گروه سیاسی: وزیر دفاع‌ تأکید کرد: سلاح‌هایی را که ایتالیا مدعی است خبرنگار صداوسیما آنها را قاچاق می‌کرده، ایران خود تولید می‌کند

به گزارش مهر، احمد وحیدی دیروز در جمع خبرنگاران ادامه داد: اگر دولت ایتالیا به چنین تسلیحاتی نیاز دارد، حاضریم به قیمت مناسب به آنان بفروشیم. او در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری خبرنگار صداوسیما گفت: اقدام دولت ایتالیا را که تحت لابی صهیونیستی صورت گرفته است، اقدامی ناشایست ارزیابی می‌کنیم.

وحیدی ادامه داد: دولت ایتالیا با این اقدام اعتبار و استقلال خود را مخدوش کرد و نشان داد که از سیاست خارجی درست و مستقلی برخوردار نیست. وزیر دفاع همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا مبنی بر توافق چند کشور همسایه ایران برای همکاری با آمریکا برای تشدید تحریم ایران، گفت: اظهارات وزیر دفاع آمریکا یک بار دیگر پرده از نیات و اهداف شوم و تفرقه‌افکنانه و تنش‌زای آمریکا در منطقه برداشت.

او ادامه داد: تشدید پروژه ایران‌هراسی ناشی از نگرانی  از دوستی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ایران و کشورهای مسلمان و همسایه و ترساندن کشورها از قدرت موشکی ایران است.  اتهام حمایت ایران از طالبان نیز از ترفندهای کهنه و نخ‌نماشده‌ای است که فاقد اعتبار و کارایی است.

وحیدی تأکید کرد: آمریکا تحت‌تأثیر صهیونیسم نقش محور تفرقه را در برابر دوستداران صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ایفا می‌کند. وزیر دفاع گفت: کشورهای دوست و برادر ایران در حوزه خلیج‌فارس به‌خوبی واقف هستند که قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران برای پاسداری از صلح و آرامش در منطقه است.

وحیدی ادامه داد: افزایش همکاری دفاعی میان ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و تلاش گسترده ایران برای تأمین ثبات و امنیت پایدار در منطقه نشان از این اراده و اعتماد متقابل میان ایران با کشورهای منطقه دارد.

او تأکید کرد: بی‌تردید اظهارات و تلاش‌های گیتس نمی‌تواند بین کشورهای منطقه شکاف و اختلاف ایجاد کند. تکذیبیه مسئولان عربستان درباره ادعای وزیر دفاع آمریکا در همین ارتباط نشان می‌دهدکه  سفر گیتس به منطقه برای آمریکا دستاوردی در پی نداشته و از هم‌اکنون آثار این شکست آشکار شده است.

کد خبر 103548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز