همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید براینکه موضوع حقوق شهروندی از اولویت‌های پلیس در سال‌جاری به شمار می‌رود، از تشکیل کمیسیون رعایت حقوق شهروندی در نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،سردار اسماعیل احمدی مقدم افزود:در این کمیسیون به همه ابعاد حقوف شهروندی در نیروی انتظامی از جمله بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه های خودمان توجه ویژه خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه حرمت مردم باید با همه ابعادش حفظ شود،تصریح کرد:در نیروی انتظامی معتقدیم رعایت قانون باید فصل الخطاب رفتار با شهروندان باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه حتی با مجرمان باید رفتار مناسب داشته باشیم و جرم مجرم باید مورد هدف باشد نه شخصیت او، از تشکیل کمیسیون رعایت حقوق شهروندی در این نیرو خبر داد.

سردار احمدی مقدم با تأکید بر اینکه سال نو باید سال آرامش،ثبات امنیت و همدلی باشد،حوادث بعد از انتخابات سال 88 را یاد آور شد و خاطرنشان کرد:فتنه ها توانسته بود تا حدی در جامعه ایجاد شکاف کند که خوشبختانه وقتی حقایق آشکار شد،همبستگی مردم در یوم الله 22 بهمن به صورت قویتر شکل گرفت و همه فتنه ها و دسیسه ها را نقش بر آب کرد.

وی برخورد قاطع پلیس با توزیع کنندگان مواد مخدر،معتادان ولگرد،ناامن کنندگان جامعه،کیف قاپ ها،زورگیران و سارقان مسلح را از اولویت های برنامه نیروی انتظامی درسال 89 اعلام کرد و گفت: با این برنامه ها تلاش می کنیم عقب ماندگی ها در افزایش جرم را جبران نماییم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه موضوع تصادفات رانندگی در کشور را یادآور شد و اظهار داشت:با توجه به قوانینی که در مجلس شوراس اسلامی د رحال تصویب است،انشاء الله زیرساخت مقررات راهنمایی و رانندگی تغیر می کند وموجب کاهش تصادفات و بهبود فرهنگ رانندگی خواهد شد.

کد خبر 103973

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز