شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

فرمانده پلیس‌راه کشور از متوقف کردن حدود 36 هزار و 700 دستگاه خودرو متخلف در نوروز امسال خبر داد و گفت:

از این تعداد حدود 17 هزار و 800 دستگاه سواری، 12 هزار دستگاه موتورسیکلت‌، 3 هزار و 500 دستگاه وانت‌بار، 2 هزار و 400 دستگاه وسایل نقلیه باری و یک‌هزار دستگاه وسایط نقلیه مسافربری بوده است.

سردار محسن بیگی بیشترین علت توقیف وسایط نقلیه در نوروز امسال را انجام حرکات مخاطره‌آمیز عنوان کرد و گفت: پس از این تخلف به‌ترتیب همراه‌نداشتن گواهینامه، بیمه‌نامه و برگه معاینه فنی و نقص فنی وسیله نقلیه بیشترین دلیل متوقف کردن خودروها در نوروز بوده است.

فرمانده پلیس‌راه گفت: در نوروز امسال ماموران پلیس‌راه کشور از حدود 13 هزار وسیله نقلیه عمومی و حدود یک‌هزار وسیله نقلیه شخصی در جاده‌های کشور تست سلامت و اعتیاد گرفتند.

وی با اشاره به توقیف حدود 4هزار جلد انواع گواهینامه رانندگان متخلف در نوروز امسال افزود: از این تعداد بیش از یک‌هزار و یکصد گواهینامه «ب یک» رانندگان متخلف ابطال شد. وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت گواهینامه بیش از 6 هزار راننده متخلف سوراخ شده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: سواری و وانت با 65 درصد، موتورسیکلت با 17درصد، کامیون با 8درصد، عابرپیاده با 7درصد و مسافربرهای عمومی با 3 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری حوادث در نوروز امسال بوده‌اند.

وی تخطی از سرعت مطمئنه و توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه را با حدود 30درصد بیشترین علل وقوع تصادفات در نوروز امسال دانست و تصریح کرد: در کنار این امر توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی و رعایت نکردن فاصله طولی با همین میزان درصد از دیگر علل وقوع حوادث در نوروز 89 بوده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه 65 درصد حوادث نوروز امسال در روز و 35درصد در شب اتفاق افتاده است، گفت: 68درصد حوادث در جاده‌های اصلی، 24درصد فرعی و 8درصد در راه‌های روستایی رخ داده است.

کد خبر 104205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز