گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال آینده تمام بازداشتگاه‌ها، اتاق‌های بازجویی‌ و تحت نظرگاه‌ها به سیستم مونیتورینگ مجهز خواهند شد.

سردار احمدی مقدم در همایش رؤسای پلیس آگاهی با اشاره به اینکه در بازجویی و مصاحبه نباید از ابزار فشار و زور استفاده شود، اظهار کرد: پس از حوادث کهریزک و موضوعات کوچکی که در مکان‌های دیگر اتفاق افتاد،

به‌منظور رعایت حقوق شهروندی از سال 89 تیم‌های بازرسی از تمام تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها بازدید خواهند کرد تا استانداردهایی که امسال ابلاغ شده‌ است را مورد بازرسی قرار دهند.

وی افزود: مجرمان هم یک شهروند محسوب می‌شوند و باید با آنها براساس قانون برخورد کرد. این در حالی است که برخی اوقات جرایم ارتکابی از سوی مجرمان آن قدر فجیع است که اگر دست مردم به آنها برسد این افراد را به شکل فجیعی خواهند کشت؛

اما در هر صورت مامور پلیس در چنین شرایطی هم نباید به‌خود اجازه دهد که مجرمی را مورد ضرب و جرح قرار دهد و باید با مجرمان برابر قانون برخورد شود.فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد:  اگر موردی خلاف این به من گزارش شود و مطمئن شوم که کار غیرقانونی صورت گرفته است دستور عزل فرد مورد نظر را صادر خواهم کرد.

دستگیری عبدالمالک ریگی

سردار احمدی‌مقدم در رابطه با دستگیری عبدالمالک ریگی هم اظهار کرد: دستگیری عامل CIA و دستگاه‌های اطلاعاتی و شرور جنایتکار را تبریک عرض می‌کنم. دستگیری این فرد از کارهای بسیار زیبا و فنی اطلاعاتی بود.

سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: در اقدامات تروریستی این جنایتکار از هر دو طرف افرادی کشته شدند، به‌طوری که برخی از افراد ریگی که به اعدام محکوم شدند افراد ساده‌ای بودند که اغفال شده بودند و اکثر افراد هر دو طرف ایرانی بودند.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: در حال حاضر آمادگی لازم به همه واحدهای پلیس در سراسر کشور داده شده است و با هوشیاری بیشتر مراقبت‌های مورد نیاز انجام می‌شود البته بعید می‌دانیم که حادثه خاصی اتفاق بیفتد.

چهارشنبه آخر سال

تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخر سال از دیگر موضوعاتی بود که سردار احمدی مقدم به آن اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات پلیس در این رابطه کنترل بیشتر اماکنی است که اقدام به تولید و توزیع مواد محترقه می‌کنند.

اینکه چشم فرزند مردم کور شود و یا خودرویی را آتش بزنند که بخندند موضوع قابل‌قبولی نیست و با اینگونه موضوعات به‌شدت برخورد می‌شود به‌طوری که امسال در چهارشنبه سوری نباید شاهد هیچ حادثه‌ای باشیم.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: نیروی انتظامی پیش‌بینی‌های لازم را برای مراسم چهارشنبه آخر سال انجام داده و با گسترش نیروهای خود اقدامات پیشگیرانه را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی بناست برای متخلفان در چهارشنبه آخر سال، قرار بازداشت صادر شود و با توجه به اینکه در ایام نوروز به وضعیت این افراد رسیدگی نخواهد شد در نتیجه متخلفان تا پایان تعطیلات در بازداشتگاه‌ها باید استراحت کنند.

کد خبر 102266

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز