سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: بارسلونا امشب در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان میهمان اشتوتگارتی است که نسبت به روز قرعه‌کشی کاملا متحول شده.

 تیم آلمانی در آن زمان با تنها دو پیروزی در رتبه پانزدهم بوندس‌لیگا بود و حریف آسانی به نظر می‌رسید ولی اشتوتگارت از زمان انتخاب کریستین گروس سوئیسی به جای مارکوس بابل جوان توانسته در 8 بازی به 7 پیروزی برسد تا به رتبه نهم صعود کند. اشتوتگارت که بابت این پیروزی‌ها اعتماد به نفس بالایی دارد، شنبه با پیروزی 5 بر یک مقابل کلن زنگ خطر را برای بارسا به صدا درآورد.

کاکائو مهاجم برزیلی‌الاصل اشتوتگارت که به تازگی از مصدومیت برگشته با زدن 4 گل ستاره تیمش بود. او که 4 بازی ملی برای آلمان انجام داده و امیدوار است برای جام جهانی دوباره دعوت شود، می‌گوید: «حالا به بارسلونا فکر می‌کنیم. باید توان‌مان را روی این بازی متمرکز کنیم و در این صورت می‌توانیم برای آنها دردسرساز شویم. شنبه قدم اول ما بود.» گروس که دو روز قبل از بازی آخر گروهی که با پیروزی 3 بر یک اشتوتگارت مقابل اونیرئا اورزیسنی به پایان رسید، به این سمت انتخاب شد، می‌گوید: «خوشحالیم که مقابل یکی از بهترین‌ تیم‌های جهان بازی می‌کنیم.»

بارسلونا که شنبه راسینگ سانتاندر را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد، در مرحله گروهی دردسر زیادی داشت. مدافع عنوان قهرمانی هرچند در نهایت بالاتر از اینتر سرگروه شد، ولی در 6 بازی مرحله گروهی تنها توانست 7 گل بزند. کارلس پویول، کاپیتان بارسا هم می‌داند که اشتوتگارت در هفته‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته: «آنها بهتر بازی می‌کنند. آنها تیم خطرناکی هستند. اگر تمرکزمان را حفظ نکنیم، مشکل خواهیم داشت.» زلاتان، ژاوی و دانیل آلوز که در بازی شنبه مصدوم بودند به همراه تیم به آلمان سفر می‌کنند ولی هنوز مشخص نیست که بتوانند بازی کنند. تیری آنری که شنبه در غیاب زلاتان در ترکیب اصلی بازی کرد، زننده سومین گل این فصلش بود و به دلیل نمایش خوبش ممکن است امشب هم در ترکیب اصلی باشد. آلکساندر هلب هافبک بلاروس اشتوتگارت هم امشب فرصت دارد مقابل تیم سابقش بازی کند.

المپیاکو- بوردو

در دیگر دیدار امشب یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، المپیاکو امیدوار است با حمایت تماشاگرانش، بوردو پدیده تورنمنت را در خانه شکست دهد. جواد زئیری، هافبک مراکشی تیم که به تازگی از مصدومیت برگشته، می‌گوید: «ورزشگاه کارایزکالکیس فضای سوزانی دارد. ما هواداران متعصبی داریم که یار دوازدهم ما محسوب می‌شوند. چنین هوادارانی می‌توانند سرنوشت بازی را عوض کنند. ما در این فصل آرسنال را در خانه شکست داده‌ایم و سه‌شنبه هم برای پیروزی هرکاری می‌کنیم.»

با این وجود تیم یونانی که تنها برای سومین بار به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کرده، با یکی از تیم‌های آماده جام روبه‌رو می‌شود. بوردو صدرنشین لیگ فرانسه است و در مرحله گروهی با حضور یووه و بایرن‌مونیخ تنها دو امتیاز از دست داد و تنها دو گل خورد. زئیری می‌گوید: «بوردو تیم توانایی است که بازیکنان مستعد و مشهور و یک مربی استثنایی مثل لوران بلان دارد. آنها از هر نظر برای حریفان خطرساز شده‌اند. ما بازی‌های زیادی از آنها را آنالیز کرده‌ایم ولی در نهایت مهمترین نکته عملکرد خودمان خواهد بود.»

المپیاکو که حالا بانتوویچ صرب را به جای زیکو روی نیمکت دارد، در بازی‌های خانگی‌اش در مرحله گروهی توانست آلکمار، استاندارد لی‌یژ و تیم دوم آرسنال را شکست دهد. با این وجود متیو شالمه، دفاع راست بوردو معتقد است که آنها نباید ترسی از فضای ورزشگاه حریف داشته باشند: «نباید از فضایی که هواداران المپیاکو به وجود می‌آورند بترسیم. هواداران ما به پیروزی عادت کرده‌اند. اجازه نداریم که در این مرحله کنار برویم. هدف ما رسیدن به یک‌چهارم نهایی است و این غیرقابل دسترس نیست.» این قرعه مناسبی برای بوردو محسوب می‌شود که می‌تواند به عملکرد خوبش در اروپا ادامه دهد.

یکی از مشکلات بوردو در هفته‌های اخیر شایعاتی است که درباره آینده لوران بلان مطرح می‌شود که جدی‌ترین آنها او را به عنوان جانشین دومنک بعد از جام جهانی معرفی می‌کند. ولی او با تکذیب این شایعات به روزنامه اکیپ گفت: «اگر کسی بتواند بگوید که من در آینده چه خواهم کرد خیلی باهوش است، چون خودم هم هنوز نمی‌دانم.»

لیگ فرانسه با لغو بازی روز شنبه بوردو مقابل اوسر موافقت کرد تا این تیم با آمادگی کامل به یونان سفر کند. مهم‌ترین غایب بوردو در این بازی آلودیارا، هافبک دفاعی ملی‌پوش تیم است که مصدومیت کشاله‌اش هنوز برطرف نشده.

کد خبر 102145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز