گروه‌ ورزشی: بازی‌های چهارشنبه‌شب لیگ قهرمانان که با پیروزی‌های خانگی پورتو و بایرن‌مونیخ به پایان رسید، تحت تاثیر تصمیمات داوری قرار گرفته.

 در هر دو بازی که با نتیجه 2 بر یک به پایان رسید، گل پیروزی میزبان در شرایطی جنجالی به ثمر رسید. آرسنال در پرتغال با گلی مغلوب شد که ونگر معتقد است مارتین هانسون، داور بازی به پورتو هدیه داده. در اوایل نیمه‌دوم، داور سوئدی در محوطه جریمه آرسنال به خاطر پاس به عقب کمپبل به فابیانسکی رای به یک خطای دوضرب داد و پس از آن در حالی که بازیکنان آرسنال هنوز به محوطه جریمه نرسیده بودند، به روبن میکائل اجازه داد بازی را شروع کند تا فالکائو دروازه خالی را به راحتی باز کند.

ونگر در اعتراض به این صحنه می‌گوید: «قبل از همه، این یک پاس به عقب اتفاقی بود. توپ به پای سول خورد و عمدی در کار نبود. پاس به عقب باید عمدی باشد. پس از آن، اگر یک خطای غیرمستقیم در پنج متری دروازه اعلام کنید و به آن تیم اجازه بدهید به سرعت بازی کند، چگونه می‌توان آن را دفاع کرد؟ این بهتر از یک پنالتی است. شما نمی‌توانید مقابل آن دفاع کنید. این یک اشتباه بزرگ و خنده‌دار است.» هانسون همان داوری است که در پلی‌آف جام جهانی، هند عمد تیری آنری که منجر به گل صعود فرانسه مقابل ایرلند شد را ندید.

اگر در صحنه گل دوم پورتو، تصمیم عجیب داور می‌تواند بخشی از اشتباه فابیانسکی در این لحظات را بپوشاند، گل اول میزبان را باید کاملا به حساب اشتباه دروازه‌بان لهستانی نوشت. فابیانسکی هنگام سانتر وارلا جایگیری اشتباهی داشت تا توپ به طور مستقیم وارد دروازه آرسنال شود. با این وجود فابرگاس از دروازه‌بان تیمش حمایت می‌کند. کاپیتان آرسنال که معتقد است تیمش با وجود این شکست می‌تواند در نهایت به دور بعد صعود کند، می‌گوید: «لوکاژ، دروازه‌بان خیلی خوبی است. او قوی است و ما باید از او حمایت کنیم. گاهی وقتی جوانید در بازی‌های بزرگ چنین اتفاقاتی می‌افتد.»

اعتراف داور به گل آفساید بایرن

فیورنتینا هم که توانسته بود بایرن‌مونیخ را در ورزشگاه آلیانس تا دقیقه 89 متوقف کند، مغلوب گل آفساید کلوزه شد. چزاره پراندلی سرمربی فیورنتینا پس از بازی گفت که اووربو، داور نروژی سه اشتباه بزرگ به زیان تیمش داشته. او معتقد است که کارت قرمز مستقیم ماسیمو گوبی در دقیقه 73 سختگیرانه بود و همچنین کلوزه به دلیل تکل خشنی که چند دقیقه قبل از گل انجام داد، جریمه نشد.

آندرئا دلاواله، مالک فیورنتینا هم که در جایگاه ویژه بود با پراندلی هم‌عقیده است: «هرگز چنین چیزی ندیده بودم. من در جایگاه کنار پلاتینی و رومنیگه بودم، آنها هم اعتراف کردند که گل آفساید بود و ماسیمو گوبی باید کارت زرد می‌گرفت نه قرمز.» حتی کلوزه هم لحظاتی پس از بازی گفت که حدس می‌زند گلش آفساید بوده باشد. در چنین فضایی تام هنینگ اووربو در نهایت مجبور شد به اشتباه تیم داوری اعتراف کند: «با دیدن تصاویر و واکنش‌هایی که به ما رسیده، واضح است که باید متوجه آفساید می‌شدیم. ولی متاسفانه درون زمین متوجه آن نشدیم. با توجه به مشورت با کمک داور تصمیم گرفتم گل را صحیح اعلام کنم و مسئولیت آن با من است.»

این گل جنجالی حتی فدراسیون فوتبال ایتالیا را وادار به واکنش کرد و ظاهرا جان کارلو آبته، رئیس این فدراسیون در تماس تلفنی با میشل پلاتینی، رئیس یوفا در این مورد اعتراض کرده اما پراندلی با وجود این شکست به صعود تیمش خوشبین است: «بایرن تیم فوق‌العاده‌ای است، ولی اگر مثل همین بازی باشیم، می‌توانیم صعود کنیم.»

کد خبر 101873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز