سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: آرسنال که با دو اشتباه عجیب لوکاس فابیانسکی دروازه‌بان ذخیره‌اش در بازی رفت 2 بر یک مغلوب پورتو شد، امشب در لندن برای فرار از حذف نیاز به پیروزی یک بر صفر دارد.

 سول کمپبل مدافع آرسنال که در پرتغال زننده تک‌گل تیمش بود به صعود تیمش به یک‌چهارم نهایی خوشبین است: «هنوز در میانه مسیر هستیم و نتیجه بازی رفت ما را در موقعیت خوبی قرار داده است. گلزنی در خارج از خانه مهم بود.

اگر یک بر صفر باخته بودیم، کارمان سخت‌تر می‌شد. این گل خارج از خانه می‌تواند تفاوت بزرگی به وجود بیاورد.» سول کمپبل که در بازی شنبه مقابل برنلی به دلیل مصدومیت غایب بود، حالا آماده بازی است و در این بازی به جای گالاس مصدوم در ترکیب اصلی خواهد بود.

 آرسنال فصل گذشته در مرحله گروهی توانست پورتو را در ورزشگاه امارات با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد و در سال 2006 هم این تیم را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد ولی مرحله حذفی لیگ قهرمانان حساسیت ویژه‌ای دارد و علاوه بر آن فابرگاس، کاپیتان این تیم هم به احتمال بسیار زیاد غایب خواهد بود.

فابرگاس در پیروزی 3 بر یک شنبه مقابل برنلی زننده گل اول تیمش بود ولی قبل از پایان نیمه اول به دلیل درد کشاله‌اش از زمین خارج شد. آرسن ونگر با وجود نیاز تیمش به پیروزی حاضر نیست در مورد فابرگاس ریسک کند و می‌گوید: «اگر شانس تشدید مصدومیتش بیش از 50 درصد باشد، از او استفاده نمی‌کنم. او شانس کمی دارد که به این بازی برسد.»

پورتو که در این فصل در لیگ پرتغال صدرنشینی را از دست داده، امیدوار است که با صعود به جمع 8 تیم پایانی ناکامی داخلی‌اش را جبران کند. این تیم شنبه مقابل اولهاننزه به تساوی 2 بر 2 رسید تا فاصله‌اش با بنفیکای صدرنشین به 11 امتیاز برسد. هرچند تساوی هم پورتو را به مرحله بعد می‌فرستد ولی رائول مرلس، هافبک ملی‌پوش این تیم می‌گوید که آنها در امارات دفاع نخواهند کرد: «در لندن به دفاع مطلق دست نمی‌زنیم. این سبک بازی ما نیست و برای ما می‌تواند فاجعه‌بار باشد. آرسنال در حمله تیم خطرناکی است و اگر توپ را در اختیار آنها بگذاریم به دردسر می‌افتیم. من خوشبینم و تیم ما اعتماد کافی برای صعود به جمع 8 تیم پایانی را دارد.»

فیورنتینا – بایرن‌مونیخ

بایرن‌مونیخ امشب در حالی میهمان فیورنتیناست که دو تیم در لیگ‌های داخلی‌شان، وضعیت کاملا متفاوتی دارند. بایرن که این هفته در زمین کلن به تساوی یک‌بریک رسید، سرانجام توانست صدرجدول را از بایرلورکوزن بگیرد ولی فیورنتینا شنبه در خانه با نتیجه 2 بر یک مغلوب یوونتوس شد تا به رده دهم سقوط کند. تیم شهر فلورانس، فصل را بسیار خوب شروع کرد و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم توانست لیورپول را حذف کند ولی تقریبا پس از محرومیت آدریان موتو به دلیل استفاده از ماده ممنوعه به سراشیبی افتاد و در 9 بازی اخیرش تنها توانسته به یک پیروزی خفیف مقابل لیوورنوی پایین جدولی برسد.

البته بدشانسی‌ها و اشتباه‌های داوری هم سهم بزرگی در ناکامی‌های فیورنتینا داشته، چنان‌که در بازی رفت هم که با پیروزی 2 بر یک بایرن تمام شد، گل کلوزه در ثانیه‌های پایانی در شرایط کاملا آفساید به ثمر رسید.  چزاره پراندلی که جبران ناکامی‌های داخلی‌اش را در موفقیت در این بازی می‌داند، می‌گوید: «به نظر می‌رسد این بازی سال باشد. نمی‌خواهم که تیم احساس قربانی‌شدن داشته باشد. باید با قدرت به فکر شروع دوباره باشیم.»

فیورنتینا تا به حال نتوانسته به جمع هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان صعود کند. فان‌گال برای این بازی دی‌میکلیس و دیه‌گو کونتنتو، دو مدافعش را در اختیار ندارد ولی ریبری و روبن به ترکیب اصلی برمی‌گردند. آخرین رویارویی دو تیم در آرتمیوفرانکی در مرحله گروهی فصل گذشته با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

کد خبر 103069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز