سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

هوا گرم‌تر شده و پدر و‌ مادر‌های بسیاری، کودکان خود را برای بازی به کوچه‌ها و بوستان‌ها می‌برند.

به دنبال این موضوع برخی خطر‌ها نیز برای این گروه سنی در روز‌های گرم سال بیشتر می‌شود. برای نمونه یکی از نکاتی که گاهی فراموش می‌شود این است که در مکان‌هایی که خودرو‌های پارک شده نیز وجود دارند باید کودکان را بیشتر زیر نظر داشت زیرا بسیاری از راننده‌ها به این موضوع توجه ندارند که هنگام دنده‌عقب گرفتن ممکن است یک کودک در نقطه کور پشت خودرو قرار گرفته باشد.

متاسفانه حوادث بسیاری با این سهل‌انگاری والدین و راننده‌ها اتفاق افتاده است. بنابراین علاوه بر دقت والدین،‌ راننده‌ها نیز می‌توانند پیش از روشن کردن خودرو،‌ زوایای پنهان پشت آن‌را بررسی کنند. از سوی دیگر، جوی‌های برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز می‌تواند عاملی خطرناک برای کودکانی باشد که با دوچرخه‌های کوچک در حال بازی هستند.

احساس مسئولیت‌

برخی به محض دیدن یک سطل مملو از زباله خیال می‌کنند تا شعاع چند ده‌متری این سطل حریم زباله محسوب می‌شود و می‌توان زباله‌ها را در این محدوده رها کرد حال آنکه وندالیسم انواع و اقسام مختلف دارد. برای نمونه در تصویری که مشاهده می‌کنید شاید تقصیر فردی که زباله‌ها را در این محدوده رها کرده است کمتر از کسی که به تابلو‌ آسیب رسانده نباشد.

حال آنکه هر فرد دارای احساس مسئولیت، در قبال وظایف زندگی اجتماعی نه تابلو را خراب می‌کند و نه محیط را با زباله آلوده می‌کند. این در حالی است که شهر‌های گردشگرپذیر کشور در تمام طول سال قربانی رفتار‌های ناهنجار اینچنینی هستند و تا به حال برای فرهنگسازی در این مورد حرکت قابل توجهی صورت نگرفته است.

بحث داغ انعام!

انعام از آن مسائلی است که در بسیاری از مشاغل هنوز هم جنجالی است. علاوه بر زمان اسباب‌کشی که انعام‌ها کمرشکن می‌شود رانندگان هم با این مسئله هر چند وقت یک بار در کارواش‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حالی که نرخ شست‌و‌شوی خودرو در تمامی کارواش‌ها تا حدودی یکسان است اما انعام‌های درخواستی در نقاط مختلف شهر گاهی اوقات دردسرساز می‌شود. به گفته خوانندگان در برخی کارواش‌ها صاحبان خودرو گاهی مجبور می‌شوند بیشتر از هزینه شست‌و‌شو به کارگران زحمتکش انعام پرداخت کنند.

انعام‌دادن همیشه یک مسئله اختیاری بوده است اما اکنون نپرداختن انعام در هنگام تمیز شدن خودرو می‌تواند نوعی کوتاهی به حساب بیاید. برخی خوانندگان پیشنهاد کرده‌اند که به جای این مسئله و سرگردانی مشتری‌ها نرخ مشخصی که کفاف هزینه کارگران را هم بدهد توسط کارواش‌ها در نظر گرفته شود.

پارک‌ مهربان و نامهربان

این اواخر کمبود جای پارک خودرو باعث شده 2‌معضل جدید به باقی معضلات پارکی اضافه شود. یکی از این معضل‌ها پارک‌ خودرو در چند سانتی‌متری خودر‌و‌های پشتی و جلویی است. راننده‌های یاد شده به قول معروف حسابی مهربان پارک می‌کنند و باعث می‌شوند راننده‌های دیگر برای بیرون آمدن از جای پارک با مشکل مواجه شوند. نتیجه این نوع پارک‌‌ کردن‌ها نیز فقط به نفع صافکار‌ها تمام می‌شود.

اما در نوع دوم، راننده‌ها به قدری نامهربان و دور از خودرو‌های جلویی و عقبی پارک می‌کنند که در عمل جای پارک یک خودروی دیگر هم‌ گرفته می‌شود. بالاخره این مشکل نیز باعث کمبود بیشتر جای پارک برای دیگر راننده‌ها می‌شود. بهترین راه این است که با رعایت یک فاصله منطقی از خودرو‌های دیگر پارک کرده و امکان بیرون آمدن آنها را نیز در نظر بگیریم.

کد خبر 106123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز