شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آانلاین: چهارشنبه شب (۱۹ اسفند)، دو دیدار از رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار شد که در جریان آن، دو تیم از باشگاه‌های بزرگ اروپا صحنه‌ بازی‌ها را وادع گفتند.

تیم‌های صاحب‌نام آ ث میلان و رئال مادرید از بازندگان بزرگ رقابت‌های مرحله‌ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بودند که شامگاه چهارشنبه در دیدار با رقبای خود، ناکام میدان را ترک کردند.

سنگین‌ترین شکست را تیم آ ث میلان متحمل شد که با نتیجه ۴ بر 0 در برابر حریف انگلیسی خود، منچستر یونایتد به زانو درآمد. وین رونی، ملی‌پوش  منچستر که در دیدار رفت در خانه میلان دو گل به ثمر رسانده و در پیروزی ۳ بر ۲ تیمش سهم به سزایی داشت، در دیدار برگشت نیز خوش درخشید. او در نیمه‌ نخست اولین گل خود را به ثمر رساند و لحظاتی پس از آغاز نیمه دوم برای دومین بار دروازه میلانی‌ها را باز کرد. 

پارک و فلچر، دیگر بازیکنان منچستر با گل‌های خود در دقایق ۵۹ و ۸۸ شکست تلخ آ ث میلان را مسجل کردند که در دهه‌ گذشته از تیم‌های بسیار موفق مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بوده است. دیوید بکهام، مدافع کهنه‌کار آ ث میلان که در گذشته در خدمت منچستر یونایتد بود، در دقیقه ۶۴ وارد بازی شد، اما ورود او نیز نتوانست جانی تازه به میلانی‌ها ببخشد.

رئال باز هم حذف شد

دیگر بازنده‌ دیدارهای شامگاه چهارشنبه تیم پرستاره‌ رئال مادرید بود که در دیدار رفت در برابر رقیب فرانسوی خود، المپیک لیون با نتیجه یک بر صفر شکست خورده بود. حدس شماری از کارشناسان فوتبال که پیش از انجام دیدار برگشت در مادرید، به پیروزی رئال اطمینان داشته و اختلاف نظرشان بیشتر بر سر شمار گل‌های این تیم در برابر لیون بود، اشتباه از آب درآمد. 

مادریدی‌ها که با ستارگان بزرگ خود از جمله کریستیانو رونالدو و کاکا قدم به میدان گذاشته بودند، بازی را با برتری آغاز کردند . گل رونالدو در دقیقه هفتم بازی، صعود رئال به دور بعد را نسبتا قطعی به نظر می‌رساند، اما بازیکنان المپیک لیون که عنوان قهرمانی باشگاه‌‌های فرانسه را یدک می‌کشند، در نیمه‌ دوم بازی با شجاعت بیشتری در میدان ظاهر شدند و با زدن گل تساوی که در دقیقه ۷۵ توسط پیانیچ به ثمر رسید، رئال را از میدان به در کردند.

به گزارش دویچه‌وله، چهار دیدار باقیمانده‌ مرحله‌ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان از این قرار است:

چلسیاینتر میلان (نتیجه دیدار رفت: ۲ بر ۱ به سود اینتر میلان)
اف ث سویا − زسکا مسکو (نتیجه دیدار رفت: تساوی ۱ بر ۱)
بوردو − المپیک پیرئوس (نتیجه دیدار رفت: ۱ بر 0 به سود بوردو)
اف ث بارسلونا − اشتوتگارت (نتیجه دیدار رفت: تساوی ۱ بر ۱)

کد خبر 103312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز