همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رزمایش ولایت 89 ارتش را یک نمونه منحصر به فرد در نوع خود توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به منطقه عمومی رزمایش ولایت 89، سردار احمد وحیدی در جمع خبرنگاران گفت:‌ رزمایش ولایت 89 در ادامه با تکمیل رزمایش پیامبر اعظم 5 بوده است که حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند نشان داد.

وی اضافه کرد:‌ این رزمایش که توسط دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی دریایی صورت گرفت، از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود. صحنه رزمایش بسیار گسترده و منطقه رزمایش بسیار حساس و استراتژیک بوده است و می‌توانیم بگوییم که آینده بسیار مهمی در صحنه آبی دنیا دارد. حضور جمهوری اسلامی ایران در این حوزه، با داشتن مرز طولانی در دریای عمان و خلیج فارس، حضور مغتنمی خواهد بود و این رزمایش با گستردگی، حجم انبوه شناورها و با انواع عملیات‌های تاکتیکی توانست این حضور را تامین کند.

وزیر دفاع با بیان این که این رزمایش یک نمونه منحصر به فرد در نوع خود بود، خاطرنشان کرد: رزمایش‌های جمهوری اسلامی عمدتا متکی به توان داخلی هستند که مبتنی بر دکترین دفاعی و راهبردهای نظامی جمهوری اسلامی، تاکتیکی، سناریوهای ویژه عملیاتی و تسلیحات تولید داخلی کشور است. این یک نکته بسیار مهم در این رزمایش ‌هست که علاوه بر این که آمادگی رزم نیروها را به دنبال دارد، آزمایش سلاح‌هایی که برای اولین بار تولید و بهینه شده‌اند نیز انجام می‌شود که این نشان از خوداتکایی دفاع ما دارد.

وحیدی در ادامه به حضور برخی ناظران کشورهای خارجی در رزمایش اشاره کرد و افزود: حضور ناظران خارجی چند پیام دارد، یک پیام این حضور، دوستی و رابطه صمیمانه کشورهای جنوبی خلیج فارس با ایران و بی‌اثر شدن ادعاها و توطئه‌های دشمنان برای نشان دادن رابطه نه چندان مناسب بین ایران و کشورهای خلیج فارس و در واقع مهر باطلی بر این ادعاهاست و همچنین نشان می‌دهد که این کشورها می‌تواند با یکدیگر همکاری نظامی داشته باشند.

وی ادامه داد: به خصوص حضور برادران عراقی در کنار برادرانی از قطر و عمان نشان می‌دهد که صفحه جدیدی در روابط بین ایران و عراق گشوده شده است و می‌توانیم بگوییم این یک نقطه تحول در همکاری‌های نظامی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس است و با نگاهی که جمهوری اسلامی برای ارتقاء همکاری‌ها و روابط نظامی با کشورهای خلیج فارس دارد و نیز استقبال این کشورها، این امر می‌تواند به نقطه‌ جدیدی در صفحه روابط نظامی این کشورها تبدیل شود.

وزیر دفاع در ادامه درباره برخی تهدیدات صورت گرفته علیه ایران از جانب رژیم صهیونیستی و آمریکا اظهار کرد: این حرف‌ها از جانب رژیم صهیونیستی و آمریکا حرف‌های متناقضی است، از یک طرف رژیم صهیونیستی در درون خود مشکلات فراوانی دارد و با آمریکایی‌ها هم مشکل دارند و با این حجم از مشکلات انزوای بیش از حدی را برای این رژیم می‌بینیم. این حرف‌ها و تهدیدات برای این است که مشکلات خود را فرافکنی و در قالب موضوعات دیگر گم کند.

وحیدی اضافه کرد: از سوی آمریکا نیز حرف‌های مختلفی مطرح می‌شود و آنچه که بیشتر مسوولان رسمی این کشور گفته‌اند، همواره اعتراف به توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی بوده است، درست است که گاهی می‌گویند گزینه نظامی در دستور کار است و متاسفانه کسی هم به آنها اعتراضی نمی‌کند، ولی این حرفها را از سر استیصال می‌زنند و خود آمریکایی‌ها هم مشکلات زیادی دارند و منزوی هستند.

وی با بیان این که «وقتی آمریکا اعلام می‌کند که بیش از پنج هزار سلاح هسته‌یی دارد،‌ برای چیست؟» افزود: این همه سلاح هسته‌یی برای کشتن همه مردم دنیا کافی است و اگر این حرف و ادعای آنها را بپذیریم یعنی آنها برای هر کشور تقریبا 25 کلاهک و بمب هسته‌یی دارند، ولی می‌خواهند با این سلاح‌ها چه کار کنند؟‌ معلوم است که تناقض و بن‌بستی در انواع سیاست‌های آنها از جمله سیاست‌های هسته‌یی وجود دارد.

وزیر دفاع ادامه داد: آنها می‌گویند که ما سی‌هزار سلاح هسته‌یی داشته‌ایم که به پنج هزار تغییر دادیم. این سی‌هزار سلاح را چه زمانی به دست آورده‌اند؟ آنها که از 1971 قاعدتا باید به NPT پیوسته باشند و از آن به بعد تعهد داشته باشند که سلاح‌های هسته‌یی را توسعه ندهند پس چرا این میزان سلاح‌ها را دارند و حالا این پنج هزار سلاح را برای چه منظور می‌خواهند؟ اگر جنگ هسته‌یی هم در برگیرد امکان به کارگیری پنج هزار سلاح هسته‌یی عملا وجود ندارد.

وحیدی در پایان با تاکید بر این که این تناقض‌ها و بن‌بست‌ها نشان از سردرگمی سیاستمداران آمریکایی دارد، تصریح کرد: تصور ما این است که آمریکایی‌ها عاقل‌تر از این باشند که بخواهند حرکتی را علیه جمهوری اسلامی انجام دهند. همین رزمایش‌ها هشداری است تا کسانی به فکر ماجراجویی در ایران نیفتند.

کد خبر 107282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز