌ها هم وجود دارد.

این در حالی است که سد شدن راه عبور آب از جوی موجب می‌شود که آب به داخل خیابان و پیاده‌رو هدایت شود و علاوه بر مشکلاتی که در تردد و عبور و مرور ایجاد می‌شود، خیابان و پیاده‌رو هم کثیف می‌شود. بهتر است شهروندان در این مورد دقت بیشتری داشته باشند تا در وهله نخست محیط زندگی خود را کثیف نکنند و از سوی دیگر موجب چند برابر شدن کار رفتگران نشوند.

پاسخ به خط سرعت

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه  به مطلبی در مورد سرعت بالای برخی راننده‌های این شرکت در خط ویژه که در همین ستون چاپ شده بود پاسخی ارسال کرده است که متن کامل آن در پی می‌آید:تمامی رانندگان این شرکت در بدو استخدام و حین خدمت، طی دوره‌های آموزشی نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق شهروندی توجیه می‌شوند و طبق دستورالعمل‌های ابلاغی موظف به اجرای آن قوانین می‌باشند و در صورت ارتکاب هرنوع تخلف طبق مقررات به شدت با آنان برخورد خواهد شد،

ضمن آنکه انتظار می‌رود شهروندان محترم نیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عبور از محل‌های تعیین‌شده و عدم تردد در خطوط ویژه که صرفا محل عبور اتوبوس‌ها می‌باشد، موجب بروز اختلال در نحوه خدمت‌رسانی و وقوع حوادث ناگوار نشوند.  

نرخ متفاوت قالی‌شویی‌ها

در روز‌های پایانی سال بازار شست‌وشوی قالی و قالیچه بسیار داغ است و این در حالی است که قیمت‌ها نیز در این بازار بسیار متفاوت است. تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر در خصوص متفاوت بودن نرخ قالی‌شویی انتقاد کرده‌اند.

به گفته آنها در آگهی قالی‌شویی‌ها قیمت‌های مشابهی ذکر شده است اما هنگامی که کار شست‌و‌شو انجام می‌شود به بهانه‌های مختلف از جمله وجود لکه یا موارد مشابه بهای بیشتری از مشتری دریافت می‌شود.

خوب است در هنگام تحویل گرفتن قالیچه در مورد مشکلاتی که در مورد شست‌و‌شوی آ ن وجود دارد به مشتری هشدار داده شود و قیمت آن نیز اعلام شود تا در خاتمه کار، دو طرف رضایت داشته باشند.

کد خبر 102210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز