همشهری آنلاین: تصویر جدیدی از صفحه نمایشگر تلفن همراه آی‌فون نسل چهارم منتشر شده است که این نمایشگر را با بزرگنمایی میکروسکوپی نشان داده و فناوری به کار رفته در آن را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، آی- فون نسل چهارم اپل حدود دو ماه قبل گم شد و به این ترتیب پیش از اعلام‌های رسمی، تصاویری از آن در اینترنت منتشر شد.

یک پورتال مستقر در کشور چک به طور اسرارآمیزی وارد جزئیات نمونه آزمایشی مدل جدید تلفن همراه اپل شده است.این سایت اعلام کرده است که نمایشگر آی فون نسل چهارم را زیر میکروسکوپ گذاشته و فناوری به کار رفته در آن را مورد بررسی قرار داده است.

برپایه این تصاویر، این سایت نوشته است که نمایشگر "آی- فون نسل چهارم" از فناوری AMOLED استفاده نمی کند، درحالیکه فناوری نمایشگر تلفن همراه گوگل (نکسوس- 1) از این فناوری بهره برده است.

در حقیقت به نظر می رسد که نمایشگر "آی- فون نسل چهارم" بر روی پانلهای فناوری IPS LED استوار شده است.فناوری IPS LED در لوح- رایانه "آی- پد" و مدلهای اخیر "آی- مک" نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

بررسی‌های میکروسکوپی دقیق تر نشان می دهد که وضوح تصویر این نمایشگر 960 در 640 پیکسل است این بالاترین وضوح تصویری است که تاکنون در دستگاههای از این نوع دیده شده است. به طوری که وضوح تصویر "آی- فون نسل چهارم" دقیقا دو برابر وضوح مدل فعلی iPhone 3GS است.

براساس گزارش macitynet، قرار است استیو جابز از "آی- فون نسل چهارم" رسما در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در 7 ژوئن در سانفرانسیسکو رونمایی کند.

کد خبر 108777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز