جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: مزاحمان چهارشنبه آخر سال درصورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت می‌شوند

سردار احمدرضا رادان در حاشیه شانزدهمین همایش سراسری مدیران مراکز بهداری ناجا در جمع خبرنگاران درباره چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: اقدامات کنترلی پلیس در مرزها برای جلوگیری از ورود موادمحترقه تشدید شده است.

وی اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، پلیس با خط قرمزهایی مانند ایجاد مزاحمت برای شهروندان، راهبندان در خیابان و... برخورد قانونی می‌کند.رادان با تاکید بر محله‌محوری در موضوع چهارشنبه‌سوری، افزود: چهارشنبه آخر سال یک سنت قدیمی است. برای حل مشکلات اهالی محل اما این ماهیت سنتی به فراموشی سپرده شده است و معتمدان محلات می‌توانند در اجرای مراسم چهارشنبه آخر سال نظارت بیشتری داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: خانواده‌ها مراقب استفاده از وسایل محترقه خطرناک و غیراستاندارد باشند زیرا جان فرزندانشان را به خطر می‌اندازد، در سال‌های اخیر شهروندان مراسم چهارشنبه آخر سال را به‌خوبی اجرا کردند  و با توجه به هشدارهای پلیس و مسئولان ذیربط سعی می‌کنند از بروز هرگونه حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

این مقام ارشد پلیس اعلام کرد: با افرادی که با عبور از خط قرمزها برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. مانند سال‌های گذشته، ضمن هماهنگی با مقامات قضایی اگر کسی با این ناهنجاری‌ها قصد ایجاد مزاحمت، راهبندان و آزار و اذیت شهروندان را فراهم کند پس از دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت می‌ماند.

وی اظهار داشت: خودروهای توقیفی نیز تا پایان تعطیلات در پارکینگ متوقف خواهند شد.
جانشین فرمانده ناجا افزود: موادمحترقه بیشتر از مرزهای شمال غرب و بعضاً جنوب شرق وارد کشور می‌شود، پلیس اقدامات کنترلی خود را در مرزها برای جلوگیری از ورود هرگونه موادمحترقه افزایش داده است.

سردار رادان گفت: کشفیات موادمحترقه از ابتدای سال تاکنون نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته؛ به‌طوری‌که کشف موادمحترقه و برخورد با واردکنندگان آن از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی است.

وی افزود: بیشتر مواد محترقه غیراستاندارد داخلی هستند.

کد خبر 101831

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز