همشهری آنلاین: رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: داشتن پلاک ملی موتور سیکلت‌ها برای دریافت کارت سوخت المثنی الزامی است.

سرهنگ محمدرضا غلامی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: با هماهنگی انجام شده با شرکت نفت، مالکان موتور سیکلت هایی که کارت سوخت وسیله نقلیه آنان ابطال و یا مفقود می‌شود با دارا بودن پلاک ملی کارت سوخت المثنی دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: طرح تعویض پلاک موتور سیکلت‌ها از 20 دی پارسال به صورت آزمایشی در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز و اهواز انجام شد.

سرهنگ غلامی با بیان اینکه طرح سراسری تعویض پلاک از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز شده است افزود: 40 مرکز تعویض پلاک در مراکز استان‌ها و 180 دفتر خدمات خودرویی در شهرستان‌ها تعویض پلاک‌های قدیمی موتور سیکلت‌ها را به عهده دارند.

وی اضافه کرد: از حدود 7 میلیون موتور سیکلت موجود در کشور 35 درصد آن در تهران تردد می‌کنند که برای تعویض پلاک این موتور سیکلت‌ها 6 مرکز در نظر گرفته شده است.

سرهنگ غلامی‌، ساماندهی موتور سیکلت‌ها و تکمیل بانک اطلاعات پلیس از تغییر و تحولات موتور سیکلت‌ها را هدف تغییر پلاک بیان کرد.

وی با بیان اینکه این طرح در 15 ماه اجرا می‌شود اضافه کرد: پس از پایان مهلت تعویض پلاک ، از تردد موتور سیکلت ها با پلاک قدیم جلوگیری می‌شود.

سرهنگ غلامی در عین حال گفت: ادارات دولتی، موسسات و بخش های خصوصی بدون توجه به جدول زمان بندی می‌توانند به مراکز تعویض پلاک مراجعه و پلاک ملی دریافت کنند.

کد خبر 106683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز