چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: آرسنال که در آخرین بازی‌اش با پیروزی یک بر صفر مقابل لیورپول، توانست امید قهرمانی در لیگ‌برتر را تا حدودی زنده کند امشب در خانه پورتو بازی سختی در پیش دارد.

آرسنال در دو بازی قبلی‌اش در ورزشگاه دراگائو نتوانسته پیروز شود و ونگر معتقد است که تیمش باید بازی را با احتیاط شروع کند: «حداقل این است که نباید ببازیم. اگر بتوانیم گلی نخوریم خیلی خوب است، ولی ما تیمی نیستیم که بتوانیم پنهان شویم و می‌خواهیم بازی‌مان را انجام بدهیم. با این وجود باید دفاع‌مان مطمئن باشد.» این در حالی است که اکثر مهره‌های دفاعی آرسنال برای این بازی مشکل دارند. آلکس سانگ، هافبک دفاعی تیم که زانویش در بازی مقابل لیورپول آسیب دید به احتمال زیاد به این بازی نمی‌رسد. اگرچه توماس‌ورمالن، مدافع میانی تیم گفته که با وجود درد ساق پایش بازی خواهد کرد.

ویلیام گالاس هم کمردرد دارد و اگر نتواند بازی کند، سول کمپبل 35 ساله باید در ترکیب تیم قرار بگیرد. در خط حمله، غایب بزرگ آرسنال آندری آرشاوین است ولی ادواردو پس از سه هفته غیبت آماده بازی است. مهاجم کروات پس از غیبت یک ساله به خاطر شکستگی ساق پا، شرایط سابق را ندارد ولی ونگر به اوج‌گیری او خوشبین است: ‌«ادواردو در تمرینات نشان داده که چابک‌تر می‌شود. برای پشت سر گذاشتن چنین مصدومیتی به زمان زیادی نیاز دارید ولی او قوی و قوی‌تر می‌شود. از اینکه او گل نمی‌زند، نگران نیستم.

به او گفته‌ام که وقتی شروع به ساختن گل کنی برای من مثل گل زدن است.» سمیر نصری هم که به دلیل آسیب سر در بازی مقابل لیورپول مصدوم شد به ترکیب اصلی برمی‌گردد. پورتو در هفت سال گذشته توانسته شش بار به مرحله حذفی لیگ قهرمانان برسد و در سال 2004 هم قهرمان شده، ولی به نظر می‌رسد این تیم با فروش ستارگانش در تابستان امسال تضعیف شده.

لوچو گونزالس، کاپیتان و هافبک طراح تیم به مارسی رفته و لیساندرو لوپز، گلزن آرژانتینی و آلی سیسوکو به لیون منتقل شده‌اند. بدین‌ترتیب مدافع عنوان قهرمانی پرتغال در‌حال حاضر در مکان سوم رده‌بندی لیگ قراردارد و تساوی بدون گل شنبه مقابل تیم لکسوس پایین جدولی به درگیری‌هایی بین هواداران و پلیس انجامید. با این وجود پورتو، هنوز بازیکنان خطرناکی دارد. فالکائو، مهاجم تازه‌وارد کلمبیایی در 15 بازی لیگ که در ترکیب اصلی بوده 14 گل به ثمر رسانده. روبن میکائل هم که در ماه ژانویه از ناسیونال به این تیم پیوسته، توانسته خلاقیت را به خط میانی بازگرداند.

هالک، مهاجم زهردار برزیلی که به دلیل درگیری در پایان بازی با بنفیکا دوران محرومت شش‌ماهه‌اش در لیگ را می‌گذراند، پس از مدت‌ها فرصت بازی پیدا کرده، هرچند بعید است در ترکیب اصلی قرار بگیرد. رویارویی دو تیم در مرحله گروهی فصل قبل با برتری 4 بر صفر آرسنال به پایان رسید ولی ونگر در بازی برگشت در پورتو با ذخیره‌هایش با دو گل مغلوب شد. به همین دلیل ژوزوالدو فررا، سرمربی پرتغال شناخت کاملی از حریف امشب دارد و می‌گوید: «در میان تیم‌های انگلیسی، آرسنال بیش از دیگران می‌تواند برای ما دردسرساز شود. وقتی آنها خوب باشند مقابله با بازی آنها کار دشواری است. ولی آنها نوسان دارند. ما در یک روز خوب می‌توانیم آنها را به زحمت بیندازیم.»

کد خبر 101722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز