گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی در رزمایش طرح نوروز 89 گفت: رانندگان متخلفی که جان دیگران را به خطر می‌اندازند، در نوروز حداقل جریمه آنها باید از دست دادن سفرشان باشد، لذا به ماموران راهنمایی و رانندگی پلیس راه کشور ابلاغ شده است تا نسبت به توقیف خودروی رانندگان پرخطر اقدام کنند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم افزود: 200هزار مامور و یگان‌های امدادی در نوروز امسال به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند. وی با اشاره به اینکه سالانه 10 تا 15 درصد خودرو به کشور اضافه می‌شود، گفت: ظرف 5سال آینده 20میلیون دستگاه خودرو در کشور خواهیم داشت.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه 95درصد مردم قوانین و مقررات رانندگی را رعایت می‌کنند، عنوان کرد: در کنار فرهنگ‌سازی باید نظام‌های تشویقی و تنبیهی تقویت شود.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه جریمه، مربوط به رانندگان متخلف است، گفت: کسی که قانون را رعایت نمی‌کند باید در چشم مردم تحقیر شود، نه اینکه خود را زرنگ جا بزند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش جرایم رانندگی و شدت عمل برخورد با رانندگان پرخطر، افزود: امیدواریم هیچ برگ جریمه‌ای صادر نشود، اما باید قوانین و اجرای آن به حدی سخت‌گیرانه باشد تا منافع افراد بی‌گناه و رانندگان قانونگرا در آن رعایت شود.

احمدی‌مقدم با اشاره به دستور صادره درباره ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی گفت: بر اساس دستور صادره در آستانه نوروز خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی که فاقد حکم قضایی باشند، قبل از نوروز ترخیص می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری اظهار داشت: پلیس مخالف شادی مردم نیست و این شادی را در حد کنترل شده تصدیق می‌کند، لذا ابلاغ شده است که با هنجارشکنان در روز چهارشنبه سوری برخورد شود.

وی گفت: افرادی که رفتار خطرآفرین داشته و در خیابان‌ها موجب راهبندان شده و اقدام به انداختن ترقه روی خودروها و یا داخل آنها می‌کنند، پلیس به شدت با آنها برخورد خواهد کرد.

احمدی‌مقدم مهم‌ترین مشکل پلیس را در سال جاری افزایش قابل توجه جرائم خرد دانست و افزود: در آستانه نوروز طرح‌های پلیس برای برخورد با جرائم خرد تشدید شده است. وی تاکید کرد: در سال آینده نیز در حوزه جرائم خرد و امنیت اجتماعی به صورت جدی پلیس ورود می‌کند.

کد خبر 103530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز