شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

این روز‌ها زیاد دور از ذهن نیست که یک گردش چند‌ساعته با فرزندان مشغول به‌تحصیل در دوران ابتدایی به قیمت تجدید شدن آنها در درس دیکته فارسی تمام ‌شود

کامیون غلط آملایی

زیرا همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید برخی افراد دیکته صحیح بسیاری از کلمات را ناآگاهانه اشتباه می‌نویسند و یک نگاه دانش‌آموز مقطع ابتدایی به این غلط‌های املایی کافی است تا وی برای نوشتن آن کلمه خاص دچار اشتباه شود.

این اواخر نیز برخی فروشنده‌ها به ترفند‌های جدیدی برای تبلیغات مجهز شده‌اند که امکان به‌اشتباه افتادن دانش‌آموزان و حتی سرگیجه بزرگ‌تر‌ها را بالاتر می‌برد. برای نمونه یکی از کبابی‌های سطح شهر با قلم درشتی روی تابلوی مغازه نوشته بود « حر روض سبح، ‌هلیم با گوشط طازه بوغلمون، ‌ هازر اصط» . جالب اینجاست که وی با شکستن رکورد غلط املایی «البته از نوع آگاهانه» توجه بسیاری از رهگذران را به‌خود جلب می‌کرد و برخی به‌همین دلیل وارد کبابی می‌شدند.

از جا‌سوزن نخی تا اسباب‌بازی

از قدیم گفته‌اند «یک سوزن به‌خودت یک جوالدوز به دیگران» اما گویا برخی والدین از محبت زیاد حاضرند یک جوالدوز به کودک دلبند بزنند و حتی سوزن کوچک یک انتقاد را به‌تن خود نبینند. برای نمونه هنگامی که به‌هر دلیل دسترسی به اسباب‌بازی‌های کودک وجود ندارد، وسایلی همچون جعبه‌آچار و جاسوزن‌نخی تبدیل به اسباب‌بازی‌هایی می‌شوندکه هر لحظه می‌‌توانند برای کودک خطرآفرین باشند.

به‌هر حال به‌نظر می‌رسد برای پاسخ گفتن به‌نیاز کودک برای بازی با اسباب‌بازی، بهتر است برخی از اسباب‌بازی‌های قابل حمل وی همیشه در دسترس باشند تا به‌محض آغاز بهانه‌گیری‌ها، برای پاسخگویی به نیاز وی، سراغ جعبه جاسوزن نخی و آچار پیچ‌گوشتی نرویم.

سرقت به‌خاطر بازی کودکانه

بازی کردن بچه‌ها در کوچه نه‌تنها می‌تواند برای خود آنها خطرناک باشد بلکه ممکن است وسایل اهالی مجتمع محل سکونت‌شان را هم با خطر سرقت روبه‌رو کند. گاهی اوقات بازی‌های تابستانی بچه‌ها در کوچه‌، تا زمان تاریک‌شدن هوا ادامه می‌یابد اما این وسط بچه‌ها که تمام حواس‌شان به بازی است از توجه به‌خیلی از مسائل دیگر غافل می‌شوند و اینطور به‌نظر می‌رسد که قایم‌باشک‌های شبانه بچه‌ها با قایم‌باشک‌های عده‌ای دیگر همراه می‌شود.

این افراد فرصت‌طلب از بازبودن در ورودی مجتمع‌ها حین بازی بچه‌ها کمال استفاده را کرده و نقشه سرقت شبانه منازل را عملی می‌کنند. سارقان در نخستین فرصتی که به‌دست آورند به‌داخل ساختمان می‌روند و در پارکینگ، پشت‌بام یا هرجای دیگری پنهان می‌شوند و در نیمه‌های شب اقدام به‌ سرقت از منازل می‌کنند. بنابراین بهتر است والدین هم برای تأمین سلامت کودکان و نوجوانان و هم ایمنی محل سکونت خود، فرزندان را در این مورد آگاه کنند.

پارک مورب

این روزها در بسیاری از خیابان‌های شهر شاهد تعویض بلوک‌های فرسوده جدول‌ها با بلوک‌های جدید و نو هستیم. البته شاید چندین روز طول بکشد تا تمام بلوک‌های کهنه یک خیابان جایگزین شوند اما آنچه طی این چند روز برای شهروندان مشکل‌ساز می‌شود از بین رفتن جای پارک‌ کنار جدول خیابان‌هاست.

در این بین عده‌ای از رانندگان به تصور اینکه جای پارک‌ مانند همیشه برقرار است اقدام به پارک در کنار این بلوک‌ها می‌کنند؛ البته پارک به‌صورت مورب. پارک کردن به این شکل عرض خیابان‌ها را باریک‌تر کرده و در نتیجه، تردد سایر خودروها را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین بهتر است برای پارک کردن خودرو شرایط کنونی محل را در‌نظر بگیریم.

کد خبر 113368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز