شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: رویا تبدیل به کابوس شد. فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال‌مادرید در 22 مه میزبان فینال لیگ قهرمانان است ولی تیمش که گرانترین تیم تاریخ محسوب می‌شود، در آنجا حضور نخواهد داشت.

 این تیم پرستاره چهارشنبه‌شب نتوانست شکست یک بر صفر بازی رفت در خانه لیون را جبران کند و مقابل حریف فرانسوی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک نرسید.  رئال‌مادرید حالا همه توانش را روی قهرمانی لالیگا متمرکز می‌کند ولی حتی قهرمانی اسپانیا هم نمی‌تواند این ناکامی را جبران کند. همه می‌دانند که رئال در شروع فصل هدف اولش را قهرمانی اروپا تعیین کرده بود ولی در مرحله اول حذفی کنار رفت. پرس هنگام انتخابش به ریاست رئال گفت که می‌خواهد کار سه ساله را در یک سال انجام دهد و رئال را به «جایگاه جهانی‌اش» بازگرداند. بدین‌ترتیب قهرمانی لالیگا در مقایسه با این هدف‌گذاری ناچیز به نظر می‌رسد.

حتی رامون کالدرون که بدترین رئیس تاریخ رئال نامیده شده، توانست دو بار قهرمان لالیگا شود. در رئال اما همه به دنبال «دسیما»، دهمین قهرمانی اروپایی باشگاه بودند و میزبانی اروپا هم این عطش را بیشتر کرده بود. هزینه 258 میلیون یورویی ابتدای فصل هم اتفاقی نبود و تنها چنین عنوان مهمی را هدف گرفته بود. ولی مادرید یک بار دیگر نتوانست از اولین مرحله حذفی لیگ قهرمانان عبور کند.

انتقاد روزنامه های اسپانیا

این شروع هجمه انتقاداتی است که می‌تواند تیم را به سوی نابودی ببرد. گوتی بازیکنان را به نداشتن اخلاق تیمی متهم کرد و پلگرینی آنها را بابت تک‌روی‌شان زیر سئوال برد. در حالی که رونالدو با زدن تک‌گل رئال عملکرد قابل دفاعی داشت، توماس رونکرو، ستون‌نویس روزنامه آس، انتقاد شدیدی از نمایش کاکا انجام داد: «مرا ببخشید، ولی صبر من درباره کاکا به سر رسیده. یک بازیکن 75 میلیون یورویی نمی‌تواند مثل یک جوان تازه کار بازی کند. او یک فرصت عالی را هدر داد.»

روزنامه «آس» این ناکامی را «فاجعه» نامید. مارکا هم مطابق انتظار، پلگرینی را مقصر اصلی دانست و خطاب به او نوشت: «از اینجا برو! خداحافظ اروپا؛ خداحافظ پلگرینی.» ولی پلگرینی حاضر به استعفا نیست و تاکید می‌کند که پروژه رئال، پروژه‌ای طولانی است. شاید این پروژه طولانی باشد ولی به احتمال زیاد پلگرینی دیگر جزئی از آن نخواهد بود. مطابق انتظار نام‌های جدیدی هم شنیده می‌شوند: رافا بنیتس و ژوزه مورینیو. بدین‌ترتیب پلگرینی می‌تواند حداکثر تا تابستان در این باشگاه باشد.

در حالی که فلورنتینو پرس سکوت کرده، خورخه والدانو، مدیر باشگاه ضمن حمایت از سرمربی همه را دعوت به آرامش می‌کند. ولی در باشگاه عجیب رئال‌مادرید، چنین حمایت‌هایی هم تضمین محکمی محسوب نمی‌شود. والدانو در سال 2003 هم از دل‌بوسکه حمایت کرد ولی او با وجود قهرمانی لالیگا به دلیل حذف در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اخراج شد. پس از او پنج مربی دیگر آمدند، 441 میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید هزینه شد، ولی در سه سال هیچ جامی به دست نیامد. پلگرینی مربی بدون ایرادی نیست ولی به نظر می‌رسد که مانند اسلافش از روز اول هم موقعیت محکمی نداشت. حالا او بیش از هر زمانی آماده است تا به فهرست قربانیان نیمکت رئال اضافه شود.

در این میان نمی‌توان از نمایش خوب لیون در نیمه دوم صرف‌نظر کرد که در دقیقه 75 توانست با گل پیانیچ، کار رئال را تمام کند. لیون پس از دو سال ناکامی، توانست یک بار دیگر به جمع هشت تیم پایانی اروپا برسد. ژان میشل اولاس، رئیس باشگاه این بازی را بهترین شب اروپایی تاریخ باشگاه می‌داند ولی معتقد است که تیمش نباید در این مرحله متوقف شود و امیدوار است آنها برای اولین بار بتوانند نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کنند.

کد خبر 103296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز