همشهری آنلاین: رئیس ستاد تسهیلات نوروزی کشور گفت: ‌استان مازندران با جذب بیشترین گردشگر، درصدر جدول مهمان پذیرترین استان در هفته نخست سال جدید قرار دارد.

سید رضا موسوی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، با اشاره به این که آمار دقیق مسافران نوروزی استان‌های کشور پس از تعطیلات نوروزی و جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد، افزود: استان‌های فارس و اصفهان نیز در مکان‌های دوم و سوم جدول مهمان پذیرترین استان‌های کشور در نوروز89 قرار دارند.

وی تصریح کرد: هرمزگان، بوشهر،‌ خراسان رضوی، گیلان و خوزستان هم رده‌های بعدی جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

موسوی گفت: تا پایان هفته نخست سال حدود 19میلیون و500 هزار نفر شب اقامت در30 استان کشور ثبت شده است.

وی افزود: این آمار مربوط به اقامت در هتل‌ها، متل‌ها، چادرها و خانه‌های اقامتی است و آمار اقامت در مکان‌های شخصی و خانه اقوام در آن لحاظ نشده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی گفت: از لحاظ تردد مسافران نیز استان‌های قم، مازندران، اصفهان، فارس، مرکزی، هرمزگان، یزد، تهران و خراسان رضوی شاهد بیشترین حجم تردد گردشگران نوروزی بودند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 7000  بازرس سازمان‌های مرتبط با امور گردشگری در سراسر کشور افزود: به منظور بررسی بهتر وضع خدمات دهی به میهمانان نوروزی، هیئت ویژه‌ای از امروز تا پایان هفته به برخی استان‌های کشور سفر می‌کند.

موسوی گفت: قم، اراک، ‌کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان،‌ یاسوج،‌ بوشهر، ‌شیراز، کرمان و خراسان رضوی از جمله استان‌هایی به شمار می‌رود که این هیئت به آنها سفر می‌کند.

کد خبر 103889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز