چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال با کمترین حادثه نسبت به سال‌های گذشته پشت سر گذاشته شد، از دستگیری افرادی در این شب خبر داد

به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی مردم و عملکرد دستگاه‌های مرتبط همچون نیروی انتظامی، سازمان‌های امدادی و بسیج چهارشنبه آخر سال در سال جاری با کمترین حادثه نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد، به طوری که در این روز فوتی نداشتیم و تعداد زخمی‌ها به حداقل رسید.

وی خاطر نشان کرد: البته هنوز وقوع حوادث چهارشنبه آخر سال وجود دارد که امیدواریم از انجام کارهای پرخطر در این شب فاصله بگیریم.

سردار احمدی مقدم در رابطه با دستگیری‌های صورت گرفته در چهارشنبه آخر سال هم گفت: کمترین دستگیری‌ها را در این رابطه داشتیم، متاسفانه برخی از افراد بودند که اقدام به آسیب زدن به اموال عمومی و مردم، مزاحمت‌هایی را ایجاد کرده بودند که البته این موضوع بسیار کمتر از سال‌های پیش بود.

به گفته وی افرادی که دارای خطای کمتری در این رابطه بودند، با اخذ تعهد آزاد خواهند شد و آن‌هایی که شاکی دارند و یا خطای آن‌ها بیشتر است، به دادسرا معرفی می‌شوند.

سردار احمدی مقدم یادآور شد: مردم نشان دادند که اگر مسئولان و مردم مشارکت داشته باشند، کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی در رابطه با اقدامات پلیس در آستانه سال جدید، تصریح کرد: خوشبختانه طرح نوروزی پلیس از حدود دو هفته گذشته آغاز شده و ارتقای امنیت مراکز خرید و امنیت جان مردم در دستور کار پلیس قرار گرفت، تا با انجام طرح‌های ویژه از اقدامات مجرمانه پیشگیری شود که این موضوع منجر به کاهش وقوع کیف‌قاپی و روان‌سازی ترافیک شد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: با افزایش گشت‌های پلیس امنیت خانه‌های خالی در ایام نوروز تامین خواهد شد.

وی در رابطه با وقوع سرقت‌های مسلحانه طی چند روز اخیر، گفت: در هر صورت در این ایام مبادلات پولی بیشتر از ایام دیگر صورت می‌گیرد که در صورت وقوع برخی از سرقت‌ها همچون سرقت‌های بانک این گونه اخبار انعکاس زیادی دارند، اما این موضوع بدان معنا نیست که پلیس در این رابطه کم کاری کرده است، به طور مثال در رابطه با سرقت مسلحانه در زنجان یکی از نیروهای پلیس هم زخمی شد.

سردار احمدی مقدم خاطر نشان کرد: البته تعداد زیادی از این سرقت‌ها کشف شده و برای مقابله با سارقان هم طرح‌های پیش‌بینی شده است و مطمئن هستیم پلیس با تعقیب این سارقان آن‌ها را دستگیر خواهد کرد.

وی گشت‌های پنهان پلیس آگاهی را در رابطه با سارقان به عنف و مسلح از جمله اقدامات پلیس عنوان کرد و افزود: تاکنون 12 گروه از سارقان در رابطه با این طرح‌ها دستگیر شدند، همچنین سارقان سابقه‌دار تحت کنترل پلیس قرار دارند که این موضوع منجر به کاهش سرقت در سال جاری شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: بانک‌ها و طلافروشی‌ها باید مجهز به سیستم امنیتی و دوربین مداربسته باشند، اما متاسفانه برخی از باندها از این تجهیزات استفاده نکرده و یا به طور مثال آژیر خطر را به کار نمی‌برند، در حالی که فیلم‌هایی که از این گونه‌ سرقت‌ها به دست می‌آید سرنخ خوبی برای پلیس است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عملکرد پلیس در سال جاری چطور ارزیابی می‌کنید ؟ اظهار کرد: سال 88 یک سال بسیار سخت و فشرده برای نیروی انتظامی بود که البته حوادث تلخی را در آن شاهد بودیم در چنین حوادثی احتمال غفلت و تندروی در هر سازمانی وجود دارد، در حوادثی که پیش آمد افرادی آسیب دیدند که برخی از آن‌ها گناهکار بودند و برخی دیگر گناهی نداشتند.

سردار احمدی مقدم به موضوع کهریزک اشاره کرد و افزود: موضوع افرادی که جان خود را در کهریزک از دست دادند، تاسف برانگیز بود که باید از نمره حداکثری در رابطه با عملکرد نیروی انتظامی ضعف‌ها را کم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال 89 باید ضعف‌های خود را شناسایی و برطرف کرد که در این راستا استاندارد کردن رفتارهای پلیس مد نظر قرار دارد.

کد خبر 103661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز