چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: در رویارویی امشب ژوزه مورینیو با چلسی، خبری از عشق همیشگی این مربی به تیم سابقش نخواهد بود.

مورینیو، سرمربی اینتر امشب در دیدار رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان برای اولین بار پس از ترک استمفوردبریج در نیمه فصل 2008-2007، با ستاره‌های چلسی که هنگام جدایی از مربی محبوب‌شان اشک می‌ریختند، دیدار تازه می‌کند. با وجود اینکه این مربی همواره از چلسی به عنوان تیم محبوبش یاد کرده و به آن عشق ورزیده، امشب چاره‌ای جز مقابله با شاگردان سابقش ندارد چرا‌که اصلی‌ترین دلیل حضور او در اینتر پایان دادن به انتظار 45 ساله این باشگاه برای قهرمانی در لیگ قهرمانان است. مورینیو چندی پیش در خصوص تیمی که بعد از دو قهرمانی متوالی لیگ‌برتر در سال های 2005 و 2006 او را اخراج کرد، گفت: «چلسی همیشه برای من خاص بوده. من بخشی از تاریخ چلسی هستم و آنها هم بخشی از تاریخچه من.» مورینیو که همان سبک خود در چلسی را به اینتر منتقل کرده از حریف امشب خود که حدود 3 سال در آن مربیگری کرده بود شناخت کامل دارد.

کانادین پرس از قول وی دراین‌باره می‌نویسد: «چلسی تیمی است که هیچ چیز پنهانی برای من ندارد بنابراین آماده شدن برای بازی با آنها سخت نبوده. هیچ چیز از وقتی من باشگاه را ترک کردم عوض نشده. آنها الان هم به همان روشی که من مربی تیم بودم برای بازی‌ها آماده می‌شوند و همان ترکیب را به خدمت می‌گیرند بنابراین چیز زیادی برای من وجود ندارد که خود را برای آن حاضر کنم.» دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که صدرجدول لیگ‌های انگلیس و ایتالیا را در اختیار دارند.

تساوی بدون گل اینتر مقابل سمپدوریا با وجود 2 بازیکن کمتر در بخش زیادی از بازی هشداری برای چلسی بود که حریف امشب را دست‌کم نگیرد. این در حالی است که چلسی هم با برد 2 بر صفر مقابل ولوز در شرایط روحی خوبی قرار دارد و دیدیه دروگبا، مهاجم ساحل عاجی که هر دو گل این تیم را به ثمر رساند بزرگ‌ترین تهدید برای مربی سابقش به شمار می‌رود.

کارلو آنچلوتی، سرمربی سابق میلان هم با بازگشت به جوزپه‌مه‌آتزا خاطره جدال‌های قبلی این مربی با اینتر را تداعی می‌کند. روابط آنچلوتی با مورینیو در شهرآوردهای گذشته میلان هرگز دوستانه نبوده و مشاجرات دو مربی پس از جدایی آنچلوتی از میلان باز هم ادامه دارد؛ به خصوص که حتی علاقه مورینیو به چلسی باعث نشده که این مربی از راه انداختن جنگ روانی پیش از بازی مهم امشب دست بردارد. مورینیو چند روز پیش مدعی شده بود که سایر مربیان بعد از او هرگز نتوانسته‌اند چلسی را به تیمی قدرتمند چون گذشته تبدیل کنند و نتایج این تیم تحت مربیگری آنچلوتی را زیر سئوال برده بود. اما پیتر چک، دروازه‌بان چلسی که با تاکتیک‌های این مربی آشناست گفته که با هم‌تیمی‌هایش به جنگ‌های روانی مورینیو عادت دارند و تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

وی دراین‌باره به اسکای اسپورتس گفت:‌ «وقتی ژوزه این چیزها را می‌گوید همیشه دلیلی برای آن دارد. او می‌خواهد به روش خودش برای بازی چهارشنبه (امشب) آماده شود و تیمش را در موقعیت بهتر قرار دهد. او بازیکنان تیم ما و آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم می‌شناسد، اما ما هم او و سبکی را که دوست دارد تیمش بازی کند، می‌شناسیم.»

آنچلوتی معتقد است حتی مردم ایتالیا هم دوست دارند مورینیو به خاطر طرز رفتارش در این بازی بازنده شود. وی دراین‌باره به روزنامه ایتالیایی گیروناله گفت که به لطف رفتار مورینیو تمام ایتالیا به جز هواداران اینتر، طرفدار چلسی خواهند بود. فرانک لمپارد، هافبک چلسی که حتی نزدیک بود به خاطر مورینیو چلسی را به مقصد اینتر ترک کند پس از بهبود بیماری ویروسی‌اش امشب تیمش را همراهی می‌کند اما اشلی کول به خاطر مصدومیت غایب است و حضور یوری ژیرکف در ابهام قرار دارد. اینتر هم در غیاب کریستین چیوو و داویده سانتون در سمت چپ خط دفاع دچار مشکل است اما ژولیو سزار، دروازه‌بان تیم پس از تصادف جزئی‌اش آماده بازی است.

زسکامسکو- سویا

دیدار امشب زسکا و سویا با وجود توفان شدید چند روز پیش در مسکو که ارتفاع برف در این شهر را به بیش از نیم‌متر رسانده، امشب طبق برنامه انجام می‌شود. زسکا که تنها یک بازی رسمی (پیروزی 2 بر یک مقابل بشیکتاش در استانبول) در سال جدید میلادی انجام داده امیدوار است که بعد از این تعطیلات بلند زمستانی سویا را با توجه به شرایط سخت آب و هوایی مسکو شکست دهد هرچند که واسیلی برزوتسکی، مدافع این تیم هیچ چیز را قطعی نمی‌داند و دراین‌باره می‌گوید: «این اشتباه بزرگی است که فکر کنیم بازیکنان حریف اسپانیایی فقط قرار است روی چمن لغزنده ورزشگاه سر بخورند و راه ما را برای گلزنی باز کنند. در هوای سرد، هر دو تیم وضعیت یکسانی دارند. ما هم باید بعد از گذراندن چندین هفته اخیر در اردوی تمرینی اسپانیا و ترکیه خودمان را برای سرما آماده کنیم.»

سویا که با پیروزی 3 بر یک روز شنبه مقابل مایورکا خود را به رده چهارم جدول لالیگا رسانده اعتماد به نفس بالایی دارد. این در حالی است که لوییز فابیانو، مهاجم و دیه‌گو کاپل، بال تیم هر دو به خاطر آسیب‌دیدگی در سفر به روسیه غایب هستند اما فردریک کانوته، مهاجم اهل مالی با بهبود مصدومیت‌اش آماده بازی است. رویترز از قول خوسه ماریا دل‌نیدو، رئیس سویا در خصوص اهمیت بازی امشب می‌نویسد: «از لحاظ اقتصادی صعود به دور بعد در بودجه‌بندی این فصل ما در نظر گرفته شده و اگر موفق نشویم باید راجع به اعداد منفی صحبت کنیم. گل نخوردن در مسکو هدف اصلی ماست و اگر بتوانیم گل بزنیم هم که عالی می‌شود.»

کد خبر 102232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز