سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۸
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: مورینیو و هواداران چلسی امشب از دیدن یکدیگر هیجان‌زده خواهند شد، ولی در پایان تنها یکی از آنها خوشحال خواهد بود.

آقای خاص که پرافتخارترین دوران باشگاه چلسی را رقم زده، امشب در حالی به استمفوردبریج بازمی‌گردد که با تیم جدیدش اینتر به دنبال رسیدن به جمع 8 تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپاست. مورینیو که توانست در سه فصل برای چلسی دو قهرمانی لیگ برتر، دو جام اتحادیه و یک جام حذفی انگلیس را کسب کند، می‌داند که با استقبال گرمی از سوی هواداران انگلیسی روبه‌رو خواهد شد ولی نشستن روی‌نیمکت تیم میهمان در استمفوردبریج برای او حس غریبی دارد: «نکته مثبت ماجرا این است که فاصله رختکن تا نیمکت تنها 5 متر است. من مجبور نیستم کل زمین را طی کنم و احساسات هواداران را ببینم.

فقط روی نیمکت می‌نشینم و حواسم به بازی خواهد بود.» مورینیو که چلسی را دو بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسانده، خوب می‌داند که بردن این جام برای باشگاه متمول لندنی چه ارزشی دارد ولی این بار به عنوان سرمربی اینتر باید به دنبال راهی برای حذف تیم سابقش باشد: «قلب من کاملا با اینتر خواهد بود. این کاری است که یک حرفه‌ای انجام می‌دهد.» مورینیو نزد بازیکنان چلسی هم محبوبیتش را حفظ کرده. به جز آنلکا و ایوانوویچ، 9 بازیکن ترکیب اصلی چلسی به عصر مورینیو تعلق دارند. در این میان دروگبا و لمپارد رابطه بسیار خوبی با مربی سابق‌شان دارند. هافبک انگلیسی چلسی درباره بازگشت مورینیو به استمفوردبریج می‌گوید: «مطمئنم این ماجرا حاشیه‌های زیادی به وجود می‌آورد و او به درستی با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو می‌شود. او موفق‌ترین مربی تاریخ باشگاه است و هواداران حس احترام‌شان نسبت به او را نشان خواهند داد ولی به محض شروع بازی آنها به دنبال پیروزی تیم‌شان خواهند بود. این موضوع پیچیده‌ای نیست.»

چلسی از زمان رفتن مورینیو نتوانسته به قهرمانی لیگ برتر برسد ولی در این فصل با آنچلوتی موقعیت خوبی در جدول دارد. چلسی شنبه توانست وستهم را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد و با یک بازی کمتر نسبت به منچستریونایتد در رده دوم است. آنچلوتی هم خوب می‌داند که در این بازی ممکن است زیر سایه بازگشت مورینیو قرار بگیرد و می‌گوید: «مورینیو شایسته استقبال گرمی است چون کارنامه فوق‌العاده‌ای دارد. او به همراه رومن تیم را به بهترین جایگاه جهانی رساندند. فقط امیدوارم که در آینده بسیار دور وقتی به میلان برمی‌گردم، با استقبال مشابهی روبه‌رو ‌شوم.» آنچلوتی  در صورت قهرمانی در اروپا می‌تواند به محبوبیت مشابهی برسد.

ولی برای این کار ابتدا باید از سد اینتر عبور کند. بازی رفت در سن‌سیرو با برتری 2 بر یک اینتر به پایان رسید و چلسی در صورت پیروزی یک بر صفر هم می‌تواند صعود کند. به همین دلیل آنچلوتی معتقد است که بازیکنانش در این بازی نباید برای گلزنی عجله کنند: «فکر نمی‌کنم مجبور باشیم خیلی زود گل بزنیم. در چنین بازی متعادلی خیلی مهم است که خوب بازی کنیم و در این صورت می‌توانیم در دقایق پایانی هم گل بزنیم. ما می‌خواهیم بازی را خوب شروع کنیم و ادامه بدهیم ولی نیازی به یک گل زودهنگام نداریم.» نگرانی بزرگ چلسی درون دروازه است که پیتر چک و هیلاریو، دروازه‌بان‌های اول و دومش غایبند و آنچلوتی مجبور است از راس ترن بال استفاده کند. او پس از بازی با وستهم گفت که از نمایش دروازه‌بان انگلیسی‌اش راضی بوده و برای بازی امشب هم روی او حساب می‌کند.

اشلی کول، مدافع چپ چلسی هم دیگر غایب بزرگ این تیم است. اینتر برخلاف چلسی در آخرین بازی‌اش نتیجه خوبی نگرفت و در خانه کاتانیای پایین جدولی با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد، ولی بازیکنان این تیم برای این بازی حساس قطعا انگیزه متفاوتی خواهند داشت. خاویر زانتی، کاپیتان اینتر امشب درپست‌هافبک میانی بازی خواهد کرد. استانکوویچ هم که از آمادگی فاصله گرفته احتمالا جایش را به تیاگو موتا می‌دهد. وسلی اسنایدر به دلیل سرماخوردگی در تمرین یکشنبه غایب بود ولی در این بازی به ترکیب اصلی برمی‌گردد. ساموئل اتوئو هم که پس از بازگشت از جام ملت‌های آفریقا جایگاه ثابتش را از دست داده، به احتمال زیاد در کنار دیه‌گو میلیتو در خط حمله بازی خواهد کرد.

سویا- زسکامسکو

سویا که در بازی رفت در مسکو مقابل زسکا به تساوی یک بر یک رسید،‌امشب امیدوار است با پیروزی در خانه برای اولین بار به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان برسد. سویا در سال های 2006 و 2007 به قهرمانی جام یوفا رسید، ولی در لیگ قهرمانان هرگز از جمع 16 تیم پایانی فراتر نرفته. مانولو خیمنس، سرمربی این تیم می‌گوید: «با امیدواری زیادی به مصاف زسکا می‌رویم و بدون توجه به نتیجه‌ بازی رفت به دنبال پیروزی هستیم.

ما در سه جام حضور داریم که برای ما افتخارآمیز است. می‌خواهیم مقابل زسکا موفق شویم، سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان را بگیریم و قهرمان جام حذفی شویم.» سویا شنبه مقابل دپور به تساوی یک بر یک رسید و خیمنس از تیمش می‌خواهد مقابل حریفان بی‌رحم‌تر باشند: «باید مقابل دروازه دقت بیشتری داشته باشیم. ما با وجود فابیانو، کانوته و نگردو سه مهاجم فوق‌العاده داریم ولی آنها به دلیل مصدومیت‌ها نتوانسته‌اند همزمان در اوج باشند.»

ولی این بار هر سه مهاجم آماده‌اند و خیمنس انتخاب دشواری دارد. در بازی رفت نگردو زننده تک‌گل سویا بود. تیم اندلسی مرحله گروهی را بدون شکست پشت سر گذاشت، ولی زسکا هم نتایج خوبی گرفته؛ مثلا توانست در اولدترافورد مقابل منچستریونایتد به تساوی 3 بر 3 برسد. اسلوتسکی، سرمربی این تیم می‌گوید: «سویا مهاجمان بزرگی دارد، ولی آنها هم مانند هر تیم دیگری نقاط ضعفی دارند.» 

کد خبر 103559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز