چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از جدایی پر سر و صدا از منچستریونایتد و پیوستن به رئال‌مادرید کهکشانی، دیوید بکام امشب برای اولین بار در یک بازی رسمی به اولدترافورد برمی‌گردد تا با پیراهن میلان مقابل تیم سابقش بازی کند.

 بکام یکی از محصولات آکادمی باشگاه بود که فرگوسن در سال 1992 وارد تیم اصلی کرد و توانست با پیراهن سرخ یونایتد به 6 قهرمانی لیگ‌برتر و قهرمانی لیگ قهرمانان در سال 1999 برسد، ولی شهرت این بازیکن و حاشیه‌های زندگی‌اش سرمربی اسکاتلندی را وادار کرد که تصمیم به فروش او بگیرد. بکام اما با گذشت این سال‌ها نتوانسته باشگاه محبوب دوران کودکی‌اش را فراموش کند و اعتراف می‌کند که هنگام ورود به چمن اولدترافورد احتمالا نمی‌تواند اشک‌هایش را پنهان کند.

او به تازگی در مصاحبه‌ای گفت: «کنار آمدن با این موضوع که دیگر بازیکن یونایتد نیستم، بی‌تردید دشوارترین تجربه زندگی‌ام بود. رابطه‌ای که با هواداران دارم، هنوز برایم بسیار مهم است. من چند بار به دردسر افتادم ولی آنها همیشه به حمایت‌شان ادامه دادند. یونایتد باشگاهی بود که همیشه دوست داشتم برایش بازی کنم و از همه دقایقم در آنجا لذت بردم. چهارشنبه در بازگشت به آنجا احساساتی خواهم شد، ولی فکر نمی‌کنم این مشکلی باشد. من در بازی‌های بزرگ زیادی بازی کرده‌ام.»

یاران بکام اما برای جبران شکست 3 بر 2 بازی رفت، ماموریت تقریبا غیرممکنی دارند. در آن بازی میلان در اکثر دقایق بازی نمایش خوبی داشت ولی تسلیم درخشش وین رونی شد که در شروع نیمه دوم توانست دوبار دروازه‌ میزبان را باز کند. میلانی‌ها امیدوارند که بازگشت پاتو، بهترین گلزن‌شان بتواند در این بازی گره‌گشا باشد. مهاجم برزیلی به دلیل مصدومیت بازی مقابل رم را از دست داد، ولی در این بازی می‌تواند حداقل برای دقایقی بازی کند. گاتوسو، هافبک میلان هم برای این بازی آماده شده و ممکن است در ترکیب اصلی باشد.  منچستریونایتد اما وین رونی، بهترین گلزن این فصل لیگ‌برتر را به دلیل مصدومیت زانو در  اختیار ندارد.

مصدومیت زانوی رونی پس از بازی 86 دقیقه‌ای با پیراهن تیم ملی انگلیس مقابل مصر تشدید شد و او بازی شنبه مقابل ولوز را هم از دست داد. در غیاب مایکل اوون که تا انتهای فصل قادر به بازی نیست، این فرصت دیگری برای دیمیتار برباتوف است تا بتواند دل هواداران یونایتد را به دست آورد. ریو فردیناند هم به این موضوع خوشبین است: «اگر امسال قهرمان لیگ بشویم، فکر می‌کنم بربا به خاطر عملکردش تحسین شود. وقتی به آمار نگاه می‌کنید او یکی از دونده‌ترین بازیکنان ماست که تقریبا در همه جای زمین حاضر است. سبک بازی او طوری است که کم‌تحرک به نظر می‌رسد و مردم تصویر متفاوتی از او دارند. ولی این اهمیت او برای تیم را به تصویر نمی‌کشد. او مورد قبول بازیکنان است و این مهم‌ترین نکته است.»

یونایتد علاوه بر این دو مهاجم، گیگز، براون، اندرسون، اوانز و اوشی را هم به دلیل مصدومیت و مایکل کریک را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. همین موضوع میلانی‌ها را امیدوار کرده که به پیروزی در اولدترافورد فکر کنند؛ هر چند تنها شکست خانگی اروپایی یونایتد در سال‌های اخیر به بازی تشریفاتی مرحله گروهی این فصل مقابل بشیکتاش برمی‌گردد. رونالدینیو می‌گوید: «بازی سختی خواهد بود، ولی هیچ چیزی غیرممکن نیست. فکر می‌کنم بازی بسیار زیبایی باشد.»

رئال‌مادرید- لیون

رئال‌مادرید پس از بازگشت رویایی‌اش مقابل سویا، امشب برای ماندن در لیگ قهرمانان باید چنین نمایشی را در برنابئو مقابل لیون تکرار کند. بازی رفت در ورزشگاه ژرلان با برتری یک بر صفر لیون به پایان رسید و رئال‌مادرید برای پایان دادن به طلسم ناکامی‌های اروپایی‌اش نیاز به پیروزی با اختلاف دو گل دارد. رئال‌مادرید که شنبه در 30 دقیقه توانست سه بار دروازه سویا را باز کند، در 3 بازی اخیرش در لالیگا 14 گل زده ولی مقابل لیون که در 6 بازی اخیر گلی نخورده، کار سختی دارد.

رئال مادرید برای این بازی حساس ژابی آلونسو و مارسلو، دو مهره کلیدی‌اش را به دلیل محرومیت و کریم ‌بن‌زما را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در غیاب ژابی آلونسو، احتمالا محمد دیارا در کنار لاسانا دیارا درپست هافبک میانی قرار می‌گیرد و فان درفارت که مقابل سویا ورودی درخشان داشت ممکن است جانشین آلونسو شود.

گوتی درباره این بازی می‌گوید: «آماده‌ایم تا عقب‌ماندگی‌مان مقابل لیون را جبران کنیم. اگر آنها گل بزنند کار ما سخت می‌شود، ولی با خریدهایی که انجام داده‌ایم، برای صعود هر کاری می‌کنیم. لیون تیم خوبی است ولی جزو بهترین تیم‌های اروپا نیست و حذف مقابل این تیم یک ناکامی خواهد بود.» رئال هر 13 بازی خانگی‌اش در لالیگا را برده ولی در عرصه اروپایی میلان (در فصل جاری) و لیورپول و یوونتوس (در فصل قبل) توانسته‌اند در این ورزشگاه به پیروزی برسند.

کریس، مدافع و کاپیتان برزیلی لیون می‌گوید که آنها ترسی از رویارویی با ستارگان رئال از جمله رونالدو ندارند: «ما به شانس صعودمان ایمان داریم، هرچند رئال بخت اصلی پیروزی است. به هرحال این یک بازی 11 مقابل 11 خواهد بود و ترسی از ستاره‌های آنها نداریم.» میشل باستوس، ملی‌پوش برزیلی تنها غایب لیون در این بازی است.

کد خبر 103151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز