مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

اجرای پیک نوروزی در 300 محله شهر تهران، برنامه «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید»، توزیع بسته فرهنگی مسافر و اهدای فلش کارت «زندگی با قرآن» از جمله مهم‌ترین اقدامات نوروزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در قالب طرح استقبال از بهار است

به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان، محمدجواد شوشتری، سرپرست سازمان، نوروز را یکی از کهن‌ترین جشن‌های به‌جامانده از دوران ایران باستان دانست و گفت: سازمان فرهنگی هنری جهت گسترش انس با طبیعت و تفکر در خلقت الهی و تعمیق و گسترش روحیه اعتدال در زندگی، برنامه‌هایی را برای خانواده‌های تهرانی طراحی کرده است.

وی به آیین‌ها و آداب و رسوم نوروزی که در ادبیات دینی بیان شده تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه‌های تدارک دیده شده در کنار فرح بخش بودن، بار معرفتی هم دارد و هنر فاخر در تبیین مفاهیم مربوط به عید نوروز به‌جد استفاده شده و بر اهمیت سفر و مسافرت نیز تاکید شده است.

شوشتری از اجرای پیک نوروزی خبر داد و تصریح کرد: در این برنامه از یکم تا پنجم فروردین در 300 محله شهر تهران در ایام تعطیل به‌صورت سیار به اجرای برنامه‌های نمایشی، مسابقه و سیاه‌بازی برای مخاطبان تهرانی ‌‌پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به نهمین دوره برنامه «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» گفت: این برنامه در سال‌های گذشته بسیار مورد استقبال شهروندان واقع شد، امسال هم نهمین دوره آن در مناطق 22 گانه تهران و نیز در ورودی و خروجی‌های شهر تهران به همت فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تهیه بسته فرهنگی مسافر خبر داد و عنوان کرد: محتویات این بسته شامل یک نرم افزار، تقویم سال 89، آموزش نماز، پازل فرهنگی مراکز فرهنگی سازمان و کتاب است که بین مسافران توزیع خواهد شد.

وی به اهدای گل و فلش کارت «زندگی با قرآن» اشاره کرد و یادآور شد: فلش کارت «زندگی با قرآن» بیشتر به موضوعات خودآگاهی، ارتباط مؤثر، همدلی، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق و تفکر انتقادی می‌پردازد و در فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافرتی و ایستگاه‌های راه‌آهن توزیع می‌شود و کتاب «و بهشت در همین نزدیکی است» نیز از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه‌7 طراحی و منتشر شده که به معرفی مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های دیدنی کشور جهت استفاده بهینه از زمان سفر اختصاص یافته است.

کد خبر 103542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز